/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Internet Explore - lukker sider
Fra : ampere
Vist : 1433 gange
200 point
Dato : 09-08-11 08:41

Hej!

Jeg har problemer med at flere og flere hjemmesider bliver lukket ned efter jeg har opgraderet til Internet Explore 9 - jeg kan heller ikke sende mails fra min hotmail-konto. Jeg har prøvet at slette cookies, men det har ikke hjulpet - er der nogle der kan hjælpe?

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 09-08-11 09:16

det er jo altid en mulighed at afinstallere IE9, ved i hvert fald at mine erfaringer med IE9 heller ikke var særligt positive!

her er en guide:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/how-do-i-install-or-uninstall-internet-explorer-9

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-08-11 09:25

Har ikke prøvet den men lyder det ikke som noget sikkerhed der står for stramt.
hilsen Steen.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 09-08-11 09:30

Steen - Sikkerheden står til mellem og har ikke været et problem med de tidligere versioner, men kan selvfølgelig godt være at IE9 er mere 'følsom'.

Kayel - vil helst undgå en afinstallering hvis det er muligt, da tiden ikke lige er til det nu, hvis det giver problemer...men kan være det ender med det....hvad gør man så derefter - installerer IE påny?

Mvh. ampere

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 09-08-11 10:25

ja, det er jo bestemt en mulighed...
eller eventuelt vælge en af de utallige alternative, ex. Firefox eller Chrome

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 09-08-11 12:13

Nå ja men det var set med mine øjne sjovere at finde ud af hvorfor.
Jeg tænkte bare på at sikkerheden er skruet sammen på en ny måde.
Man har jo ikke tidligere haft sikkerheds moduler i IE.
Så det er ikke firewallen generelt jeg tænker på.
Jeg kan på stående ikke komme med et bud, men skriv lidt om dine oplevelser og vi andre kan efter prøve dem.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 09-08-11 12:44

du har altid den mulighed, at "nulstille" IE

menuen Funktioner -> Internetindstillinger -> Sikkerhed
der kan du trykke på "Nulstil alle sikkerhedszoner"
hvis du ikke kan, er det fordi at "Beskyttet tilstand" er aktiveret (denne skal deaktiveres for at kunne nulstille)

når først det er gjort, burde det hele være som en Clean IE installation, pånær at du stadig har alle dine favoritter og dine links...

Men derudover prøv lige at læg mærke til hvilken type hjemmeside den lukker... (eventuelt om der kører tunge Java segmenter på siden, eller om den er Flash baseret)
osv. alt er med til at give et fingerpeg i den rigtige retning!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-08-11 15:49

Bliver der skrevet nogen fejlmeddelser på skærmen?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 09-08-11 21:24

Hvis jeg eksempelvis er inde på Krak.dk og søger på en person via tlf.nr. kommer enfejlmeddelelse op og siger

"Internet explorer er holdt op med at fungere - et problem var skyld i at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked, hvis der findes en løsning"

det samme gør sig gældende ved edc.dk og når jeg prøver at sende hhv. besvare mails via hotmail.

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 10-08-11 07:55

Det lyder som et flash problem...
så nytter det nok ikke noget at geninstallere IE,
prøv at hoppe ind i kontrolpanel (tilføj/fjern programmer)
og afinstaller alt der hedder Flash,
Gør det ved hjælp af: http://go4webapps.com/2010/08/13/adobe-flash-player-removal-tool-uninstall-flash-plugin/
Så vi er sikre på det er gjort rigtigt

gå derefter ind på Krak og edc.dk igen, så vil den sige at du ikke har softwaren og du skal installere den... så burde du få den nyeste version af begge!
hvis det ikke virker må problemet ligge et andet sted...

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 10-08-11 14:13

Nu har jeg prøvet at afinstallere Adope Flash via linket samt nulstillet alle sikkerhedszoner - det har desværre ikke hjulpet

Andre forslag?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-11 16:05

Har du også geninstalleret adobe flash?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 10-08-11 18:06

Ja adope flash er geninstalleret.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-11 18:33

OG er det den samme fejl du får?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-11 18:57

Citat
"Internet explorer er holdt op med at fungere - et problem var skyld i at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked, hvis der findes en løsning"

Den besked har jeg også haft.... det var virus

Prøv at gå ind her

http://www.spywarefri.dk/forum/

og få hjælp til at få renset din pc--- er er 95% sikker på at det er virus der driller

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-11 19:33

Det får jeg også med jævne mellemrum på min bærbar, det er ikke fordi jeg har virus, men på en bærbar hvor man installere og afinstallere programmer tit, gør jeg i hvert fald, så sande den til, den bliver langsom og nogle gange har den svært ved og afvikle programmerne.

Men lad os nu lige høre hvad spørger siger.

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 10-08-11 19:50

Ja det er den samme fejl som tidligere

Prøver lige virus-scanningen...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-11 20:11

Du kan ikke være sikker på, at en virus-scanning opdager alle virus- derfor synes jeg du skulle oprettet dig i forummet som jeg linkede til, så vil du få hjælp der, hvis det er en virus

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-08-11 20:30

Nu når du køre IE9 så har du jo enten vista eller 7 som OS, hvilken er det?

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 10-08-11 22:54

Jeg kører Windows Vista - og nej almindelig virusscanning gav ikke noget - må prøve forummet senere i morgen...

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 10-08-11 23:15

Når jeg prøver at åbne edc.dk med Safari går den også på fejl - kan I andre anvende hjemmesiden?

Fejlmeddelsen i Safari er "Safari kan ikke åbne siden “http://www.edc.dk/”, fordi den server, hvor siden findes, ikke svarer."

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-08-11 23:23

Tror du har for mange tegn, prøv http://www.edc.dk/en/Forside/ hos mig virker denne side
(men jeg bruger altså heller ikke safari)

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-08-11 07:04

Den hjemmeside stiller jo også krav til maskinen. Bruger den ikke flash forneden til de reklamer??.
Hvad sker der hvis du ikke har adgang til den videoplayer den anvender i midten?.
Har selv bikser med at få en videoplayer til at virke på en hjemmeside.
hilsen Steen
PS: Og så VISTA hej hej.

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 11-08-11 08:28

Ja Stone47...
giver dig fuldstændig ret...
Vista er et, undskyld mit sprog "Føj OS" noget i stil med Windows ME...
Når det er sagt er det ikke unormalt at Vista laver problemer med en browser som ikke er udviklet til dens specifikke brugerflade, altså IE9 er ikke lavet til Vista, men til brug med Windows 7...

derfor vil jeg råde dig til, først og fremmest at skifte til Windows 7, men hvis dette ikke er en mulighed af økonomiske årsager, ville jeg rulle "tilbage" altså afinstallere IE9 og bruge IE8 som blev designet til både Windows Vista og Windows 7.

Jeg vil dog gerne lige høre hvilken computer du har, så jeg bedre kan bedømme hvad mulighederne består i...

Dette kan du gøre ved at installere SIW: http://www.gtopala.net/download/siw-setup.exe
og derefter trykke på den store Diskette (Quick Report) og gemme den som HTML fil, åbne den og smide informationerne herind (Harddiske osv. er ikke nødvendige, bare CPU, Bundkort, Ram osv)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-11 16:05

Halloooo???

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-09-11 17:21

I er ikke glemt, men har ikke haft tid til at forsøge flere løsninger... er desværre ikke blevet løst og overvejer at reinstallere computeren på et tidspunkt - indtil da må jeg undvære nogle funktioner selvom det er irriterende

Vender tilbage på et senere tidspunkt...

Mvh ampere

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 29-10-11 22:51

Har du fundet ud af noget, det er en måned siden vi har hørt fra dig.

Godkendelse af svar
Fra : ampere

Dato : 31-10-11 08:43

Hej webnoob.

Jeg har ikke længere problemet, men ved faktisk ikke hvordan det er blevet løst :-/
Jeg installerede et program fra Uniblue - lidt et sats da jeg aldrig havde hørt om det og ikke aner om det er fup....men noget er der sket gennem tiden for jeg kan nu sende mails og gå på de hjemmesider der tidligere har været problemer med.

Du får point da du har været god til at minde mig om at give tilbagemelding - har desværre ikke været så meget på computeren da jeg er nybagt mor

Mvh. ampere