/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
TeamViewer - kendskab
Fra : kondivand
Vist : 563 gange
30 point
Dato : 27-07-11 20:19

Jeg overvejer at installere TeamViewer på et par computere, og har et par spørgsmål:

Hvis der sidder nogen og arbejder på begge computere, forstyrrer man så den computer man kobler sig på. Kan vedkommende på den anden computer godt sidde og arbejde, mens man f.eks. er inde i stifinderen og finde nogle filer. Eller tvinges vedkommende til at se det skærmbillede, som man ser på den computer man sidder ved?

Jeg synes det ville være smart, hvis man kunne hente ting fra den anden computer uden at forstyrre den der sidder og arbejder ved computeren.

Skal vedkommende ved den anden computer acceptere at man logger sig på eller kan programmet indstilles til, at der automatisk er fri adgang mellem to computere?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 25 point
Dato : 27-07-11 20:37

Citat
Hvis der sidder nogen og arbejder på begge computere, forstyrrer man så den computer man kobler sig på.

Ja

Citat
Skal vedkommende ved den anden computer acceptere at man logger sig på eller kan programmet indstilles til, at der automatisk er fri adgang mellem to computere?

Ja

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-11 20:46

Minihacker måske.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-07-11 20:53

Teamviewer er jo en fjernsupport program og er designet til at man overtager en maskine med det, så kobler man sig på en maskine så overtager man den og personen der brugte maskinen kan ikke længere styre den, men mindre kan afbryder den anden forbindelse.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 27-07-11 22:45

Tak for svarene - findes der et andet program, hvor man kan koble sig på en anden computer uden at forstyrre den, der sidder og arbejder på den.

Jeg tænker ikke på servere osv. og det har ikke noget at gøre med hacking osv.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-07-11 09:38

Jeg ved ikke hvilket program der bruges på Niels brock, men de kan/kunne kigge med på undervisningscomputerne, uden at forstyrre. Så det findes.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-07-11 10:48

Citat
Jeg ved ikke hvilket program der bruges på Niels brock, men de kan/kunne kigge med på undervisningscomputerne, uden at forstyrre. Så det findes.

Jeg ved der findes et program som hedder LANdesk, men det er ikke freeware. Ud over det så kender jeg ikke nogen fjernsupport programmer hvor man ikke overtager forbindelsen i første omgang.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-07-11 15:10

Jeg tror du er ude på noget lusk. Hvorfor gør det noget at den der sidder ved maskinen opdager at den er blevet overtaget af en anden fyr?
alimak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-07-11 17:15

Tror det er ligemeget hvad prg der bruges, så vil det forstyrre, jeg bruger CrossLoop der forstyrrer det os, hvis ejer af den pc man er koblet på begynder at bruge musen fucker det helt op, så kan man ik' styre en skid!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-07-11 19:09

Jeg giver alimak ret, tror der er noget lusket ved det her spørgsmål.

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 30-07-11 14:57

Tak for svaret Klaudi.