/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Tov til båd på svaj
Fra : svendgiversen
Vist : 802 gange
94 point
Dato : 12-07-11 19:04

Vi har nu en ny bro og en pæl til en jolle, som vi låner...

Fra mit forrige spørgsmål:

Jeg ved ikke hvad båd der er tale om, men 12 mm, treslået polyprolen har en brudstyrke på over 2000 kg og er noget af det billigste du kan få.
Det kan fås hos Harald Nyborg, Bauhaus og alle maritime forretninger, men er billigst de 2 første steder.

Kloge sejlere siger at det er billigere at søge og købe på nettet,
vi skal kun bruge 25 meter tov af ovennævnte kvalitet, hvor køber vi det??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-07-11 19:44

Hej Svend.
Citat
Kloge sejlere siger at det er billigere at søge og købe på nettet,

Det er pjat ja det er.
Køb du roligt det hos onkel harald.
Det har vi brugt metervis af.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 94 point
Dato : 13-07-11 09:54

Tænk lige på hvad den jolle vejer fuld af vand. (når i glemmer den i styrtregn) Så er en trækstyrke på 2 T. måske ikke nok.

Ps. Jeg handler meget hos Hr. Nyborg, og får som regel en god kvalitet. Ellers bytter han.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-07-11 08:16

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind