/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
driver til mit bundkort.
Fra : ara
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 16-06-11 13:42

Hej.

Jeg har et asus M2A-VM bundkort fra 2007.

Jeg kører lige nu XP på min pc.

Jeg vil dog installere WIN7.

SÅ skal jeg vel have lagt driver ind til bundkortet, eller gør WIN7 automatisk dette.

Kan bundkortet overhovedet køre med Win7, og hvor finder jeg den rigtige driver (gerne et url)

mvh

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-06-11 14:13
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-06-11 14:55

Der er overhoved ingen problemer i og finde en windows 7 driver på asus egen hjemmeside. Når du installere windows 7, vil windows helt sikkert installere en windows driver for dit bundkort. Du kan så gå ind på denne her side, http://support.asus.com/download/Options.aspx?SLanguage=en&type=1 , og enten lade hjemmeside finde en driver eller skrive M2A-VM i søge feltet og indtaste hvilket OS du har installeret.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 19:56

Linkene ovenfor virker ikke.

Det ene er et betalingsprogram og det andet kan jeg ikke få til at virke.

hjælp....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 20:39

Hvilket OS har du installeret?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 20:39

UPS 32 eller 64 bit?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-11 20:42

Prøv evt. det her link: http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=M2A-VM&p=1&s=24
Der skal du bare vælge OS.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 21:30

Det er win 7 64 bit.

Min pc kan ikke finde mit geforce gt8500 inde i enhedshåndtering.

Kan det være fordi at bundkortet mangler en driver??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 21:35

Det burde ikke have noget og sige, men hvis det er onboard grafik kort kan det godt være fordi der mangler en chipset driver.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 21:37

Det er ikke et onboard.

Jeg opgiver.

Jeg installerer XP igen. Gider ikke bøvle mere med win 7

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 21:45

Har du installeret en chipset driver?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 21:46

Har du nogen ukendte enheder i enhedshåndteringen?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-06-11 21:49

jeg er ved at formatere. Jeg går tilbage til XP.

Bare den tid den tog om at starte op var helt galt. Det tog lige under 1½ minut at starte win7 op.

Jeg havde en fejl i enhedshåndteringen. Kan ikke huske hvad det var for en

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 22:02

Hvor meget ram har du i maskinen, hvilken CPU har du? Du skal lige huske på at det sløver meget hvis chipset driveren ikke er installeret.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 18-06-11 08:47

Jeg valgte XP istedet.

Men tror måskedet er som du skriver en chipset driver der mangler.
Pc'en var sløv under opstart i win7.

Jeg tror jeg godt ved hvilken driver der manglede at blive installeret.

Men tak for hjælpen.