/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvilke porte
Fra : bjarnebr
Vist : 1498 gange
300 point
Dato : 01-06-11 23:40

Jeg kan gå på nettet og jeg har oprettet en g-mail konto, men jeg kan ikke oprette forbindelse til min hjemmeværns mailkonto, mailadressen hedder xxxxxx@hjv.dk og indgående post er mail.hjv.dk, udgående post er mail.telenor.dk, men hver gang jeg prøver at oprette en mailkonto på smartphonen får jeg en fejlmeddelelse om at der ikke kan oprettes forbindelse til mailserveren, på min bærbare pc bruges port 110 & 25 men det virker ikke på smartphonen.
Er der nogen der kan fortælle mig hvilke port jeg skal bruge?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-06-11 00:21

Kommer lidt an på hvilket system du har
XP port 80 + 443
WIN7 ? noget mellem 40 og 79 + adgang /mener det er 59
og så kommer der sikkert også andet der gerne vil snakke med nettet / JAVA

Men
Citat
men det virker ikke på smartphonen.

Hvis den kun skal nruges til et/ 1 formål, så åben for alle porte = ingen firewall
eller ring til smartphonens udbyder/ de ved hvad du har installeret
og hvad porte der skal åbnes......
(almindelig asgang til net + secure adgang SSL)
Eller hvis du har Firewall, kan du se ? hvad port der sidst var forsøgt adgang til/ fra
og så prøv at åben de porte.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-06-11 00:31
Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-06-11 00:32

Citat
Indgående indstillinger
IMAP-server: imap.gmail.com
Port: 993
Sikkerhedstype: SSL (altid)

Udgående indstillinger
SMTP-server: smtp.gmail.com
Port: 465
Sikkerhedstype: SSL (altid)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-06-11 15:09

Citat
Kommer lidt an på hvilket system du har
XP port 80 + 443
WIN7 ? noget mellem 40 og 79 + adgang /mener det er 59
og så kommer der sikkert også andet der gerne vil snakke med nettet / JAVA

Hvad er det for noget vås og side, uanset hvilken computer og styresystem du har, også mobiler, så er det portene 110 og 25 der bliver brugt og 443 til SSL. Så kan der selvfølgelig være udbydere der ændre på portene, men det har ikke noget med styresystem og gøre hvilke porte man skal bruge.

Hvis det ikke virker på din mobil så kan det jo være at di udbyder bruger en anden smtp server på deres mobilenet, men al den infomation kan man google sig til.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-06-11 21:10

Citat
Hvad er det for noget vås og side, uanset hvilken computer og styresystem du har, også mobiler, så er det portene 110 og 25 der bliver brugt og 443 til SSL

Citat
Så kan der selvfølgelig være udbydere der ændre på portene

Og hvor vil du så hen med DET, en port er en port

Hos mig er det port 80 + 443 alt andet skal jeg IKKE lukke op for.

Citat
udbydere der ændre på portene, men det har ikke noget med styresystem og gøre hvilke porte man skal bruge.

Hvem snakker om styresystemer ?
jeg snakker om at en firewall skal være åben.

HUSK AT LUKKE FOR DIT SPØRGSMÅL

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-06-11 21:44

Citat
Kommer lidt an på hvilket system du har
XP port 80 + 443
WIN7 ? noget mellem 40 og 79 + adgang /mener det er 59
og så kommer der sikkert også andet der gerne vil snakke med nettet / JAVA

Så fortæl os lige hvad det var du skrev her: http://www.kandu.dk/spg155942.aspx#1795485

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-06-11 21:51

Citat
Så fortæl os lige hvad det var du skrev her: http://www.kandu.dk/spg155942.aspx#1795485

webnob
Hvis det er mig du skriver til (forstår ikke dit spørgsmål) så bruger jeg Win 7 64bit og Outlook 2007 og forsøger at hente mail på en android smartphone fra LG
Bjarnebr

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-06-11 22:32

Det burde ikke være et problem for dig og hente mails.

Hvem er din mobil udbyder og hvor har du dine mails?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 03-06-11 23:47

Min telefonudbyder er Telenor og jeg har en hjemmeværns mail (xxxxxx@hjv.dk)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-06-11 23:57

Du skal jo selvfølgelig bruge hjemmeværnets indgående mail server og port 110, hvis du også gerne vil kunne sende mails fra mobilen så skal du bruge din mobil udbyders udgående mail server og den port som de bruger og det kan du se på denne her side, http://kundeservice.arrownet.dk/kb_article.php?s=7221599718a225956fc699ab50aa67a7&ref=7020-YGCV-1629 , skal være mail.telenor.dk og port 25 og ingen sikkerhed.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-06-11 01:23

Det er nøjagtigt det jeg har forsøgt, men hver gang jeg forsøger at oprette en konto på smartphonen og har indtastet alle oplysninger og til sidst forsøger at kontakte mailserveren får jeg en fejlmeddelelse der siger at der ikke kan skabes kontakt til mailserveren, og så er jeg tilbage på siden hvor jeg skal indtaste mailadressen og adgangskoden.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-06-11 11:20

Citat
der ikke kan skabes kontakt til mailserveren

Hvilken en af dem?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-06-11 19:59

Det står der ikke. men jeg kommer hele tiden tilbage til en side hvor mit brugernavn og adgangskode er vist som om der er en fejl i en af dem.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-06-11 20:03

Jeg har googlet lidt på hjemmeværnet og jeg tror ikke du har den rigtige mail server for hjemmeværnet. Men så må du jo også heller sikre dig at du har de rigtige bruger oplysninger.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 04-06-11 20:18

På min komputer bruger jeg port 110 og 25 det virker perfekt, uaanset om jeg bruger min udbyder hjemme (Bolignet) eller mit mobilbredbånd fra Telenor, men når jeg forsøger at opsætte min smartphone til at hente mail går det galt, hvergang jeg har indtastet alle oplysninger og forsøger at etablere forbindelse komme jeg tilbage til siden med brugernavn og adgangskode og så kommer der en fejlmeddelese der siger "kunne ikke etablere forbindelse til serveren" derfor skrev jeg til Hjemmeværnets support, men fik det svar at det ikke er noget de supporterer, og at jeg må spørge nogen der har erfaring med den slags.

Annuller spørgsmålet
Fra : bjarnebr

Dato : 13-06-11 18:41

Jeg har desværre ikke modtaget et svar der kan bruges, intet af hvad forskellige har foreslået virker derfor annullerer jeg dette spørgsmål