/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Open office Regnedyr
Fra : Højris
Vist : 685 gange
500 point
Dato : 03-05-11 17:29

Hej !
Jeg har to datoer den ene er for lang tid siden, og den anden er "=Idag()"
Resultatet er herefter 28-03-03 og det er efter at jeg har trukket (forlang tid siden) fra Idag. Dvs. 3år 3md. og 28 dage. Hvordan får jeg lige det resultat præsenteret, netop som 3år 3md. og 28 dage.
Højris

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 19-06-11 11:10

Jeg mener hvis det nu havde været i excel.
Metodikken er jo nogenlunde den samme.

Højris

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 19-06-11 19:01

Jeg har den engelse version af OO. Måske er der en nem måde, ellers kommer det her:

Skriv datoerne i normalt dataformat i A1 og A2.

Antal år mellem datoerne: A3=YEARS(A1;A2;0)

Antal måneder: A4=MOD(MONTHS(A1;A2;0);12)http://stackoverflow.com/questions/676824/how-to-calculate-the-difference-between-two-dates-using-php

Antal dage: Her bliver det ikke nøjagtigt, for der er skudår og forskellige dage i månederne: =(dato2-dato1)-A3*365-A4*30

Skal det være mere nøjagtigt må du regne dig frem, der er et eksempel her:

http://stackoverflow.com/questions/676824/how-to-calculate-the-difference-between-two-dates-using-php

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 19-06-11 19:05

Hov, der røg vist noget ekstra på i A4 formlen

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 20-06-11 17:50

Pedroso !
Tak for din tillid ud i alt det, knifider.
Men spørgsmålet gik kun på at få præsenteret 28-03-03 som 3 år 3md 28 dage.
Så tag dig nu sammen, jeg ved at du kan gøre det muligt, også for mig, at forstå.
Det er ikke udregningen, den må jeg ta som den er.
Pedrossssso skal vi have lidt spansk indover,
Højris

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 250 point
Dato : 20-06-11 22:42

No entiendo amigo

Ok jeg er lidt langsom af og til. Men det er jo noget med formateringen. Jeg har ikke OO lige nu, men det bør vel kunne lade sig gøre.

Godkendelse af svar
Fra : Højris

Dato : 24-07-11 09:48

Tak for svaret pedroso.
Jeg spør nok en gang til senere.