/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Beregning af Bredde og længdegrader_2.
Fra : Mosebaek
Vist : 580 gange
200 point
Dato : 09-03-11 11:35

Inspireret af denne. (Tilegnede mig forøvrigt,et godt tip fra vagnr):

http://kandu.dk/spg154224.aspx

Har jeg lige et "supplerende" spørgsmål:
Jeg bruger en del tid på Google Earth.Og synes det er interessant at "finde ting",ved hjælp af længde og breddegrader.
Bl.a. her,http://www.uboat.net/fates/losses/1939.htm ,er der en del "arbejdsopgaver".

Spørgsmålet: Hvorfor er grads angivelsen,til tider ret mangelfuld.Er det fordi,der mangler tal i angivelsen ?? (Parametre).

Et eks.: Titanic ligger på 41°46`N 50°14`W. Men fra denne punkt,og til hvor stedet er vist (icon over sunkne skibe) er der efter Google Earth-måling,ca.25 km.

Jeg repeterer lige. Mangler der tal her,Hvor spørgsmåls tegn er sat: 41°46`?? N 50° 14` ?? W

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 210 point
Dato : 09-03-11 11:50

Citat
Hvis du vil se koordonaterne som grader og minutter osv. i stedet for som decimaler, kan du indtaste dem i søgefeltet på Google Maps.

http://www.tips-og-tricks.com/tippet/Find_l%C3%A6ngde-_og_breddegrad_via_Google_Maps

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-03-11 11:51

Det du har er grader først, derefter bueminutter (1/60 grad), så du mangler i princippet buesekunder (1/60 bueminut), men da et bueminut højst er 1 sømil=1852 m, er et buesekund max ca 30 M, så det burde ikke spille nogen rolle i praksis.

"Dine" U-både ser da spændende ud!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-03-11 12:17

To gode svar,som jeg vistnok kan blive klogere af.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-03-11 12:42

Er der nogen der reagerer hvis man gør dem opmærksom på at deres fotos ligger laaaaaaangt fra det rigtige sted.......eller skal man bare ignorere det ?

Har selv uploaded 3 stk, og de sidder nøjagtigt

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-03-11 10:37

Tak for svaret Stouenberg.To gode svar,fra dig og vagnr.Hver på sin måde.

Men da du reagerede først,må du jo ha`1. "præmien".

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-03-11 10:53

vagnr. var mere præcis i sit svar, men tak mosebæk...