/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Anomytet for kartofler?
Fra : o.v.n.
Vist : 1305 gange
50 point
Dato : 26-02-11 17:11

Kartoffel88 har det med at komme med spørgsmål og tips som får brugerene herinde på Kandu til at reagere, senest med et tip om anomytet
Citat
Jeg bryder mig ikke om internetsider der kræver at man enten opretter en profil, eller hvor man først skal bekræfte sin mail.
Det gælder jo også for kandu, men her kan man i det mindste kalde sig Den Gule Ged. Men Kandu var et langt bedre forum før, da alle bare kunne oprette en profil og sige hvad som helst.
Ja der gik lidt uro i det til tider, men se på hvor kedeligt her er blevet i forhold til for nogle år siden.
citaterne er udpluk af tippet her:
http://www.kandu.dk/tip21531.aspx
Citat
Alt dette betyder også at de meget hardcore folk, med "voldsomme" meninger, er nødt til at florere udelukkende på sider, med ligesindede
du er her da endnu Kartoffel88 men du overvejer måske et mere hardcore forum?
Citat
lade folk ytre deres holdninger 100% frit fra leveren.
Det er den eneste måde at rigtig få befolkningens holdninger til overfladen.
ytringfrihed er ude i samfundet hvor man har lov at tænke, tro, tale og skrive det man mener uden at risikere noget, der er ikke ytringsfrihed i diverse fora heller ikke Kandu, alle forum har deres Code of conduct - regler for hvad man må og ikke må i deres forum, det er en misforståelse at tro ytringsfriheden gælder i et forum som for eksempel Kandu:
http://www.kandu.dk/rules.aspx
Nå ja det her er jo ikke et spørgsmål men et oplæg til debat, så kom ud af busken kære med kandutter og kanduer og sig jeres mening, kartoflen har ikke point til et spørgsmål (skriver profilen selv) så nu har jeg slået dejen op og glæder mig til at se resultatet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 17:14

Øv jeg havde læst korrektur og alligevel overset "anomytet" og så flere gange ØV,
jeg håber at i gætter der er tale om anonymitet

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-02-11 17:21

Så hvad skulle der være galt med en genbrugs - kartoffel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 17:21

Er det jeres mening at Kandu var bedre før de nye regler for oprettelse at en profil?
Er i enige med kartoflen i at det er reglerne som er skyld i at Kandu er blevet som den er?
Jeg mener at der er helt andre årsager til at gode gamle brugere ikke er her så meget som før

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 17:22

Har du overvejet at genbruge et eller flere af dine tidligere profiler Nomore?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-02-11 17:27

Så meget færdes jeg heller ikke herinde..
Der er trods alt andet i livet
end læse de samme spørgsmål igen og igen.

Men en klumme, kan man vel altid spotte på en L___s afstand.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-02-11 18:11

Citat
Jeg mener at der er helt andre årsager til at gode gamle brugere ikke er her så meget som før

HA... Jeg ..og flere andre 'gamle' brugere (= 5 år + ) er her da endnu
Hvor tit og ofte?
Tjaeh... det afhænger af min (fri-)tid ...ikke af; at 'noget' har ændret sig på kandu.dk
..og CENCUR ? Tjaeh... den blev jo indført allerede med Blacklist funktionen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-11 18:47

Citat
som får brugerene herinde på Kandu til at reagere

Er der virkelig nogen der tager den "profil" alvorlig

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-02-11 19:42

Ak ja det er svært at være en hård og rå kartoffel.
Bliv nu kogt i ca. 20 minutter, eller mere hvis det skal blive til kartoffelmos!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-11 20:30

Jeg har ikke noget imod kartoffels spørgsmål. Man kan vælge at deltage i debatterne eller man kan vælge at lade være.

Og når man ikke gider deltage i andre spørgsmål, så kan hans debat da være meget sjov at læse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-11 20:34

Citat
så kan hans debat da være meget sjov at læse.

Definer ordet SJOV

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 26-02-11 20:34

Gør de regler nogen forskel ?
Jeg husker ikke hvordan de var, da jeg begyndte---det var nok noget med gotiske bogstaver
Jeg er her ikke så meget mere, og det skyldes at een af mine favoritkatagorier, nemlig jagt, er blevet ødelagt af personfnidder, og den anden "Fritidssejlads" er sæsonpræget.
Generelt mener jeg, at kandu er blevet mindre seriøs, som tiden er gået, med alt for mange spydige og nedgørende bemærkninger i snart sagt alle katagorier.
Nå-det kan jo også være mig der er blevet gammel og mavesur

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 26-02-11 20:38

Hehe
Tak o.v.n. for en tråd man kan komme til orde i, nu når jeg ikke havde point og ikke ville skrive en hel roman i mit tip.

Det er ikke kun på kandu jeg mener problemet ligger. Det er stort set overalt på nettet. pånær nogle enkelte steder såsom politiken.dk, modkraft osv.
På information.dk skal man stå frem med sit fulde navn og på børsen.dk skal man lige bekræfte sin mail osv.

Jeg vil meget hellere bare have lov til at komme med små hurtige anonyme og helt ærlige stik-indlæg og være over alle bjerge bagefter, for derefter kun at dukke op igen, når der er et emne der lige skal have en kommentar med på vejen.

Der er flere grunde til at det er godt at være anonym.

For det første så udvikler man hele tiden sit syn på tilværelsen og man lærer hele tiden nyt om politik og samfundet osv.
Så er det rart at alt ikke ligger ude på google med navn og adresse på. Både pga. arbejdsgivere og familie og venner.

Der er også mange der ikke ville sige deres mening hvis man ikke kunne være anonym og deres mening tæller også.

Så er der andre tilfælde hvor man ligefrem ikke Tør skrive noget. Det kan være en artikel om nazisme eller om indvandring osv hvor nogle vil være bange for at ende i et arkiv af en eller anden slags.

Jeg ved godt at man er rimelig anonym herinde på kandu, men i og med man ikke kan oprette flere profiler, er man begrænset på den måde at der måske er nogle ting man godt vil vide, men ikke vil have associeret med sin hovedprofil.

Se nu bare på mig. Jeg er straks den kontroversielle profil med bombastiske holdninger. Jeg ender snart med ikke at kunne få svar på helt almindelige spørgsmål, fordi folk måske er skræmt væk af mine holdninger, eller at de bare ikke tager et almindeligt spørgsmål fra mig alvorligt.

Det er derfor det er rart at kunne have en profil hvor man er sig selv og en profil hvor man kan komme ud med de voldsomme tanker som man engang imellem må have luftet, og så lige en profil til de pinlige spørgsmål, det kan være om sex, eller det kan være spørgsmål man selv syntes er noget enhver da burde vide og derfor vil man ikke associeres med dem, for ikke at tabe ansigt.

I og med at man udvikler sig hele tiden, vil der med tiden være ting som man ikke længere kan stå inde for med navn og/eller på sin "profil".

Eller overdriver jeg helt vildt her og blæser en ligegyldig ting op til alt for store dimensioner?
Er der en eneste herinde der vil vove at påstå at de altid bare er sig selv og aldrig holder tilbage med at ytre sig?
Det vil sige at dagen efter at man har været på druk og er aggressiv, der skriver man bare lidt anderledes, og de dage hvor man kommer stiv hjem fra byen, der skinner det igennem at man var banke-lam da man skrev sit indlæg osv osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-11 20:39

Citat
Nå-det kan jo også være mig der er blevet gammel og mavesur

Næ nej - du har såmænd bare ret

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 26-02-11 20:42

Eller jeg mener ikke at folk bogstavligt bliver skræmt af mine indlæg, blot at nogle med andre holdninger, måske ikke gider en længere. Så er det jo rart at man kan hive sin "pæne" profil frem, der behager alle hele tiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-11 20:46

Jamen dog - et fornuftigt ord fra "profilen"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-11 20:51

Citat
Er der en eneste herinde der vil vove at påstå at de altid bare er sig selv og aldrig holder tilbage med at ytre sig?

JA

og det er vel derfor du "blacklister"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 20:56

Citat
Så er det jo rart at man kan hive sin "pæne" profil frem
det er længe siden min nummer 2 profil blev oprettet, men kræves der mere end et mobilnummer at sende en sms til? Nogle kan finde ud af at oprette nye profiler med de nye begrænsninger, selv om man ikke har indtryk af at det er studenterhuen der trykker
Citat
Eller overdriver jeg helt vildt her og blæser en ligegyldig ting op til alt for store dimensioner?
Er der en eneste herinde der vil vove at påstå at de altid bare er sig selv og aldrig holder tilbage med at ytre sig?
1. Min mening om dig er at du overdriver helt vild for at få os til at reagere
2. Når jeg en sjælden gang deltager i en eller anden samfunds debat eller politisk debat her på Kandu, så gør jeg en hel del ud af at skjule mine virkelige holdninger. jeg vil bare smide brænde på bålet, så NEJ jeg er ikke som i måske tror jeg er i virkeligheden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 21:04

Citat
Eller jeg mener ikke at folk bogstavligt bliver skræmt af mine indlæg
nej skræmt er et forkert ord, provokeret er et bedre ord jeg hopper i stolen når du kommer med dine spørgsmål og så sker det altså at jeg skriver en kommentar og vi er ikke enige (hvis det altså er din virkelige holdning du kommer med)

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 26-02-11 21:31

Refi. Humør går op og ned hele tiden. Jeg ønsker ikke at blackliste dig længere.
Men kunne ikke lige de hvordan jeg fjernede den forleden.
Det er da iøvrigt dejligt at vi selv kan føre selvjustits herinde.

O.v.n. Du skriver i 2. At du aldrig rigtig skriver din helt ærlige mening, fordi du hælder brænde på bålet. Det er netop hele min pointe... Det er da ærgeligt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 21:42

Hvorfor er det ærgeligt jeg er ikke interesseret i at udlevere mig selv i et anonymt forum, hvis nogen kan bruge min hjælp i tekniske spørgsmål så er det fint, men lige frem fortælle hvem jeg er og hvad jeg står for politisk, samfundsmæssig og religiøsitet - nej den går ikke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-02-11 22:01

Du er en heldig kartoffel gå ind i din blackliste og dobbeltklik på symbolet af en person, ud for refi, hvis du syntes han fortjener det!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-02-11 22:45

Refi

Det er da en sjov tråd denne her. Vikommenterer og o.v.n.bedyrer at vi ikke kan lære ham at kende for han vil ikke skrive sin mening.

Det kan jeg grine af.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 22:58

tror du virkelig at du har luret mig Granner01? jo jeg skriver min mening ind imellem, i ved bare ikke hvornår det er min virkelige mening

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-02-11 23:00

Hvad er så min mening om det netop overståede Grand Prix? Jow det var den som lød bedst i mine ører som vandt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-02-11 00:15

Uanset hvor højt og larmende man diskuterer, er det mindste da, at man ikke sviner andre til.

Bevar respekten for hinanden som mennesker i et fællesskab.

Der er nogle, der ikke er så gode til at praktisere denne respekt - de må have lidt "hjælp".

Lykkes det ikke, er der ikke andet for, end at udvandre fra tråden.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-11 00:32

Kandu er blevet meget fredeligere og nok også lidt kedeligere i den sidste tid. Det er også en af grundene til at jeg ikke deltager så meget.

Måske mangler vi Klummes bemærkninger, jeg ved det ikke. Men Kandu har ændret sig de sidste måneder. Og det er ikke til det bedste.

Og o.v.n. Jeg stemte på den melodu der vandt, så lidt kan vi da være enige om.

Kommentar
Fra : Maksimus

Dato : 27-02-11 01:54

Ja jeg er enig. Klumme og hans slags er da helt ok til tider. Det giver da lige et pift op i en tråd og inspirerer til at reagere
Igen. Det er også hele pointen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-11 07:59

kartoffel88 -> Jeg kan virkelig ikke se problemet med anonymitet og profil/alias som du beskriver det i dit indlæg: http://www.kandu.dk/spg154011.aspx#1774131

Bl.a.
Citat
Det er derfor det er rart at kunne have en profil hvor man er sig selv og en profil hvor man kan komme ud med de voldsomme tanker som man engang imellem må have luftet, og så lige en profil til de pinlige spørgsmål, det kan være om sex, eller det kan være spørgsmål man selv syntes er noget enhver da burde vide og derfor vil man ikke associeres med dem, for ikke at tabe ansigt.

I og med at man udvikler sig hele tiden, vil der med tiden være ting som man ikke længere kan stå inde for med navn og/eller på sin "profil".

Hvis man skriver sin ærlige mening, og så er det ligemeget om man 'ændrer sig', er træt, fuld, skæv eller bare har en dårlig hårdag, så kan det da ikke gå helt galt. Man kan jo bare gøre opmærksom på, at situationen har ændret sig, hvis 'nogen' skulle påtale dette.

Er man 'bange' for modstand, kritik og at blive sagt stik imod? Tjaeh... så er man ikke moden til at skrive indlæg under anonymitet og bør afholde sig fra det, af hensyn til ens eget psykiske helbred og velbefindende.

Jeg har gennem tiden fået mange drøje hug rettet mod profilen 'molokyle' og har da også selv været med til at kaste den første sten. Dette har jeg intet problem med, så hvorfor skulle du have det? At føle man 'taber ansigt' er jo i bund og grund en sund oplevelse, som kun burde udvikle og modne ens syn på livet og få en selv til, bare en gang imellem, at skue indad.
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : kartoffel88

Modtaget 50 point
Dato : 27-02-11 12:40

Molokyle.

Hmm.. du siger noget. Måske er det bare mig der ikke har selvtillid nok.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-11 14:43

kartoffel88 -> Det ved jeg ikke noget om? ...men 'måske' har du ret?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-11 14:56

Konklussion?

Skriver man anonymt? Så skal man KUN kunne være sig selv bekendt.

Der findes mange 'fejlrettelser' som 'går' på ens profil, som jeg mener man absolut ikke behøver, at tage sig spor af.

Jeg nævner i flæng:

a.) Taste-/slåfejl
b.) Sproglige- ..herunder; stave- og grammatiske fejl
c.) Tegnsætning
Faktuelle fejl? Tjaeh... de kommer ofte an på 'kilden', men så ka' man jo bare angive denne
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-11 15:36

Jeg ved det handler om selvværd. Har man stor selvtillid så kan man lade folk komme tæt på og mangler man selvtillid og har et lavt selvværd, så holder man folk 3 skridt fra livet.

Jeg synes at det er lige meget om folk ved hvad jeg står for, det er jo mig og jeg kan være mig selv bekendt.
I sidste ende er det et spørgsmål om hvor sårbare vi er hver især.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-11 16:16

Dér tror/føler jeg, at du bevæger dig et lille skridt nærmere 'sandheden' granner01:
Citat
I sidste ende er det et spørgsmål om hvor sårbare vi er hver især.

Med andre ord? Jeg ville ønske ...jeg var Supermand !!!
..er han ik' usårlig?
</>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-11 16:21

Nåeh nej ...hvor er jeg DUM

Supermand er jo sårbar overfor div. former for Kryptonit ...rød/grøn ..hva' har vi?

UPS. ...endnu et eksempel på: Hva' man ik' bør skrive som 'SERIØS' kandu.dk profil.

SATAN's også...

Jeg '' ha' mig en "dummeprofil" ....mere !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-02-11 16:26

kartoffel88 ->

Du ka' evt. læse mere om dine/vore 'lidelsesfæller' hér: http://redwing.hutman.net/~mreed/

</ http://redwing.hutman.net/~mreed/warriorshtm/eaglescout.htm >

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-02-11 17:14

Årrrrr Molo, du er da helt normal.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-02-11 22:35

Tak for dine skriverier kartoffel88. Alting har en ende - også en lang tråd som denne som ikke er så aktiv mere, tak til alle deltagere