/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Er der forskel på slaver ?.
Fra : vedikkealt
Vist : 1184 gange
100 point
Dato : 10-02-11 07:05

Nu himles der op over, at vi i Danmark har mennesker ansat fra især - gamle østlande - til 14 kr. i timen.

Jeg har da kendskab til flere etnisk danskere, der af systemet er tvunget til at arbejde gratis, mange af dem udfører job i virksomheder, som tidligere var lønnet på normal vis.

Begge grupper gør det uden at værer forsikret, og uden at være dækket af nogen form for overenskomst.

Den eneste forskel jeg kan se er, at dem fra østlandene gør det frivilligt, mens etnisk danskere er tvunget til det.

Er der andre forskelle ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-11 07:29

Det kommer jo lidt an på hvilke grupper du refererer til?

Hvem mener du f.eks er tvunget til at arbejde gratis uden forsikring eller overenskomst?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-02-11 07:35

Hvem er tvunget til at arbejde gratis ?

Det kan kun dreje sig om virksomhedspraktik på 1-3 måneder hvor folk stadig får kontanthjælp, i denne periode skal de være dækket af enten kommunens eller virksomhedens forsikring.

I løntilskudsjob får folk fuld løn, men det offentlige betaler en del.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 10-02-11 07:44

Ja, når dem fra østlandene (Polen) kommer hjem er de næsten millionær og behøver ikke arbejde i mange år frem.

Dem herhjemme har man taget røven på. det er det samme for dem der arbejder på et beskyttet værksted. Det er utroligt at regeringen og kommunerne kan få sig selv til at gøre det.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-02-11 08:02

# kortoververden

Føtex = Dansk Supermarked får meget gratis arbejdskraft stille til rådighed = gode job muligheder, det er L Ø G N, har ikke hørt om EN eneste, der er blevet fast ansat i Føtex efter slave - Undskyld praktik tiden udløb.

Kontor&Papir i Hjørring havde op til 3 i praktik - samtidigt = gode job muligheder. Her var sandheden at chefen havde - endog meget tætte relationer til hende der brugte pisken over slaverne.

Og det skal man som dansker bare finde sig i = forkasteligt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-11 08:04

Der er jo ingen der tager røven på nogen.

Jeg har personligt polske håndværkere i gang med at sætte mit hus i stand, det er et legitimt polsk firma og det hele er på regning, og ja deres timeløn er lidt lavere end danske håndværkere. MEN det ville ikke have været aktuelt for mig hvis danske håndværkere var til at regne med, jeg har, inden jeg ansate det polske firma, fyret 3 danske firmaer fordi de ikke overholdt deres aftaler, sendte regninger på arbejde der ikke var udført, sjuskede med det de rent faktisk lavede, og i det hele taget konstant var besværlige at have med at gøre.
Polakkerne kommer til tiden, laver det vi har aftalt og indenfor den aftalte tidsramme, jeg betaler regningerne og ingen foretager sig noget ulovligt i den sag.

Billedet af, at de kommer hjem og ikke behøver arbejde fordi de er blevet "millionærer" i Danmark lyder som noget der kommer fra Dansk Folkeparti, eller H.C. Andersen, for det er i hvert fald ikke virkeligheden

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-11 08:05

vedikkealt.

At Føtex ikke betaler betyder jo ikke at de arbejder gratis, de får helt sikkert deres kontanthjælp, eller??

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-02-11 08:20

# kortoververden

Desværrer er der danske håndværkere der sagtens kunne - uden at sprænge noget i sig - oppe sig.

Måske forskellen er, at det er nemmere at råbe af andre, end lige stoppe op, og se sig selv i spejlet.

Jeg er selv vildt overrasket over, hvor mange håndværks og entrepenør firmaer der angiveligt ingen alkohold politik har, det går jo klart også ud over produktiviteten / stabiliteten.

Nu er mennesker på kontant hjælp, kommet der af forskellige omstændigheder, men at det skulle være = med at skulle arbejde gratis for private virksomheder - Den kommer jeg ALDRIG til at fatte.

Og dem der har sikret sig via medlemsskab af en arbejdsløshedskasse, bliver jo også tvunget ud i både offentlige og private virksomheder.

Jeg fatter ikke mennesker finder sig i det.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-11 08:22

Men de arbejder jo ikke gratis, de får deres kontanthjælp/dagpenge, er det ikke rimeligt at de yder noget for det?

Ellers er situationen jo omvendt, at os der går på arbejde og får løn for det, skal føle os som slaver i forhold til dem der ikke går på arbejde og alligevel får løn.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-02-11 09:44

Jeg kan se du har læst denne artikel:
http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2335130.ece
Og dertil er kun et at sige. Find bagmændene, og de som benytter de underbetalte arbejdere, og giv dem den rette straf. (Hård)

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 10-02-11 12:15

Husk at sætte krydset til venstre for midten næste gang der er valg, ellers ender Danmark som USA, med en lille rig overklasse og en kæmpe underklasse der slår græs for de rige for 13 kr i timen.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 10-02-11 12:57

hvorfor skal dansk supermarked og føtex, have arbejdskraft som er betalt af kommunen?? hvis de har burg for personale må de selv betale!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! eller gå konkurs hvis de ikke har råd til at betale løn.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 10-02-11 13:20

cimbombom
Det er jo en helt anden diskussion

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 10-02-11 14:13

@kontorverden
Ja det er da ikke særligt sjovt at arbejde"gratis", da de ikke kan op-arbejde pension eller feriepenge. Som du kan. Så ud over de er i det ene "jobtræning" efter det andet. Hvor har de så de muligheder?

Og ang dine dygtige håndværkere.
Det er nok også et spørgsmål om tid før dit job kan "udliciteres" eller flyttes udenlands.
Jeg kan fortælle dig en lille sand historie fra et dansk rederi.
En af mine venner er navigatør.
Han var for år tilbage til møde på kontoret. I pausen snakker han med regnskabschefen. Som var svært glad for at der kom fremmede på dækket(matroser med mere) Det var godt for bundlinjen. Men det kan nok være at han ikke var så begejstret. For min ven spurgte ham, hvad der forhindrede ejeren i at flytte hele firmaet udenlands. Med kun direktøren som eneste(danske) tilbageværende? For det er jo også billigere med regnskabs folk, kontorpersonale, mellem-ledere, rengøring og alt det andet der er med til at køre et fysisk kontor. For det er jo ikke kun i DK at der findes rederier.
Ja det var jo ikke så sjov, for en mand at se i øjene at hans arbejdsplads kunne rykke udenlands som mange andre.

Så tak for at hjælpe med at holde danske firmaer uden arbejde.
Vi kan jo se det på at der nærmest ingen danske søfolk er tilbage i forhold til hvad der var. Og det kommer også til at gælde for alt hvad der kan laves udenlands fremover. Det er kun toppen af isbjerget vi ser.
Med at det er billig arbejdskraft der kommer til eller produktion flyttes til.

Det kan godt være jeg er pesimistisk, men jeg er overbevist om at jeg har ret. Det er ikke mange større firmaer når politikerene og ejerene finder andre græsgange til de job vi havde.

Så bare rolig. Du kommer også for tur.
Bare så simpel en ting som de reklamer bilka og andre sender ud. De er produceret i Indien. Det er ikke engang en dansker der læser koraktur på dem. De indiske er lært dansk.

Så sid du bare og fortæl dig selv at det var fordi de danske håndværkere er uduligt samarbejdsvilig når du forsvare din beslutning.

Iøvrigt er min nabo lige kommet til en ekstra regning.
Da han fik lavet radiatore og trukket rør til varme i sit hus. Der er to varmtvandsbeholdere. Den ene til stuenetagen den andet til første salen. Den til førstesalen giver ikke varmt vand, men virker ellers.
Han måtte hyre en (jeg ved godt det er så trææææls) en dansk vvs, til at gennemgå hele systemet for at finde fejlen. For det firma der havde sat det op. Tog pludselig ikke deres telefon når han ringede.
De var skam også på en lovligt oprettet firma med regning og intet ulovligt der.
Rygtet vil vide at det var forkert vendt kontraventil, der var monteret sådan. Men naboen snakker pludselig ikke mere om det. Underligt. Han havde nemlig også travlt med at fortælle om de dårlige danske firmaer, i samme dur som dig.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 10-02-11 16:28

Citat
det er det samme for dem der arbejder på et beskyttet værksted.

Mennesker, som er ansat i et skånejob, får en meget lav løn, MEN, de får altså også deres førtidspension udbetalt oveni.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 10-02-11 22:08

# kortoververden

Nu kan jeg jo ikke vide, hvor godt du er inde i alle mulige og umulige danske regler.

Men når man er med i en a-kasse / fagforening hedder det man betaler til en

A R B E J D S L Ø S H E D S U N D E R S T Ø T T E L S E

altså noget man forsikre sig til, så man kan få penge til at leve for, når der ikke er et arbejde.

At så arbejdsgiverne - lige har fundet på - at når de ikke gider - eller har råd til ordinær arbejdskraft, sådan lige kan få et par praktikanter gratis stillet til rådighed i en periode, så hvorfor ikke gøre det.

Havde jeg forstand og tålmodighed til at lave et site på nettet, hvor de firmaer der benytter sig af disse slaver blev oplistet, så havde vi andre en mulighed for at vælge fra eller til.

Har du iøvrigt set dine håndværkeres medlemsskab af en fagforening, eller kører de også på frihjul.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-02-11 06:05

Kunne alligevel ikke sove....

Så nu har jeg købt domænet www.slaver-i-danmark.dk

Jeg har symbolsk valg den frie fugl som billede på forsiden.

Tanken med sitet er, at lave en løbende oversigt over firmaer, der kontinuerligt bruger mennesker fra alle mulige udsigtsløse aktiverings projekter, som gratis arbejdskraft.

I "gamle dage" købte / lejede man en vikar af et vikar bureau, på ærlig og hæderlig vis.

Overordnet set, er formålet med disse aktiverings tiltag, at mand og virsomhed har - som regel 4 uger til at finde ud af, om de går i spænd sammen, hvilket er en ganske fin mulighed.

Men der hvor det efter min mening går over gevind, er i de firmaer, hvor der reelt INGEN ledige job er, men som alligevel ca. hver 4 - 6 uge får en eller flerer ny slave stillet til rådighed.

Og det der gør det til slaver er, du har I N T E T valg.

Og det er den sidst nævnte kategori af virksomheder, der er tiltænkt en plads på mit nye site.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-11 06:36

Citat
Overordnet set, er formålet med disse aktiverings tiltag, at mand og virsomhed har - som regel 4 uger til at finde ud af, om de går i spænd sammen, hvilket er en ganske fin mulighed.

Har man ikke altid en prøveperiode når man starter i et nyt job?

I så fald er en praktikperiode med det formål "at finde ud af, om de går i spænd sammen" totalt overflødig.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-02-11 07:39

# Troldepige

JO JO og atter JO ... du har fuldstændigt ret.

Hvilket tallene også fortæller, der er brugt flere hundrede millioner kroner i værdiløse aktiverings tilbud.

Det er mit indtryk i dag, at mange firmaer ingen ansættelses procedurer har, eller har gemt den godt væk, for hvorfor bruge tid på det.

I min optik skal en offentlig iværksat aktivering - ene og alene ske, når en virksomhed har dokumenteret behovet for en ny medarbejder.

Ellers vil den til enhver tid være nyttesløs og demotiverende.

Som det er i dag kan firmaerne få den ene efter den anden i udsigtsløs aktivering.

Det støder mig, og er stats anerkendt slaveri.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-02-11 07:57

# Troldepigen

Skulle du være den første med et indlæg i min Gæstebog, vil en tekst som det du har skrevet her

Citat
Har man ikke altid en prøveperiode når man starter i et nyt job?

I så fald er en praktikperiode med det formål "at finde ud af, om de går i spænd sammen" totalt overflødig.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-11 09:53

@Nosunshine

Det er jo ikke forbudt for de mennesker at gå ud og få et rigtigt job, og at de ikke optjener pension mens de er i jobtræning ændrer jo ikke ved, at det gør de heller ikke når de går derhjemme og laver ingenting for deres penge.

Jeg har i øvrigt intet imod at ansætte danske håndværkere, men når de ikke passer deres arbejde må jeg jo finde nogen der gør, så hvis skyld er det, at arbejdskraften bliver hentet i udlandet, min eller de dovne håndværkeres?

Jeg mindes heller ikke der var den samme klynk for 10 år siden, da vi sendte danske håndværkere i en lind strøm til Norge fordi de ikke selv kunne løfte opgaverne.

@vedikkwalt

Nu er det jo ikke noget arbejdsgiverne lige pludselig har fundet på.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-02-11 10:45

# kortoververden

Citat
Det er jo ikke forbudt for de mennesker at gå ud og få et rigtigt job,

Der har du så inderligt ret.

Men det er i min optik, et billigt retorisk politisk argument.

Der har stort set til alle de tider jeg har kunnet huske, været 2 grupper, sådan overordnet set.

Dem der gerne vil have arbejde, men som der ikke er arbejde til.

Og så dem der ikke vil.

Dem der ikke vil, eller evner at have et arbejde, skal have et fornuftigt overlevelses bidrag, men det skal jo ikke gå ud over dem der gerne kan eller vil arbejde, at de skal misbruges som gratis arbejdskraft.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-11 10:47

Så længe de får deres overførselsindkomst, kan de så ikke være revnende ligeglade med hvem der betaler i sidste ende?

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-02-11 10:52

# kortoververden

Jo ... og det er mange af dem sikkert også.

Ved ikke OM jeg har ret, men det virker som om, at debatten drejer i retning af...

Skyd dem der evner at arbejde, uanset om det skyldes dovenskab eller sygdom.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-11 10:54

Årsagen til at borgere bliver sendt i aktivering eller udsigtsløs aktivering skal findes i kommunernes kassetænkning.

Når en arbejdsløs er i aktivering/praktik får kommunen større refusion fra staten end hvis den arbejdsløse ikke er i aktivering/praktik.

vedikkealt, jeg er rigtig glad for, at du skriver "Dem der ikke vil, eller evner at have et arbejde", for sandheden er, at kommunerne parkerer mange syge mennesker på kontanthjælp i stedet for, at tilkende dem fleksjob elelr førtidspension, som de reelt er berettiget til.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-11 10:55

vedikkealt

Hvordan du får den drejet derhen er for mig et mysterium, men dit oprindelige spørgsmål indikerede slaveri, og så længe ingen bliver TVUNGET til at arbejde uden vederlag kan der ikke være tale om slaveri

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-02-11 10:57

I mit indlæg kl. 10.52 mangler der et IKKE i nederste linje, så der skulle have stået.

Skyd dem der IKKE evner at arbejde, uanset om det skyldes dovenskab eller sygdom.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-11 11:02

Citat
Så længe de får deres overførselsindkomst, kan de så ikke være revnende ligeglade med hvem der betaler i sidste ende?

Hvis du selv havde prøvet at være på overførselsindkomst ville du vide, at man aldeles ikke kan være "revnende ligeglad".

Det er mit indtryk, at de allerfleste mennesker (også selv om de er nok så syge eller handicappede) allerhelst vil have et job så de kan forsøge sig selv og betale deres skat.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-11 11:06

Troldpige:

Jeg har udtryk mig forkert hvis det er ådan du forstår mit indlæg.

Jeg siger ikke, at de er ligeglade med at få et arbejde, men de får deres penge, og om det så er kommunen eller arbejdsgiveren der betaler gør vel ikke den store forskel, og det gør dem i hvert fald ikke til slaver

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-11 11:07

Citat
Skyd dem der IKKE evner at arbejde, uanset om det skyldes dovenskab eller sygdom

Det er mit indtryk, at denne bemærkning er ironisk, men ikke desto mindre kan man godt få indtryk af, at nogle mennesker faktisk har denne holdning.

Disse mennesker vil jeg lige gøre opmærskom på, at "sygdom er hver mands herre".

Jeg har endnu ikke mødt et eneste menneske, der selv har bedt om, at blive syg eller handicappet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 11-02-11 11:11

# kortoververden

Jo ... det er og bliver slaveri.

Dem der er i A kasse / fagforening har købt sig den forsikring, at de får udbetalt penge indtil der igen viser sig et arbejde.

At "nogle" ja gæt selv hvem, så liiiige har fået drejet skruen, således at de for deres arbejdsLØSHEDSunderstøttelse skal arbejde gratis i store velrenommerede virksomheder, og for den sags skyld også hos den lille håndværker.

Jeg prøver lige for sidste gang.

Håber du kan forstå, at så længe det er helt legalt for virksomhederne at få stillet gratis arbejdskraft til rådighed, så bliver de naturligvis bare ved.

Det er en simpel ond spiral, arbejdstagerne nu er klovne i.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-11 11:12

Citat
Jeg har udtryk mig forkert hvis det er ådan du forstår mit indlæg.

Jeg siger ikke, at de er ligeglade med at få et arbejde, men de får deres penge, og om det så er kommunen eller arbejdsgiveren der betaler gør vel ikke den store forskel, og det gør dem i hvert fald ikke til slaver

Nej, jeg misforstår dig ikke.

Du kan dælme tro, at der er stor forskel på hvem der udbetaler pengene.

Hvis man får sine penge fra en arbejdsgiver bliver man sædvanligvis behandlet ordentligt og med en vis portion respekt.

Det gør man IKKEe hvis man er på f.eks. kontanthjælp. Der bliver man mødt med mistro, mistænkeliggørelse, mangel på respekt og løgnehistorier.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-11 11:15

Arbejdsløshedunderstøttelse er en forsikring, og som det er de fleste steder kan du også fint gå rundt på dagpenge i en rum tid inden der stilles krav til dem. og om arbejdstagerne er klovne...... Tjah, det er jo en aftale der er forhandlet på plads med alle arbejdsmarkedets parter, så NOGEN mener åbenbart at det er en tålelig ordning, fagforeningerne har i hvert fald været med i forhandlingnerne.

Troldepige
Så må man jo finde et arbejde eller frasige sig kontanthjælpen hvis man er for sart til at udføre arbejde for sin kontanthjælp.

Der er IKKE tale om slaveri, hvem som helst kan sige nej tak og forsørge sig selv

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-11 11:36

Citat
Troldepige
Så må man jo finde et arbejde eller frasige sig kontanthjælpen hvis man er for sart til at udføre arbejde for sin kontanthjælp

Så vidt jeg husker har jeg ikke nævnt noget om nogen, der er for "sarte" til at arbejde for kontanthjælp, men du mente, at det kunne være ligemeget om man får sine penge fra det ene eller det andet sted, og det mener jeg så ikke at det er.

Men det er jo noget være vrøvl du skriver.
Hvis man er på kontanthjælp er det jo netop fordi, at man ikke har et andet forsørgelsesgrundlag.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-11 11:41

Citat
Der er IKKE tale om slaveri, hvem som helst kan sige nej tak og forsørge sig selv

VRØVL.

Hvis man kan forsørge sig selv er man ikke berettiget til kontanthjælp.

Og jeg vil da love dig, at hvis de, som er på kh, havde andre muligheder, så er jeg helt sikker på, at de ikke ville søge om kontanthjælp, for der er da ikke noget der er mere modbydeligt end at skulle stå model til div. sagsbehandleres mere eller mindre mærkelige påfund og påstande.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-11 13:00

Nu er det jo ikke sådan at staten har forsøgerpligt, hvis man vil have sin kontanthjælp må man yde noget den anden vej, og hvis man ikke ønsker at yde, er man i sin frie ret til at sige nej tak til kontanthjælp.

Længere er den vel ikke

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-11 13:34

Citat
Nu er det jo ikke sådan at staten har forsøgerpligt, hvis man vil have sin kontanthjælp må man yde noget den anden vej, og hvis man ikke ønsker at yde, er man i sin frie ret til at sige nej tak til kontanthjælp.

Længere er den vel ikke

Jeg forstår godt hvad du mener.

Men jeg finder det stadig ikke rimeligt, at en virksomhed kan fyre en medarbejder, og så få den fyrede medarbejder i ulønnet praktik en måned senere.

Og det pudsige er jo, at aktivering udelukkende forgår i kassetænkningens navn, fordi, at en kommune får mere i refusion på en ledig, som er i praktik/aktivering, end på en ledig, som ikke er i praktik/aktivering.

Iøvrigt er det ikke kun kontanthjælpsmodtagere der sendes i ulønnet praktik, det er alle ledige, også dem på dagpenge.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-11 13:39

Som studerende bliver du skam også sendt i ulønnet praktik, altsammen for at øge dine chancer for at få et job

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-11 13:44

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 12-02-11 08:20

# kortoververden

Den du skriver her....

Citat
Hvordan du får den drejet derhen er for mig et mysterium, men dit oprindelige spørgsmål indikerede slaveri, og så længe ingen bliver TVUNGET til at arbejde uden vederlag kan der ikke være tale om slaveri

Især tvunget til at arbejde uden vederlag .... den støder mig ganske enkelt.

Prøv at google - slaver i danmark, vi har været den 7. største nation på den front, og er godt på vej tilbage i front.

Ordet slaver bruges om sex arbejdere fra alverdens landen, slaver var også de der for en lav løn og en skål mad i døgnet arbejdede for alverdens herremænd, men du har da ret, de kunne bare lade være...

Skal din logik så slå til her, var og er de reelt ikke slaver, de får jo alle VEDERLAG i form af mad og en lille skilling - ergo har ordet slaver været brugt forkert i århundrede...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-02-11 08:46

vedikkealt.

Denne diskussion er vist ved at køre lidt af sporet, at sammenligne sexarbejdere som under trusler om vold og øvrige repressalier mod deres familier, stavvnsbundne bønder og andet godtfolk, med nutidens kontanthjælpsmodtagere er så langt ude at jeg får kvalme.

Melder mig ud af diskussionen nu

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-02-11 09:41

Hæh, det er ikke mere end omkring 10 år siden fandt en "slave" hos en bonde i den egn syd for Køge hvor jeg er vokset op

Han arbejdede kun for kost og logi, dvs han fik mad og boede på et værelse....ikke sundhedsfarligt....i en af staldbygningerne, han fik lidt penge til tobak og personlige fornødenheder efter behov, arbejdstøjet var gratis og han havde aldrig brug for andet da han holdt sig for sig selv og kun kom udenfor gården når han skulle købe lidt til sig selv.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-02-11 21:58

Tak for svaret Troldepige.

Der var flerer her der skulle have haft point, men sådan fungerer Kandu så ikke.

Men du har så inderligt ret, hvorfor alle disse kassetænkningspraktikperioder, det bliver mennesker hverken raskere eller mere motiveret af.

Og så er du velkommen med et indlæg i min gæstebog på www.slaver-i-danmark.dk

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-02-11 22:01

Tak for godkendelsen.
Jeg har allerede skrevet i din gæstebog.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 13-02-11 22:29

Hej Troldepige

Velbekom ...

Må med skam meddele, at jeg ikke hverken kan se eller læse dit indlæg i min gæstebog.

Jeg gik ind for at undersøge OM jeg skulle godkende noget, men kunne ikke se, at dette skulle være tilfældet.

Kunne være sjovt at vide, OM du selv kan se hvad du har skrevet i min gæstebog.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-02-11 23:22

Jeg kigger på det senere, måske først i morgen.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-02-11 23:54

Så skulle den være der, havde vist ikke fået gjort det ordentligt første gang.