/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Java-ikon kører uendeligt ved NemID
Fra : Oldboston
Vist : 871 gange
100 point
Dato : 04-02-11 10:38

Jeg er Windows XP-bruger. Jeg har ikke problemer med at logge på NemID-, undtageb når jeg bruger min bærbare PC. Når brugernavn og kode er tastet ind kommer NemID-kortnummer-menuen frem, jeg indtaster det 6-cifrede tal. Så kommer JAva-ikonet, men det kører i det uendelige, ikke kun i nogle sekunder.

Jeg har prøvet flere gode råd, bl. a. at afinstallere java helt og geninstallere den. Jeg tjekker regelmæssigt om der er opdateringer til Java, og Javas hjemmeide fortæller mig hver gang: Congratulations - jeg har den rigtige version. På den bærbare er der en særlig brugerflade, der hedder administrator. Når jeg går ind på den, kan jeg komme på Netbank, her virker Java som den skal, efter et eller to sekunder når man frem til sin bankkonto.

Jeg får tit en melding om Active-X objekter, der spærrer for det ene og det andet. Er det dem, jeg skal have ændret noget ved? Eller hvad kan det mon ellers være?

Venlig hilsen, Oldboston

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-11 13:07

Har du tilføjet din netbanks webadresse til websteder du har tillid til?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-11 16:12

webnoob > vis den fine forklaring du gav mig.

Oldboston har du opdateret den Java, og er det Sun Java du bruger.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-02-11 17:34

Kan ikke huske om jeg har slettet billederne eller spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-02-11 18:46

Tak for jeres svar. Eyvid, - jeg har været ude for noget tilsvarende flere gange, hvor it-afdelingen i banken fortalte mig, at det ville hjælpe at afinstallereJava helt og så geninstallere den. Og de havde ret, det hjalp med det samme. Men denne gang er det værre. Jo, webnoob, jeg har tilføjet bankens webadresse, oveni købet med https og det hele.

Men denne gang var der intet, der virkede. Så fik jeg en lys ide, nemlig at skifte browser. Jeg bruger altid Microsofts egne produkter så vidt det er muligt, men jeg skiftede til Mozilla Firefox.
Og nu virker det hver gang (jeg har dog kun prøvet 4 gange, for det koster jo et "klip i kortet" hver gang.

Er det ikke mærkeligt. Her i huset har vi 4 muligheder for at gå i Netbak. 1) jeg gør ind på min konto på den stationære 2) Min viv gør det samme, 3) jeg går ind på den bærbare, 4) min viv gør det samme. Det var kun ved model 4) at problemet optrådte, og endda kun når hun var på sin egen brugerflade. Ikke hvis hun går ind på min brugerflade. Kan disse oplysninger mon opklare, hvor fejlen har ligget? Jeg kan også fortælle, at Danske Banks hjemmeside siger "Udført, men med fejl på siden, - både når hustruen og jeg er inde i netbanken.

Hvis nogen kan give et spændende svar, belønnes det med poinbtene. Elles trækker jeg lod mellem jer! Det er vist mest retfærdigt!

Venligst Oldboston

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-02-11 19:07

du skal kun tilføje med fx. ved danskebank *.danskebank.dk og man skal fjerne flueben ved https://

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 04-02-11 23:03

Hej når du er inde på siden, så prøv at gå op og klik på "Side" og klik på "Kompatibilitetsvisning" jeg har netop selv fået det gode effektive råd, da jeg ikke kunne åbne en side, så måske kan det hjælpe her også, du kan jo altid prøve.
mvh.gwh

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 05-02-11 16:19

Tak for de sidste svar også. De hjalp nu ikke. Det eeste der hjalp var, at jeg skiftede til Mozilla Firefox browser. Så nu kører ne4tbanken som den skal.
Men jeg trak lod om points'ene og webnoob vandt. Tak for interessen.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 05-02-11 16:20

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-11 16:25

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-02-11 16:27

Det var så lidt, er altid glad for at hjælpe.