/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Findes der i win 7 disk copy
Fra : Jan4100
Vist : 1014 gange
500 point
Dato : 01-02-11 23:14

Altså Disk to Disk ? Det er Win 7 64 Bit

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-02-11 00:42

Selvfølgelig kan du da kopiere alle filer i vin7 , bare der kun er regulære filer på disken.Ikke noget med beskyttede systemfiler.
Men det er år og dag siden at ms styresystemerne kunne kopierere disketter med bootsektor og alle mærkværdigheder.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-02-11 01:06

Uddyb dit spørgsmål lidt... Mener du recovery disk. Du kan lave en recovery disk i windows 7
Tjek her:
http://forums.techarena.in/guides-tutorials/1114725.htm

Eller hent en recovery disk her:
http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/

Bare husk at "recovery disken" kun er til repeartioner, fixer windows hvis den går død.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-11 08:59

Her er et gratis værtøj til cloning /recovery som kan køres fra CD eller USB
http://bc.pcworld.dk/art/113703?a=search&i=0

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-02-11 11:56

Tror spørger mener om man kan clone harddisken.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 02-02-11 18:45

Arrj altsår.... spørger mener om der eventuelt ligger DISK-DISK copy program altså copy 2 disk totalt clean ikke lige netop som Eyvind siger men takker for det bud Eyvind
Mit problem ligger i at jeg har nogle gamle cdér som jeg vil kopiere de er desvære så gamle at nogle er fra win98 se og nyere xp osv. nu har jeg win 7 som jeg har købt rent det vil sige at det ikke er præ installeret som de normalt er når man køber en pc i dag.hvor der er et brænder program i og mit spørgsmål er ... er der inbygget et brænder program cd til cd i, foruden det som er der ` hvor du bare smider filer ned på brænder drevet........... puha håber i forstod hvad jeg mente men takke jer alle for input

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-11 19:15

Jeg kan ikke huske hvad der følger med en ren win7
Men ellers er der et godt og nemt program her.
http://cdburnerxp.se/

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-02-11 19:40

Okay.... Hvis jeg forstår dig nu, vil du bare havde lavet nogle Back-up dvd`er af eksisterende software fra gamle cd/dvd`er. Og ikke en back-up/1:1 af windows 7 styresystem....????

Der findes mange forskellige brænde programmer. Hvis vi tager udgangspunkt i Nero brænde program. Så skal du bare indsætte, den cd/dvd-skrive du ønsker skal kopires 1:1 og brænde den som en "Image-fil"
Den skal gennem den på computeren og herefter brænder du "Image-filen" ned på en tom dvd-skrive.

Hvis du har 2 brænder eller en brænder+dvd drev, kan du bare brænde den direkte og springe "Image-filen" over.

En "Image-fil" kaldes også for en Iso-fil (billede-fil)

Hvis du er træt af en masse dvd/cd skriver kan du kopier dem om til "Image-filer" og åbne dem med et virtuelle cd/dvd-rom drev.... En "Image-fil" bliver aldrig risset eller går i stykker som en dvd/cd skrive????????

På spil, dvd-film, musik og software kan der forekomme kopieringsbeskyttet og det kræver et program som f.eks CloneCD, CloneDVD AnyDVD....m.m.
http://www.slysoft.com/da/
Der findes mange forskellige Clone-programmer der kan knække kopieringsbeskyttelsen?

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-02-11 19:47
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-02-11 19:55

Jeg forstår stadig ikke hvad problemet er eller hvad spørger vil. Vil spørger kunne kopiere beskyttede CD/DVD'er? Vil spørger kunne lave backup og brænde det? Vil spørger bare kunne brænde filer?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-11 20:45

Webnoob - måske har jeg forstået det.

Citat
er der inbygget et brænder program cd til cd i, foruden det som er der ` hvor du bare smider filer ned på brænder drevet........... puha håber i forstod hvad jeg mente men takke jer alle for input

Altså lægge en CD i skuffen.......tryk på copy.......den beder om en tom CD....brænde..............

Nu er der en kopi af den første CD

Jeg kan ikke huske om funktionen er i et nyt win7 styresystem.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 02-02-11 20:51

Jamen så lav/brænd en "Image/iso-fil" fra den ønskede dvd/cd du vil lave en 1:1 kopi af.
Gem den på computeren, og sæt en blank cd/dvd skrive i din brænder herefter og brænd "Image/iso-fil" du har gemt over på den blank cd/dvd skrive ...... Nemmer bliver det ikke?

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 02-02-11 23:26

præcis Eyvind og i win7 ver. lure i morgen på din vejledning McBobo........er træt nu

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 03-02-11 09:36

Og prøv lige at kigge på dette nemme program som er gratis.
Den kan alt det du vil.
http://cdburnerxp.se/

Kig på fanen screenshot og kig på screenshot no.6

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 03-02-11 12:59

Tak for svaret Eyvind. det var lige det jeg søgte og tak til jer alle for vejledning