/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Socket A
Fra : o.v.n.
Vist : 851 gange
200 point
Dato : 16-01-11 21:24

En gammel størrelse ja, men alligevel har jeg en gammel computer med QDI KinetiZ 7T bundkort og den har netop socket A til CPUen, spørgsmålet er om den her viste CPU passer til det bundkort:
http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=123752&SamleMenuID=22&gruppe=1005&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=AMD&utm_source=&utm_medium=&utm_term=&utm_content=&utm_campaign=
det synes ret billig at få mere fut i den gamle maskine som nu har en CPU med 700MB

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 16-01-11 21:38

tjae en sempron socket a burde vel passe fint i det kort

Bemærk dog at den IKKE er på lager

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-11 21:52

Den er på lager som demo eller brugt eller hvad du kalder det, du mener altså at den passer i soklen på bundkortet (socket A) og kan bruges på den gamle maskine?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-01-11 21:54

Ville også mene den ville passe. Jeg havde en socket A processor liggende indtil for en uge siden, som du gerne måtte har fået.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-01-11 21:58

Selv EDB-Priser har fjernet socket A fra deres prisdatabase.

Tror også Du skal prøve at finde bundkortets specifikationer idet der kan være en topgrænse for processorens størrelse.
Den kan nu blive halvdyr at opgradere eller vedligeholde, den bruger SD-ram som er ved at være en sjældenhed, medmindre Du kan finde dem på dba.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-01-11 22:00

Citat
Jeg havde en socket A processor liggende indtil for en uge siden

Skrammel er noget man smider ud dagen før man skal bruge det

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 210 point
Dato : 16-01-11 22:03

sorry, det er bare mig der er blevet blind
jeps de har en demo til salg og ja den passer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-11 22:05

Tillægs spørgsmål: Hvad er det for dims jeg har kig på? først troede jeg at det er en processor til socket A, men nu er jeg lidt i tvivl om hvad det egentlig er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-11 22:06

den er lagt i kurven og jeg vil gerne afslutte eller fjerne den igen før sengetid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-11 23:12

Ordren er sendt så må jeg se hvad jeg har købt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-01-11 16:16

Sorry, var faldet i søvn
Det var de andre åbenbart også

den "dims" er en processor
typen er en sempron 2600+
Sempron er efterfølgeren til duron og det er modstykket til intels celeron processorer
grunden til at den hedder + er at amd i lang tid var foran på processormarkedet og folk sammenlignede MHz
Når folk så en intel på 2.3 GHz og en amd på 1,83 GHZ er det jo svært at se at det er amd der er hurtigst.
Derfor begyndte de at skrive hvad hastighed den svarer til hos intel
I dette tilfælde svarer din sempron 1.83 GHz til en intel celeron 2.6 GHz (i grove træk, der er styrker og svagheder ved begge processortyper)

soklen er en socket A (lige som dit bundkort)
Det er en tray model, det vil sige at der ikke er køler/blæser med

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-11 21:24

Tak for svaret EXTERMINATOR. den er på vej, en ordre bekræftelse er modtaget pr. mail, nu får vi se om der kommer et spørgsmål mere når jeg skal til at skifte