/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Enlige på kontanthjælp skovler penge ind
Fra : PeterTheisen
Vist : 1889 gange
10 point
Dato : 14-01-11 18:03

Dette er, hvad en enlig på kontanthjælp kan få udbetalt:

Kontanthjælp for folk med forsørgelsespligt: 13.345 kr. pr. måned før skat = 9.834,53 kr. efter skat.

Boligsikring: maks. 38.624 kr. årligt = 3.218,67 kr. pr. måned.

Børne- og ungeydelse for netop født barn: 4.248 kr. pr. kvartal = 1.416 kr. pr. måned.

Ordinært børnetilskud: 1.240 kr. pr. kvartal = 413,33 kr. pr. måned.

Ekstra børnetilskud: 1.263 kr. pr. kvartal = 421 kr. pr. måned.

Børnebidrag - grundbeløb: 1.056 kr. pr. måned.

Børnebidrag - tillæg: 137 kr. pr. måned.

Friplads: Prisen for en plads i institution (typisk 3.000-4.000 kr. pr. måned.)

I alt til udbetaling: 19.496,53-20.496,53 kr. pr. måned.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-01-11 18:17

Citat
Dette er, hvad en enlig på kontanthjælp kan få udbetalt:

Ved vi da godt... Du er åbenbart rig

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 14-01-11 18:31

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 160
- Annullerede 77
- Slettede 0
Ialt 238

- du glemte dit medicintilskud Peter...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-11 18:33

Er du ved at reviderer dit regnestykke

http://www.kandu.dk/Spg152205.aspx

Citat
Friplads: Prisen for en plads i institution (typisk 3.000-4.000 kr. pr. måned.)

De penge får man altså ikke udbetalt, så du må lige rette lidt - igen -

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-01-11 18:43

uha da

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-01-11 18:53

Husk så lige, at trække udgifterne fra.

Misundelse er en grim ting.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-01-11 19:02

Gad vist om PeterTheisen,er ved at rette op på sine skolekundskaber.Det synes tiltrængt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-01-11 19:05

Er det virkelig det bedste din karriererådgiver kunne foreslå

Husk max to børn, der er ikke tilskud til de næste

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-01-11 19:06

jo jo

Jeg vil ikke bytte.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-01-11 19:08
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 14-01-11 19:12

Din karriererådgiver har vist ikke fortalt dig om tvungen aktivering efter 13 uger for under 30-årige,

Og du skal også lade være at gifte dig, så rammer 450 timers reglen

Se mere her

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.aspx#RichHtmlField2Bookmark6

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-01-11 19:32

hvad var spørgsmålet ???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-01-11 19:51

Citat
hvad var spørgsmålet ???

Ik' noget smuller...men en kopi af et indlæg på sol.dk

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-01-11 19:59

Hvis nogen går rundt og tror, at det er fedt at være på kontanthjælp, så er det med garanti mennesker der ikke selv har prøvet det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 14-01-11 20:43

Citat
Ik' noget smuller...men en kopi af et indlæg på sol.dk

lige netop- men jeg ville bare spørge- måske det havde givet lidt respons fra den der spørger

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-01-11 20:44

Citat
Hvis nogen går rundt og tror, at det er fedt at være på kontanthjælp, så er det med garanti mennesker der ikke selv har prøvet det

Ævl.

Mine regnekundskaber fejler nemlig ingenting.

og i store træk har trådstarter sgu ret.

Der er overhovedet ingen grund til at have ondt af enlige forsørgere på kontanthjælp...det er netop visse enlige forsørgere på kontanthjælp, der faktisk scorer flere penge udbetalt hver måned, end de lavest lønnede arbejdere.

I modsætning dog til ikke-forsørgere, og værre endnu, hvis ikke-forsørgere er så uheldige at være gift og ryge på kontanthjælp.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 10 point
Dato : 14-01-11 21:58

Citat
I modsætning dog til ikke-forsørgere,

Ikke-forsørgere har så heller ikke børn der både skal have tøj, mad og meget mere.

En ikke-forsørger kan også nøjes med en mindre bolig.

Der er jo netop en grund til, at en forsørger får mere end en ikke-forsørger.

DA jeg var på kh havde jeg ca. 9.000 kr. udbetalt i kh, ca. 2.500 kr. i boligsikring, ca. 2.200 kr. i bidrag fra faderen, fripladsen får man ikke udbetalt så den regner jeg ikke med.

Derudover ca. 8.500 kr. hvert kvartal i børneydelse m.m.

Med en husleje på ca. 5.000, boliglån på 800 kr., buskort til min datter = 200 kr. alle pr. måned.

El-regning = ca. 1.300, internet og ip-telefioni = ca. 800 kr. alle pr. kvartal.

Licens = ca. 1.000 kr. pr. halvår.

Familieforsikring = 1.700 kr., hundeforsikring = 300 kr., ulykkesforsikring = 1.900 kr. alle pr. år.

D.v.s. månedlige indtægter = 13.700 (børneydelse m.m. gememr vi lige lidt).

Månedlige udgifter = 7.191 kr.

Så er der 6.509 kr. tilbage pr. måned, + de 8.500 pr. kvartal.

Derudaf skal betales mad, tøjvask, tøj (ordentligt fordøj er dælme dyrt), tandlægeregninger (som jeg har haft mange store af), medicin, cykler, skoletasker, transport til speciallæge, frisør o.s.v. o.s.v.

Hvor meget tror du så der er tilbage til at holde sommerferie for?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-01-11 22:03

Dertil skal man huske, at mange kontanthjælpsmodtagere er syge/handicappede mennesker, som syltes på kontanthjælp i kassetænkningens navn, og disse mennesker kan ikke "bare" gå ud og finde et job.
Mange syge/handicappede bliver holdt på kontanthjælp i årevis,helt op til 20 år, før de endelig får den førtidspension, som de hele tiden ahr været berettigede til.

Et enkelt år eller fem kunne vi nok alle spænde livremmen ind og klare os for mindre, men når først kontanthjælp bliver til konstanthjælp og der er kommet huller i sofaen og madrassen er hul-røvet, så begynder det sg'i godt nok at knibe.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 14-01-11 22:16

Synd for de stakkelses mennesker som må tildeles kontant hjælp.
jeg er glad for at vi stadig er istand til at tjene vores løn ved at have/kan arbejde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-11 23:21

Godt skrevet Troldepigen

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-01-11 23:51

Citat
Godt skrevet Troldepigen

Tak Nordsted1

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 15-01-11 05:33

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 15-01-11 11:25

Det havde jeg sg'i ikke forventet.