/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Glemt Produktkode til Office XP
Fra : Brassovitski
Vist : 1391 gange
100 point
Dato : 07-01-11 08:11

Hej
En kollegas office XP standard er begyndt at forlange at XP CD'n sættes i drevet,åbenbart fordi der skal noget efterinstalleres. Han har ikke produktkoden til programmet, da han ikke kan finde den originale CD. Jeg har så lavet en kopi af min egen CD, så problemet er nu at finde produktkoden. Koden ligger jo nok et eller andet sted i registry. Findes der et progam der kan gå ned i registry og finde diverse produktkoder?

Accepteret svar
Fra : a_h

Modtaget 110 point
Dato : 07-01-11 08:19

Hej du kan bruge dette. det virker
LicenseCrawler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-11 08:19

Der findes en million milliard af dem på nettet - så du snupper bare en af dem - det du gør er alligevel ulovligt...

Han kunne jo også ringe til MS - for den gamle var vel registreret....

Og så står den iøvrigt også oppe i "hjælp" (i ALLE de installerede officeprodukter)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-01-11 08:25

Citat
Der findes en million milliard af dem på nettet - så du snupper bare en af dem - det du gør er alligevel ulovligt...

Han kunne jo også ringe til MS - for den gamle var vel registreret....

Og så står den iøvrigt også oppe i "hjælp" (i ALLE de installerede officeprodukter)

Hej Refi
Du har nu ikke helt ret. Når han har en lovlig produktnøgle, som programmet oprindelig er installeret med, er det ikke ulovligt at installere fra en anden CD, og så bruge den originale produktkode.
Produktkoden/nøglen står ikke under Hjælp-->Om Office XP, der står produkt ID-nummeret, og det er altså ikke det samme.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-11 08:32

Det er da den han skal bruge

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-01-11 08:48

Det er vel sjældent nogen lader sig registrere hos Microsoft både når det gælder styresystem og programmer selv om det tilbydes.
Piratnøgler og kopier opdager de via serverne.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 07-01-11 09:06
Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-11 09:06

Citat
Det er vel sjældent nogen lader sig registrere hos Microsoft både når det gælder styresystem og programmer selv om det tilbydes.

Det var da lidt af en "påstand"

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-01-11 09:25

Brug det her værktøj Jelly Bean, det er gratis og kan stort set alt hvad de andre kan og dem som man skal betale for at bruge.
http://pcsupport.about.com/od/productkeysactivation/gr/mjbkeyfinder.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-01-11 10:00

ProduKey v1.45 - Recover lost Windows product key (CD-Key) and Office 2003/2007 product key.
http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

http://www.gtopala.com/siw-download.html

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-01-11 10:22

Citat
Det var da lidt af en "påstand"

Tror vi taler forbi hinanden, selvfølgelig skal programmerne produktaktiveres, men man kan også skrive sine personlige oplysninger og medsende i samme arbejdsgang.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-11 10:52

Jeg vil bare sige at min Windows er registreret hos microsoft. Så måske er jeg dum. Men det giver altså også fordele.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-01-11 11:25

- godt Granner, så har MS da 2 kunder i Danmark...

God weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-11 12:12

Citat
så har MS da 2 kunder i Danmark

Det er slet ikke så dårligt i et land "fyldt" med "tyveknægte" og "svindlere"

Der skal kun EEN til at gøre en forskel...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-01-11 12:59

Og jeg har fået alverdene hjælp fra Microsoft da jeg ikke kunne få printere og scanner til at virke. 3 forskellige teknikere ringede. Og det lykkedes. Så det var det værd at registrere sig.

Kommentar
Fra : Jonassen

Dato : 08-01-11 01:26

3! Vi er 3. Jeg har også registreret mine produkter. De få gange jeg har haft behov for hjælp har MS da også tjenstvilligt stillet op - også da mit drev ødelagde min gamle XP-skive - der sendte de bare en ny.

Men on-topic: Jelly bean som allerede er nævnt fungere godt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-11 13:00

Eller hent SIW, det fortæller en hel del mere om din pc og dens inhold og programer, ´heribland alle dine koder o.lign.

http://www.gtopala.com/siw-download.html
hent den gratis version her lidt nede på siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-11 13:16

Citat
Koden ligger jo nok et eller andet sted i registry.

Hvis koden IKKE står i hjælp - så står den heller ikke andre steder - så ingen grund til at "lede"....

Programmet "henter" jo koden fra registreringen....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-01-11 13:35

refi, det er et produkt-ID der står under hjælp i Outlook, det er IKKE produkt-nøglen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-01-11 16:41

Haloooo refi
Læser du overhovedet det der er skrevet i tråden inde du selv poster et svar???
Som webnoob skriver, og som jeg selv har skrevet før er det Produkt ID-t der står under hjælp og ikke program nøglen. Programnøglen har følgende syntax xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xx-xxx.
Og hvis du vælger 'KØR', skriver regedit og åbner registreringsdatabasen, og søger på Office, så findes nøglen i registry, et eller andet sted.

Citat
refi, det er et produkt-ID der står under hjælp i Outlook, det er IKKE produkt-nøglen.

Min kollega har fået linket til denne tråd, så jeg regner med at høre hvordan det gik her på mandag.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-01-11 17:26

En ting er rigtigt produkt-nøglen findes i registeringsdatabasen, men den finde ikke en klar tekst, den er krypteret. Det er på ingen måde muligt at finde produkt-nøglen på din computer på egen hånd, KUN via et program som fx. SIW, Magical Jelly Bean Keyfinder m.fl.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-01-11 21:59

Jeg vil give webnoob ret, jeg har selv søgt i reg.databasen, men som skrevet, koden var krypteret.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-11 11:52

Så igen her har SIW en god force der kan fortælle dig om dine produktkoder.
Og SIW er open source og hermed gratis.

http://www.gtopala.com/siw-download.html

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 11:56

Så vil jeg anbefalde Magical Jelly Bean, det skal ikke installeres.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-11 12:06

Også et godt valg af webnoob, men jeg er lidt fan af SIW grundet de mange andre features der følger med omkring info om din pc og programmer m.m.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 12:11

SIW er også et super godt program, men til bare at skulle finde en produkt-nøgle en det lidt af en overkill.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-01-11 12:14

kan kun give dig ret, men så kan man jo sige at det ekstra er med som bonus. Programmet fylder nemlig ikke ret meget.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-11 12:27

Enig, men det er jo ikke alle der gider, bruge tid på sådan noget. De vil bare ha' computeren skal virke og gør den ikke så skal den fixes.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-01-11 09:31

Tak for svaret a_h.
LicenseCrawler klarede fint at finde produktkoden. Programmet gemmer jeg lige til en anden god gang.