/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Norsk!
Fra : papaqify
Vist : 775 gange
100 point
Dato : 04-01-11 21:40

Hej
Jeg kunne godt tænke mig at lære norsk da min søsters kæreste er nordmand
Hvis der er nogen der kender en hjemmeside hvor man kan lære det gratis, må de da gerne svare mig

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-01-11 21:45
Kommentar
Fra : papaqify

Dato : 04-01-11 22:02

google på norsk ?? kan ikke se hvad det hjælper

Accepteret svar
Fra : malmin

Modtaget 100 point
Dato : 04-01-11 23:41

Jeg har lært norsk ved naturmetoden. Norsk ligner meget dansk, når du læser det. Prøv at læse noget norsk litteratur, så kommer du ind i den måde sætningerne er bygget op på - og ordene ligner mere dansk på skrift, end når det bliver udtalt. De ord du ikke forstår, giver ofte sig selv i den sammenhængen det står skrevet.

Hvis du beder din søsters kæreste om at tale langsomt, så går der ikke særlig lang tid, før du har fanget melodien i det norske sprog. Det er lettere end du tror.

Hvis det derimod er nynorsk eller bokmål som det hedder, er det noget ganske andet.

Jeg vil ønske dig held og lykke med det norske - uanset hvordan du får det lært

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-01-11 00:16

Du tager fejl bokmål er på mange måder lig dansk,. Nynorsk er et senere kunstsprog, som er udviklet med henblik på ikke at ligne noget andet nordisk.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-01-11 04:59
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-01-11 10:13

lån bøger på biblioteket, skrevet på norsk. eller læs norske aviser. det giver faktisk en hel del.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 05-01-11 11:09

UNDSKYLD papaqify.

transor har ret, bokmål er det norske der ligner dansk meget, og nynorsk er svært - for mig - at forstå.

Kommentar
Fra : papaqify

Dato : 06-01-11 14:50

for at være helt ærlig så er nynorsk det jeg bedst forstår

Godkendelse af svar
Fra : papaqify

Dato : 06-01-11 14:50

Tak for svaret malmin.