/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kandu
Fra : ans
Vist : 1605 gange
500 point
Dato : 30-12-10 23:57

Kunne i ikke stille uret, så det vil være muligt at ønske godt nytår til den rette tid?

Kommentar
Fra : papaqify

Dato : 31-12-10 00:00

hvad mener du?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:01

Hold nu op Ans

De kan ikke engang holde Jørn ude! (eller nogen andre for den sags skyld).

De gider ejheller moderere deres side. Eller betale gevinster (da man havde sådanne).

Såehhh.... Stille uret......Nej beklager, ham der gør det er i Polen/på ferie, eller hvad vi nu plejer at bruge af undskyldninger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-10 00:02

Det ville være rart om den lille detalje kom på plads, kunne det måske være nytårs forsættet for Kandu at få lidt mere styr på deres ur og forum i almindelighed.
Godt nytår

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-10 00:02

14 minutter er kanduuret bagefter

Kommentar
Fra : papaqify

Dato : 31-12-10 00:04

ahh

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-10 00:04

Hej o.v.n

Du er jo udelukket fra en tråd, som der er meget liv i

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-10 00:05

Ans

Hvor er du håbefuld, men tror du selv på det?

Og så vil jeg benytte mig af lejligheden til at ønske alle her på Kandu godt nytår, undtaget Jørn.

Kommentar
Fra : papaqify

Dato : 31-12-10 00:06

Har et spørgsmål.... Hvem er Jørn?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:06

Nøøøøø o.v.n. det er vist UTOPI.

Her gør man som man plejer - stort set intet.

Gør man noget, orienterer man ingen. Laver man fejl, retter man dem måske OG ORIENTERER INGEN.

I det hele taget administreres dette site rent ud sagt elendigt og kan ikke anbefales til nogen. Mange svar falder idag som PM, idet uvedkommende kommentarer ikke ønskes.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:08

Hvem er papaqify???? Lige oprettet!?!??

Jørn igen igen måske????????

Kommentar
Fra : papaqify

Dato : 31-12-10 00:10

haha men ja er lige oprettet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-10 00:10

Citat
Du er jo udelukket fra en tråd, som der er meget liv i
hvor? hvor? jeg kan da læse med og se hvad jeg går glip af at kunne kommentere er det Disken/Nomore/mange flere hedengangne profiler der har spurgt?
3773 håbet er lysegrønt som foråret der kommer om lidt, så lad os se den med at være på ferie i Polen eller langtbortistan tæller ikke, de kan logge ind derfra og ændre det de ønsker

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:11

Jamen lige over til dig Granner......

Og tak for en god indsats...

Hvis Dova, Bent, Clan mv læser med, så også rigtig godt nytår til dem.

...og Futze ikke at forgllemme. Husk at spørge løs....Det er det vi er det til!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-10 00:14

papagify

Du opretter bare dit eget spørgsmål, hvis du vil have svar på noget du ikke ved.

Her skal du ikke lukrere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-10 00:26

Godt nytår til dig granner01

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-12-10 00:28

Citat
Hvis Dova, Bent, Clan mv læser med, så også rigtig godt nytår til dem.
Tak 3773 og rigtig godt nytår til dig og dine, samt alle øvrige i tråden her.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-12-10 00:29

.....og klokken går langsommere og langsommere. hvis vi skal skåle med hinanden i morgen aften, blir det nok ikke herinde.
så derfor vil jeg sikre mig i god tid:

et glædeligt nytår ønsker jeg for alle kandutterne - tak for de gode timer i 2010.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 00:37

Ok, kandu har åbenbart et ur.

Hvor ser man det?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:41

Nej for den, hej til dig No1Here...... En af de tilgivne........(tidligere blacklistede).... Mange gange godt nytår til dig, med ønsket om du vil tilgive mig mine mange skridt ved siden af den fornuftige linie.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-10 00:41

No1Here

Som du kan se skriver kandu 00:37 på dit indlæg, men jeg modtog det 00:53 ... kandu er bagefter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:43

Småting.....

Dengang de skulle betale hed det meget længere.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 00:45

G-G-G-Godt nytår til dig også, og sig nu, hvor det ur er. Ikke blot stammer jeg, men er også blevet blind, åbenbart.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 00:47

Ok, fandt det. Troede det var et RUNDT ur med viser.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-10 00:47

Rolig 3773 LOOL

Da de stillede uret for meget lang tid siden gik det korrekt.

Men nu går det igen tilbage for dem.

Skal vi vædde om de slår rekorden denne gang ... det er ca. 25 minutter

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:48

Hver gang du smider et indlæg, tagges det i øverste højre hjørne med en tid. Når jeg trykker NU, siger min PC 01.02

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:49

Det er nok POLSK tid!!!

LOOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-10 00:50

Det sagde min PC også.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:50

Ure behøver sgu da ikke være runde No1Here!!! LOOL

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:51

POLSK tid ANS???

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 00:51

Så tiden på kandu er 14 minutter bagud. JAmen sr det jo her man skal opholde sig, hvis man synes tiden går for hurtigt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:52

....øhhhh ja, nemlig, altså!!!

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 00:53

Citat
Ure behøver sgu da ikke være runde No1Here!!! LOOL

Næ, og der behøver heller ikke være visere. Men sådan så de altså ud, da jeg var ung.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-10 00:55

No1Here

Her på kandu går det langsommere og langsommere

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 00:56

Nåeeehh Ja. Sådan lærte jeg det vist også....

Digitalure var noget grumme dyrt noget, indtil man pludselig kunne købe et TIMEX i Brugsen til 198,- (hvilket nok var et fund, når man fik 16,50 i ugepenge, hvilket nogenlunde svarede til en tank benzin på knallerten.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 00:59

Puuuha, tankede i dag til knap 12,00 literen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-12-10 01:12

Øbsss, det var træls. Flere steder hernede lå vi tæt på en tier!!!

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 31-12-10 01:14

Jeg så godt der var "billig" benzin i Randers i dag. Synes bare det var lidt langt at køre.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-12-10 03:22

......og klokken er nu 3:35

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-10 09:44

Og klokken er nu 9.57 og jeg sender det nu

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-12-10 09:45

Kandus ur er 13 min bagud.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-12-10 11:24

Citat
Du er jo udelukket fra en tråd, som der er meget liv i

Det er o.v.n. så ikke ene om

Men i ønskes et trods alt fra en

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-10 12:10

Klokken er nu 12:10 00 dut

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-12-10 12:44

12.58

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-12-10 12:45

Citat
Klokken er nu 12:10 00 dut

Og nu er den 12.59 dut.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-10 12:50

bentjuul og piaskov jeres ure passer ikke, læg venligst mærke til tidspunktet oppe til højre i mit forrrige indlæg eller nu hvor klokken er 12:50 00 dut

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-10 12:52

Tip: Stil computeruret så det passer med Kandu uret (og lad være at synkronisere med en tids server)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 31-12-10 12:59

Citat
Stil computeruret så det passer med Kandu uret

Syns' det var lidt nemmere HVIS Kandu teamet fik taget sig sammen så uret passer der/her.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-12-10 13:25

13.53

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-12-10 13:26

Hov jeg skulle have trukket 14 min fra

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-12-10 14:00

Er klokken så 14:00 nu?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-12-10 16:42

31 dec 2010 16.55

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-12-10 16:42

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 31-12-10 17:41

31 dec 2010 17.55

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-12-10 18:29

18:42 her, men det er "os" på Fyn

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 31-12-10 20:16

Citat
Kunne i ikke stille uret

nej det kunne de så ikke

måske det skal formuleres som : stil så det ur så det passer.

Fik et brev fornylig. "Kunne du ikke ringe til mig ?" Nej - var så min første tanke, jeg kan ikke - ikke ringe til dig, hvis du vil have kontakt. Det må naturligvis, være ring venligst til mig eller lign.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-11 00:00

Så er det vist på denne tid at kanduuret mener det er nytår.

Godt nytår

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-01-11 11:33

Citat
Godt nytår

Tak i lige måde ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-11 21:22

Jeg tror teamet bag kandu er taget på "vodkaferie"

Den rigtige tid er 21:36 men kanduuret viser 21:23

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-11 21:24

En upser, det viste 21:22, men nu er det 21:23 (hvis det ikke igen bliver en upser)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-11 21:26

21:26 uret går langsommere og langsommere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-11 22:00

Nu vil jeg give en lille nytårsgave til en af de deltagende i denne tråd.

Det med uret er ikke det vigtigste. Det er jo kun en bagatel i forhold til alt andet, som teamet ikke kan finde ud af.

Men er det nu fordi teamet ikke kan finde ud af "alt det andet" ?????????????????

Jeg er ved at være i tvivl

De tillader nogle brugere at oprette den ene profil efter den anden. Det til trods for at de samme brugere er smidt ud mange mange gange. Ja, man skal næsten have en højere eksamen for at kunne tælle til det, men det har teamet bag kandu ikke.
Jo det har "teamet" sikkert. Det eneste de ønsker er "nye" brugere.

Der er så brugere, der klager over det. Resultatet er så, at et par brugere bliver blacklistet af "teamet" bag kandu. Men 5 minutter efter har de samme en ny profil på kandu.

Det kører da bare

Det er så ikke Klumme jeg tænker på. Han havde sine meningers mod. Han stod ved det han sagde/skrev.

Der er et par andre klaphatte, som får lov til at fortsætte i en uendelighed.

I stedet for at sige "Gud bevare Danmark" ....så siger teamet ..... "kandu bevare dem"

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-01-11 22:10

Citat
Der er et par andre klaphatte, som får lov til at fortsætte i en uendelighed.

Nemlig ans...og jeg tror ikke kandu teamet er taget på vodka ferie...de fik da BL Jørn i går med den ene profil...men han er da tilbage

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-01-11 22:11
Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-11 22:14

NÆVN IKKE HANS NAVN I MIN TRÅD

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-01-11 22:15

Citat
NÆVN IKKE HANS NAVN I MIN TRÅD

OK DU !!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-01-11 22:34

lalalalalalalalalalalala her går det godt.

Peter Theisen spammer med klipperier fra andre sites ->annuller straks hvis ikke Vagn kommer med et svar.

Den unævnelige fortsætter i een uendelighed!

Disken fortsætter ulæseligt spam i een uendelighed.

Kandu tiiiiimet er tavs som graven!

osv osv

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-01-11 22:35

PS og uret passer stadig af h. til!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-01-11 22:37

Citat
PS og uret passer stadig af h. til!

Godt du fik det med...jaaa alt er som det plejer

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-01-11 22:41

22.41

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-11 23:01

Jeg tror også at det er brugere og intet andet som tæller hos Kandu, en bliver slettet og er et øjeblik efter på igen under et andet navn, det har teamet så opdaget og det er sikkert reklamekronerne (og "mange" brugere) som afgør hvordan Kandu teamet synet forummet skal være
En rettelse: Intet er som det plejer at være 3773 det var sgu mig som fik Peter Theisens 10 point denne gang: http://www.kandu.dk/Spg152457.aspx

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-01-11 23:10

Citat
det var sgu mig som fik Peter Theisens 10 point denne gang:

OG

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-01-11 23:16

Det var satans. Han bliver mere og mere mærkelig!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 02-01-11 12:59

sjovt, jeg bliver BL hvis jeg nærmer mig Peter Theisens spørgsmål

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-11 18:44

Citat
Gør man noget, orienterer man ingen. Laver man fejl, retter man dem måske OG ORIENTERER INGEN.

...og: Bla bla bla....

Det står jo alt sammen fint forklaret her: http://www.kandu.dk/rules.aspx
Citat
7. Det er tilladt for os at ændre kandu.dk eller hvad som helst på siderne præcis når vi ønsker det. Det er fordi det er vores sider og vi har programmørerne der kan gøre det, så hvis vi vælger at ændre noget, er du også bundet til at følge disse ændringer, når du besøger kandu.dk.

..og bemærk så denne tilføjelse:
Citat
8. Hvis du syntes at alt dette lyder meget ondt og udiplomatisk, så skulle du have set det vores advokater skrev allerførst, vi var nødt til at minde dem om at menneskeligt tortur og offering ikke var tilladt i Danmark, er du sindssyg de blev skuffet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-11 18:49

Nemli'
...stave og formulere sig grammatisk korrekt ???
Dét ka' teamet bag kandu.dk til gengæld heller ikke !
..men det ska' vær' dem tilgivet.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-01-11 21:52

I denne statistik, som er fra kandu

Statistik
Spørgsmål : 147762
Tips : 29110
Nyheder : 706498
Indlæg : 6043772
Brugere : 214074

Der mangler et punkt

Blacklistet af kandu:

Men det er vel også en bagatel, som at få det ene af kandus 2 ure til at gå korrekt.

Kandu har mere end 1 server .... den ene af dem får ikke batteriet opladet

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 500 point
Dato : 03-01-11 22:46

.... batteriet??

de bruger da håndsving

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-01-11 23:34

Citat
Kandu har mere end 1 server .... den ene af dem får ikke batteriet opladet

Batteriet bruges kun til backup og ur når computeren er slukket, det sker da heldigvis ikke så tit.
Når computeren er tændt kører uret på strømforsyningen
Problemet er at computerure tit er hamrende upræcise, derfor benytter man NTP servere når computeren er online.
Må jeg i den forbindelse anbefale dk.pool.ntp.org
Hvis teamet mangler tid eller en tekniker til at sætte det op vil jeg gladeligt påtage mig opgaven pro bono (jeres programmører er jo travlt beskæftiget med vigtigere ting)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-11 06:54

EXTERMINATOR -> (...og ans; lad nu være med at blive knotten over jeg 'nasser' på dit spørgsmål. Det efterfølgende har faktisk relevans.)

Mit ur's synkroniserings-mekanisme er i udu (= det taber tid).
Lige meget om jeg vælger:

time.windows.com
time.nist.gov
dk.pool.ntp.org

..så får jeg medddelelsen: Det opstod en fejl, da Windows blev synkroniseret med...

Jeg ER on-line, så hva' ka' det skyldes? (Vildt gæt: Et eller andet i opsætningen af i min firewall?)
Ku' det tænkes at kandu's server styresystem eller firewall har samme fejl?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-01-11 15:16

Citat
Vildt gæt: Et eller andet i opsætningen af i min firewall

Det første jeg ville checke var nu nok datoen (husk at checke årstallet) og tiden.
Det er af sikkerhedshensyn kun muligt automatisk at stille uret inden for et lille tidsrum (Det er beregnet til at synkronisere, ikke til at indstille dato/klokkeslet) typisk et par timer frem eller tilbage i forhold til computeruret

Prøv at indstille uret i computeren nogenlunde præcist og prøv så dk.pool.ntp.org igen
Hvis ikke det virker så tager vi den derfra

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-01-11 15:46

...avav pinligt.

prøvede at være noget så morsom, men kan se ef de to efterfølgende indlæg, at det skam er en alvorlig sag med indstilling af korrekt tid.

undskyld - ja, når der er noget man ikke forstår, kan man jo altd gøre grin med det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-01-11 18:16

EXTERMINATOR -> År/Dato er korrekt sat

Tiden sætter jeg plus/minus få minutter/sekunder ..så godt det lader sig gøre.

År/Dato/Tid ...var det jo meget vigtigt at ha' sat korrekt for, at få Automatiske Opdateringer fra MS til at virke.

Microsoft har vist nok, afskaffet WGA ; Windows Genuine Advantage, ActiveX komponenten : http://www.pchell.com/support/windowsgenuineadvantage.shtml ...har jeg læst et sted. Skønt jeg ik' rigtigt har ku' få det bekræftet.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-01-11 18:40

Og det går stadig ikke rigtigt...kl. lige nu her er 18.54

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-01-11 18:45

nix 18.45

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-01-11 20:25

nahhh, WGA er ikke afskaffet, det er derimod OGA

Se mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Office_Genuine_Advantage

Så det var NÆSTEN rigtigt, det var Microsoft og det var Genuine Advantage, det var bare ikke windows men office

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-01-11 21:18

molokyle og EXTERMINATOR opret en tråd/spørgsmål til det i diskuterrer.

Jeg oprettede dette/denne spørgsmål/tråd i kategorien kandu i håb om at teamet bag kandu ville følge med og rette igen,igen, og igen denne fejl.

Indtil videre uden resultat

Det er meget sjældent, at jeg en on-line på kandu kl. 0:00. Det var jeg så tilfældigt en aften. Resultatet var så, at jeg blev ved med at få en "pop-up" , da det er 1. gang du logger på får du tilskrevet 20 point.

Så gik det op for mig at urene på kandus servere igen, igen og igen ikke samarbejdede. Generelt lægger jeg ikke mærke til, hvad kandus ur viser, jeg ved selv, hvad klokken er.

Problemet har tidligere været oppe på kandu, men det gør det jo ikke bedre, at kandu ikke gør noget ved det.

Teamet bag kandu tænker kun på antal medlemmer, men glemmer at gøre opmærksom på hvor mange profiler, de har smidt ud

Tilbage til uret, så tror jeg på min søns forklaring

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=138335#1586442

Citat
Kandus IIS eller SQL servers ur går ikke korrekt. Den "ukorekte" tid bliver skrevet til cookien lokalt på din computer. Derfor vil javascriptet blive ved med at tro at du sidst loggede på i går indtil at Kandus server også runder 00:00

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 04-01-11 21:29

Tak for svaret aasenissum.

Jeg skrev

Citat
Kandu har mere end 1 server .... den ene af dem får ikke batteriet opladet

Du skrev

Citat
de bruger da håndsving

Du forstod en joke

Så glem alt om avav pinligt

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-01-11 22:16

jowjow bette ans, jeg takker for din tillid til min opfattelsesevne.
fatsvag eller ej, så lykkes det alligevel af og til, at blind høne kan gøre i nælderne.
glædeligt nytår til jer alle.