/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Erfaringer med sneslynger
Fra : hawaii7
Vist : 1851 gange
100 point
Dato : 30-12-10 12:26

Jeg har fået den ide at jeg vil skaffe mig en sneslynge. Det skal være en lidt større model ca. 5-7 HK motor. 'Er der nogle KANDU´er der har nogle gode eller evt. dårlige erfaringer med en sneslynge?
Både gode og dårlige erfaringer modtages med tak.
Jeg har en fejemaskine, men det kniber når der er mere end 20cm sne der skal fjernes.

PS det bliver svært at give point på dette spørgsmål, men jeg vil prøve

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-10 12:32

Tøsne kan de ikke klare, der skal graves i stedet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-12-10 12:34

Se bare på Bornholm, tungt pakket sne skal man grave sig frem i.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 30-12-10 12:35

DA DK SIDSTE ÅR "LÅNTE" SNESLYNGER I NORGE,
VAR DET UDEN DEN STORE SUCCES,
SNESLYNGER ER SUPER TIL FROSTSNE (SOM VI HAR NU)
MED DUER IKKE TIL TØSNE,
DA DET SIMPELHEN VAR FOR TUNGT.

MVH AG112

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 12:39

Sneslynger du´r kun i nysne....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-12-10 12:55

De små sneslynger var den helt store dille midt i firserne, men de duer kun til nyfalden sne, har det været en smule tøvejr og frost bagefter kan de ikke klare det.

Accepteret svar
Fra : kj

Modtaget 50 point
Dato : 30-12-10 13:47

Jeg har en lidt større model, en Canadisk, jge kan ikke huske navnet, har haft den i 25 år og er godt tilfreds, men under alle omstændigheder er sneslynger kun til ny frostsne, idet sneglen til udkastet pakker til ved tøsne.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 30-12-10 15:47

Jeg er enig med flere af de andre. Vores nabo har købt en sneslynge, men det har ikke helt været den succes, han håbede på.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-12-10 16:58

Hvis vi nu ser bort fra tøsne, for det ved jeg godt det klumper.
Hvad med det sne vi har liggende nu, som er frosset sammen.
Kan sneglen klare det?

hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 17:05

Næppe - og under alle omstændigheder KUN hvis det er "urørt"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-10 17:09

Og husk så lige at det måske er 3 dage om året den overhovedet kan gøre gavn....

Du kan også risikere at den står i "garage" 2-3 år..... - så skal der lige en mindre hovedreparation til først - og så er sneen smeltet i mellemtiden

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-12-10 18:46

sneslynge ja
1 stk sneslyngen (ca. 3000 kr ) sætte i skuret 75% af gangene og sneskovlslyngen tages i brug koster ca. 200 kr og skal smøres med kaffe/elign

og nej kan ikke anbefale det til den danske sne

Kommentar
Fra : kj

Dato : 03-01-11 09:58

navnet på min er "TORO"

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 05-01-11 06:45

Tak for svaret kj.
Det er svært at afslutte dette spørgsmål, men du har svaret ud fra egne erfaringer.
Jeg ser på en Grillo eller en Nippi på mindst 5 hk motor.

hawaii7