/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
hg på aftenskole på fyn
Fra : bublebee
Vist : 3474 gange
100 point
Dato : 27-09-10 16:03

Kan man tage en hg på aftenskole her på fyn ? - jeg er 27 og har fået tilkendt en elevplads, mangler bare en hg. Har hørt noget om man kan tage en på 20 uger ? - men det skal være på aftenskole, da jeg ikke har råd til, at gå på su.

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-10 16:06

Hejsa.
Prøv at ringe til dem og forhør dig.
http://tietgenportalen.tietgen.dk/dk/hg/Sider/default.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-10 16:22

Fra Piaskov's link

Elevens arbejdstid
En uge består af gennemsnitligt 21 lektioner svarende til ca. 25 timer inklusive pauser. Hertil kommer tilbud/påbud om valgfri undervisning, lektiehjælp og ekstra lærerressourcer i skolens LæringsCenter i alt op til 26 lektioner om ugen, svarende til ca. 32 timer inklusive pauser. Gennemsnitligt forventes en elev at arbejde med forberedelse og opgaveløsning ca. 8 timer om ugen.

Normalt skemalægges undervisning i tidsrummet 8:15 – 15:30 mandag - torsdag. Fredag dog oftest kun til kl. 11.45.

Bublebee, når du ikke har råd til at få uddannelsen på SU, så er der også muligheden for at blive voksenlærling

http://www.blivvoksenlaerling.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-10 16:55

Citat
Nogle handelsskoler tilbyder særlige HG-forløb for studenter og voksne.

Står der på denne side

http://www.fyn.dk/article/342

Men der står ikke HVILKE skoler så du må nok ringe rundt

http://www.odense.dk/Topmenu/Borger/KulturFritid/Dinfritid/Aftenskoler%20Voksenundervisning.aspx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-09-10 19:51

kontakt Sanne:
http://www.svend-es.dk/site.aspx?p=536

for at høre om det er muligt at stykke noget sammen på aftenskole overhovedet-Et alm. år på aftenskole kan jeg ikke se der findes. Der er nogle steder de tilbyder fjernundervisning, men ikke lige til HG. Men måske hun har nogle ideer.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 27-09-10 19:56

Hej!

Jeg kender ikke til et 20 ugers HG-forløb. Du kan dog tage en HGS, hvilket er en HG på 12 uger, dette kan dog kun lade sig gøre, hvis du allerede har en studentereksamen (STX, HTX HF mfl.)

Se evt. nedenstående link fra en skole i Odense.

http://tietgenportalen.tietgen.dk/dk/hg/Dine%20muligheder/HG%20for%20studenter/Om%20HGS/Pages/default.aspx

Held og lykke
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 27-10-10 22:02

Tak for svaret piaskov.
kan man desværre ikke....

Kommentar
Fra : silke2009

Dato : 25-12-12 18:31

Jeg kender ikke til et 20 ugers HG-forløb. Du kan dog tage en HGS, hvilket er en HG på 12 uger, dette kan dog kun lade sig gøre, hvis du allerede har en studentereksamen (STX, HTX HF mfl.)

Se evt. nedenstående link fra en skole i Odense.

http://tietgenportalen.tietgen.dk/dk/hg/Dine%20muligheder/HG%20for%20studenter/Om%20HGS/Pages/default.aspx

jeg har været på dette link:

Varighed
Varigheden af HGV afhænger af dine forudsætninger, herunder kompetencer fra tidligere job eller uddannelse. Disse kompetencer vurderes i en samtale med en af skolens studievejledere, hvorefter valg af HGV forløb foretages.

Tietgen HG tilbyder HGV med følgende varighed:

½ år svarende til 20 uger. HGV ½ er for dig, der kan opnå merit i mindst 2 af grundfagne (se nedenfor).

1 år svarende til 39 uger. HGV 1 er for dig, der er parat til et koncentreret forløb med alle grundfag.

1½ år svarende til 58 uger. HGV 1½ er for dig, der har brug for lidt mere tid til at nå de gældende grundfagsniveauer.

Uanset forløbets samlede varighed, forventes du at have en arbejdsbelastning svarende til en normal arbejdsuge.

så hvis man har erfaring og kan få merit kan man godt på 20 uger...