/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer "låser"
Fra : svenliss
Vist : 799 gange
250 point
Dato : 19-06-10 17:24

Hvis jeg ikke arbejder meget slow, så "låser", blokerer eller fryser mit skærmbillede.
Må så vente 10-15 sek. inden jeg kan lukke ned, og starte forfra.
Ret irriterende - har du en løsning på problemet?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-06-10 17:28

Det kan være varme, det kan være en indstilling, det kan være installationen af explore eller det kan være virus/spy-ware.

Har du en fornemmelse af at computeren er meget varm, eller kan du ikke starte computer lige efter den er "løst" eller fråset?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-06-10 18:02

Har du opdateret Explorer? hvis ikke så gør det, det kan måske løse dit problem!

Clou

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 19-06-10 19:00

Jeg fornemmer ikke at computeren er for varm.
Jeg skal ikke slukke computeren, for at komme videre efter "låsningerne" - men bliver bedt om at slukke programmet og bedt om at gå til startsiden.
Min forbindelse går over tlf. nettet - hvor husets ledninger imidlertid er gamle, og måske har nogle miniudfald - kan det være grunden?

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 250 point
Dato : 19-06-10 19:12

Det kan da sikkert ikke udelukkes men så synes jeg blot at du skulle have haft problemet altid.

Ellers kunne du jo prøve at rydde op i f.eks. midlertidige internetfiler, måske ligger der for meget der: Gå i Funktioner - Internetindstillinger - Browserdata - Slet - Sæt flueben i dem du vil slette - tryk Slet.

Clou

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 19-06-10 19:27

@Clou:
Jeg har mulighed, foruden de V der er nu, at sætte flueben ved:
Formulardata
Adgangskoder
InPrivate-fitreringsdata
Samt: slet brovserdata

Men vil nødig komme i problemer mht. at gå på netbank mv.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-06-10 19:48

Dem du har skrevet skal du IKKE sætte "flueben" ved.

Det påvirker IKKE din netbank.

Cliou

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-06-10 20:24

bliver lige nødt til at spørge, er det explorer eller iexplore du har problemer med?
det er jo ikke heeeeelt det samme

Kommentar
Fra : clou

Dato : 19-06-10 20:33

???????

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-06-10 21:00

explorer går også under navnet "stifinder" og er det der bliver brugt til at vise filer og mapper, skrivebord, proceslinje og og også det der bliver brugt til ftp

iexplore er en browser til at vise hjemmesider

som sagt: der er jo en væsentlig forskel

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 19-06-10 22:20

Det er explorer, og alt den surfen og de foretrukne man kører igennem den.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-06-10 22:39

der findes ikke foretrukne i explorer, så du mener iexplore

da det er iexplore du har problemer med og du allerede er blevet rådet til sletning af midlertidige filer så er der lige en ting mere du bør teste
java kan undertiden også lave den slags problemer
http://www.java.com/en/

og du bemærkede også webnoobs indlæg vedrørende snavs
http://www.superantispyware.com/ (husk at scanne i fejlsikret)

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 21-06-10 13:37

jeg har afprøvet de råd der er givet, men problemet er ikke løst.
Det er stadig, når jeg ikke giver Internet Explorer tid nok at den låser fast, og først efter 15-20 sek. venten kan lokkes af aktuelle side, og starte forfra.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-10 21:36

Jeg har samme problem med en bærbar HP.
Harddisk er slettet totalt.
Installeret nyt styresystem XP
Installeret samtlige drivere
Alle opdateringer hentet og installeret
Skiftet til IE 7
Den bliver ikke for varm og blæser skifter hastighed normalt

..........................den fryser stadig ved for rask brug af internettet.

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 02-07-10 16:51

Tak for svaret clou.