/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
et stort drev
Fra : loberg
Vist : 388 gange
300 point
Dato : 08-06-10 18:39

Jeg har delt en af mine harddisk op i to ( et c drev og et e drev ) nu vil jeg gerne formatere mit c drev hvor windows xp ligger. jeg vil gerne ha at det bliver et stort c drev i stedet fo to . hvordan gør jeg det ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-10 18:52

sletter begge partitioner inden du formatere harddisken, så bliver det en stor.

Kommentar
Fra : loberg

Dato : 08-06-10 18:58

Men hvordan sletter man dem ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-10 19:38

det gør du i løbet af installationsprocessen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 08-06-10 21:50

Hvis du hellere vil samle begge partioner til en før du geninstallerer din XP, så kan den gratis EASEUS Partition Master bruges: http://www.partition-tool.com/
Først slet E drevet (Delete) genstart computeren og udvid C drevet (Rezise/move)

Eller en partions værktøj som kører fra CD drevet uden at Windows XP startes, der kan du sagtens både slette og udvide uden genstart, men først gøre sletningen færdig før du begynder på udvidelsen:
http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/ det er ISO filen du skal hente

Begge metoder er tids krævende og det er hurtigere at gøre som Webnoob anbefaler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-10 21:51

Husk backup inden du begynder at arbejde med partioner, der kan meget nemt gå et eller andet galt

Godkendelse af svar
Fra : loberg

Dato : 08-06-10 21:58

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-06-10 21:59

Er det ikke unødigt arbejde når spørger alligevel vil formatere sin HDD? Synes jeg.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-10 22:00

Selv tak - jeg håber det lykkes for dig, ellers spørger du igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-06-10 22:13

Jeg skrev at dit forslag er hurtigere Webnoob, af en eller anden grund foretrak spørger at sammenlægge før geninstallation, måske er spørgsmålet forkert udformet og det kun er E drevet som skal formateres