/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Slettes fra facebook
Fra : Christa.N
Vist : 750 gange
100 point
Dato : 15-05-10 11:25

Jeg har ikke selv en profil på facebook, men jeg havde det indtryk at man ikke kunne slette sig (ligesom her på kandu)

Mit spørgsmål er: er der nogen af jer, der har en profil på facebook, der har prøvet at slettet jer - uden problemer ?

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1346248.ece

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 11:29

Jeg ved man kan slette sig på fb, kender da et par stykker der er sluppet godt fra det

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-05-10 11:30

Det er også svært at blive slettet på Kandu.

Facebook nægter også at slette afdøde........meget amerikansk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 11:32

Kan da også godt være dem jeg kender, kun har deaktiveret deres konto, du kan læse om det nederst på siden

http://www.facebook.com/#!/help/?page=173

hvis den ikke linker direkte, så åben din fb side og nede i højre hjørne er der en - hjælp - tryk på den og søg

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 11:40

Nå nej, du havde jo ikke selv en pofil på FB, men altså det kan lade sig gøre at blive helt - usynlig -

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-05-10 11:45

Du kan godt slette dig på facebook, det er ikke problemet. Men du kan ikke få slettet dine oplysninger.

Det betyder eks. at hvis du sletter dig og senere går ind og opretter dig igen, vil alle dine gamle fakta og oplysninger og kontakter komme frem igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 11:49

Smuller, det må jo så være det jeg "mener" med at blive de-aktiveret og ikke slettet??

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-05-10 12:03

Citat
Smuller, det må jo så være det jeg "mener" med at blive de-aktiveret og ikke slettet??

undskyld sådan havde jeg ikke forstået det, men du har ganske ret, kære Nordsted

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 15-05-10 12:05

Nå nu fandt jeg noget mere skriverrier på hjælpesiden på fb

Facebook OSS
.Hvordan kan jeg slette min konto permanent?
Hvis du deaktiverer din konto fra sektionen "Deaktiver konto" på siden...
Hvis du deaktiverer din konto fra sektionen "Deaktiver konto" på siden Kontoindstillinger under Indstillinger, så vil din profil og al den information, der er forbundet til den, blive slettet øjeblikkeligt og blive gjort utilgængelig for andre Facebook-brugere. Dette betyder, at du effektivt forsvinder fra Facebook-tjenesten. Men hvis du ønsker at genaktivere på et senere tidspunkt, så har vi gemt dine profilinformationer (venner, billeder, interesser mv.), og din konto vil se ud, som da du deaktiverede den, hvis du beslutter dig for at genaktivere den. Mange brugere deaktiverer deres konto af midlertidige årsager og forventer, at deres informationer stadig er der, når de beslutter sig for at bruge tjenesten igen.

Hvis du ikke tror, du vil bruge Facebook igen, og gerne vil slette din konto, så vær opmærksom på at du måske ikke vil kunne genaktivere din konto eller hente noget af det indhold eller nogle af de informationer, du har tilføjet. Hvis du ønsker at slette din konto permanent uden mulighed for at genskabe den, så skal du logge ind på din konto og derefter sende en anmodning om sletning ved at klikke her.

Hvis du på nuværende tidspunkt ikke kan tilgå din konto, så skal du nulstille din adgangskode for at kunne logge ind. For at nulstille din adgangskode skal du klikke på linket "Glemt din adgangskode?", som vil stå over det felt, hvor du normalt indtaster din adgangskode. Når du har fulgt instruktionerne til at nulstille din adgangskode og igen kan logge ind, så kan du deaktivere eller slette din konto ved at følge ovenstående trin.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 12:06

Helt ok, smuller54,... den danske sprog er en dejlig en

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-05-10 12:33

Citat
Det er også svært at blive slettet på Kandu.

Det er umuligt at blive slettet på kandu !

Citat
Facebook nægter også at slette afdøde........meget amerikansk.

Det var også det jeg havde hørt/læst - så blev noget overrasket, da jeg læste artiklen.

Citat
Du kan godt slette dig på facebook, det er ikke problemet. Men du kan ikke få slettet dine oplysninger.

- nå'e så er der altså en storebror ......

Nordsted det du har fundet frem af tekst viser at det åbenbart ikke er nyt at kunne blive slettet - deaktiveret.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-05-10 12:41

Nu har jeg ikke læst den artikel, men så vidt jeg husker problemet med at få slettet en afdød på FB, havde de pårørende ikke pasword'et, og de kan åbenbart ikke slette uden at have alle oplysningerne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 15-05-10 12:50

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=140921

Fra et tidligere spørgsmål - rul ned til slut. Spørgeren fik løst problemet ved at skrive til Facebook.

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 15-05-10 12:52

Tak for svaret Nordsted1.
- som kom først...... og tak til i andre for kommentarer.

Så lærte jeg det i dag, men jeg har ikke fået lyst til en profil derinde alligevel.....
Gamle bekendtskaber kan ikke forstå de ikke kan finde mig, DET ER FORDI JEG IKKE ER DER....
Bare de dog vil kigge i telefonbogen i stedet.

Måske jeg får lyst engang ?

Ps jeg får igen ingen mail

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-05-10 13:03

Citat
Fra et tidligere spørgsmål - rul ned til slut. Spørgeren fik løst problemet ved at skrive til Facebook.

Det havde jeg ikke set det link, godt at det endte sådan !

Kig ind i spørgsmål Smuller54, du skal også have point

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 15-05-10 13:06

Citat
Det er umuligt at blive slettet på kandu !

Ja for nogen, måske ...

Men det er korrekt....

Man kan ikke selv bede om det -

Det er alene Kandu.dk, som bestemmer hvem der skal slettes eller ej !

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-05-10 13:09

Ja men alle dine navne er stadig at finde, så profilnavne bliver ikke slettet...

Kommentar
Fra : linux68

Dato : 16-05-10 08:15

At profilnavnene findes er jo ikke det samme som at selve profilen ikke er slettet.

Og det er mærkværdigt at man ikke selv kan bede om at blive slettet fra Kandu.dk

Men kandu.dk har jo magten.