/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål

Kandu.dk
bentjuul 8962
Facebook
Fra : mari7anne
Vist : 1145 gange
100 point
Dato : 17-10-09 14:34

Jeg ved ikke om det er den rigtige kategori mit spørgsmål ligger i, men jeg håber nogen kan hjælpe mig med mit spørgsmål...
Det dreer sig om min søns profil, der ligger på Facebook, som så mange andres. Men vi har desværre mistet ham for evigt, da han er afgået ved døden. Jeg ønsker ikke hans profil stadigvæk skal være aktiv, men vil gerne have den fjernet. Desværre kender jeg ikke min søns adgangskoder og kan derfor ikke slette den selv, men hvordan får jeg jeg den fjernet? Kan ikke umiddelbart se på Facebook hvor man kan kontakte nogen.

Fra : punkler

Dato : 17-10-09 14:40

Det er jeg ked af at høre!

Det eneste du kan gøre, er at kontakte facebook, hvor du forklarer hvorfor den skal slettes. Jeg tror ikke de uden videre sletter en profil, hvis du ikke har en meget god forklaring - hvilket din jo tydeligvis er...

Fra : brokke44

Dato : 17-10-09 14:42

Hvis du stadig har din søns PC kan du prøve at gå på FB, som sædvanligvis genkender PC'en.
Du kan derefter deaktivere profilen.
Hvis dette ikke lykkes bliver det svært - Det er jo ikke sikkert, at han har brugt sit rigtige navn.
Men det er med FB som med Kandu - nemt at komme ind - men ud ???!!!

Fra : punkler

Dato : 17-10-09 14:52

har forsøgt at finde en kontaktmulighed - ikke let!!

Jeg har funet en e-mail adresse, måske du skal prøve at skrive til denne...
info@facebook.com -> ja, meget indlysende...

Fra : granner01

Dato : 17-10-09 14:54

Og husk der skal skrives på engelsk, facebook er en amerikansk side.

Fra : smuller54

Dato : 17-10-09 15:23

Hvis du har din søns emailadresse, kan du forsøge følgende:

gå ind på dette link

http://www.facebook.com/reset.php

Indtast emailadressen, hvis den stadig er aktiv og så bliver der sent en email til dig hvor du kan
skifte kodeord.
Det samme som hvis man har glemt sit kodeord.

-så er du på hans facebook side, det er ganske vist en barsk omgang at skulle igennem

under indstillinger oppe i højre hjørne klikker på- nederst er der en der hedder deaktiver konto

Det er det eneste jeg kan komme i tanke om, hvis det andet ikke virker eller hvis du ikke vil vente

Fra : refi

Dato : 17-10-09 15:36

Al respekt for dit tab..

Men hvorfor ikke bare lade den være - den dør af sig selv når den ikke bliver brugt....

Der er da masser af "døde" profiler på nettet og de vil også være der om 10.000 år.....

Fra : LuffeA

Dato : 17-10-09 15:46

Selv om billede, profil og diverse flueben i opsætningen bliver fjernet kan mailadressen stadig sidde skjult i deres system, den kan dog ikke bruges til noget da den bliver fjernet hos hans udbyder på et tidspunkt.

Fra : smuller54

Dato : 17-10-09 15:57

Det er rigtig, at man aldrig kan få slettet alt der ligger hos facebook, og det kan man se hvis man sletter sin profil og opretter den igen. Men det er jo ikke tilfældet her.
Det er vel mere det, at alle kontakterne stadig vil kunne se profilen.
Og det kan jo virke underligt. Medmindre de alle sammen, ganske enkelt sletter profilen.

Men selve siden kan de kontakter man har haft, ikke længere finde og man vil ikke længere være blandt "vennernes" kontakter. Hvis man deaktiverer sin konto.

Jeg kan godt forstå at Mari7anne, vil have den slettet. I forvejen modtager man mange år efter post og alt muligt andet med personens navn på og det eneste man ønsker er at få gjort rent bord.

Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-09 16:41

Prøv at læse nedenstående kopieret fra FB---

Jeg vil slette min konto permanent.
Hvis du deaktiverer din konto fra sektionen "Deaktiver konto" under Ko...
Hvis du deaktiverer din konto fra sektionen "Deaktiver konto" under Kontoindstillinger, vil din profil og alle tilhørende oplysninger omgående blive utilgængelige for andre Facebook-brugere. Det betyder med andre ord, at du forsvinder fra Facebook-tjenesten. Vi gemmer dog dine profiloplysninger (venner, billeder, interesser osv.), så hvis du på et senere tidspunkt ønsker at genaktivere den, vil din konto se ud nøjagtig som den gjorde, da du deaktiverede den. Mange brugere deaktiverer deres konti midlertidigt og forventer, at deres oplysninger er der, når de vender tilbage til tjenesten.

Hvis du ikke tror, at du vil bruge Facebook igen og gerne vil slette din konto, kan vi ordne det for dig. Husk at du hverken kan genaktivere kontoen eller gendanne det tilføjede indhold eller information. Hvis du vil slette din konto, kontakt os venligst på denne formular, og bekræft din anmodning.

Fra : thomas2610

Dato : 17-10-09 18:34

Det kan måske lade sig gøre her igennem.

http://www.facebook.dk/help/contact.php?show_form=coppa

Det er godt nok til at få slettet sit mindreårige barns profil, men måske er det eneste måde at komme i kontakt med FB.

Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-09 21:49

Eller på en af disse mailadr.

I have some emails, not sure how they'll go with you:

appeals@facebook.com (if you've had your account banned)

fred@facebook.com - facebook employee.

Fra : mari7anne

Dato : 03-11-09 20:07

Jeg har ikke min søns pc og kender ikke hans adgangskode, så derfor har jeg ikke mulighed for, at få fjernet den selv. Jeg har skrevet til facebook, men de er ret ligeglade og oplyser mig mere omkring at personlige oplysninger bliver liggende herinde og at de ikke har tænkt sig at fjerne noget som helst. De er ret ligeglade med mine følelser, så desværre kan jeg ikke umiddelbart se nogen løsning på problemet.

Al respekt for dit tab..

Men hvorfor ikke bare lade den være - den dør af sig selv når den ikke bliver brugt....

Der er da masser af "døde" profiler på nettet og de vil også være der om 10.000 år.....

Refi: Angående denne udtalelse, vil jeg blot sige til dig, at jeg er sådan set ligeglad med, at der ligger mange 'døde' profiler herinde. Jeg synes ikke det er ret behageligt, når folk stadigvæk går ind og skriver mere eller mindre pæne ting på hans profil. Jeg ved da godt, at jeg kan lade være med, at gå ind og kigge, men sådan er jeg nu indrettet, at jeg ikke kan lade være. Der har været kommet indslag på hans profil, som jeg synes var særdeles upassende at have liggende og hvor jeg måtte skrive til flere, om de ikke ville være så venlige, at fjerne deres indlæg. Jeg har selv skrevet på hans profil, at jeg ikke ønkser at flere, ligger kommentarer eller billeder herind mere, men nogle mennesker kan desværre ikke læse. Derudover er der flere af hans venner, som skriver til mig, fordi jeg står opført som hans mor og er hans ven på hans profil og de breve ønsker jeg heller ikke at modtage. Selvom jeg sletter min søn som ven, så står jeg stadigvæk opført som hans mor på hans profil, så folk kan blive ved med at skrive til miog og spørge om alskens ting og sager. Gav det nogen mening?

Hilsen en ulykkelig mor.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 03-11-09 23:31

Ulykkelig situation, mari7anne.

Datatilsynet kan måske hjælpe Dig forsåvidt det fremgår af nedenstående, ikke mindst fordi at så kommer der en klage eller anmodning fra officiel side.
http://www.datatilsynet.dk/borger/internettet/

"De sociale netværk er dataansvarlige for de oplysninger, de behandler i forbindelse med deres administration af din profil.
Danske sociale netværk er omfattet af den danske persondatalov. Det vil sige netværk, der drives af virksomheder, der hører hjemme i Danmark.
Hvis det sociale netværk hører hjemme i et land uden for EU og indsamler personoplysninger fra Danmark, gælder den danske persondatalov i nogle tilfælde.
Hvis indsamlingen af oplysninger i Danmark sker fra et socialt netværk i et andet EU-land, kan det være omfattet af det andet lands persondatalov."

Herved mener jeg at at når de er dataansvarlige må de også tage et ansvar for at en person der ikke er mere kan slettes, de må jo vide at password og lignende følger personen i graven.

Godkendelse af svar
Fra : mari7anne

Dato : 03-11-09 23:50

Tak for svaret LuffeA.

P.s. Jeg sendte atter en besked til Facebook og spurgte om man var mere ufølsomme i Amerika end i Danmark og hvordan de havde tænkt sig, at en person som ikke mere var i live skulle kunne fjerne sin egen profil. Om det var det ansigt de ville vise verden udadtil og at jeg var glad for, at jeg boede i Danmark, hvor mennesker var mere følsomme og menneskelige end det lød til, at de var på Facebook Teamet. OG..... Tænk sig. De undskyldte mange gange, men de havde vist ikke helt forstået hvad jeg havde skrevet, men nu havde de slettet min søns profil fuldstændig. OG... Jeg tjekkede efter og den er væk nu. Det var dejligt.
Det er selvfølgelig ikke dejligt, at have mistet sin søn, men det er en helt anden side af sagen. Ved ikke om man nogensinde kommer sig over det.

Tak for hjælpen allesammen.

Du har følgende muligheder