/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Valg af webbrowser
Fra : Fattig
Vist : 2621 gange
100 point
Dato : 01-05-10 10:20

Når jeg opstarter computeren kommer der en meddelelse:

"Et vigtigt valg din browser".

Jeg har flere gange været i system 32 for at fjerne den,
men næste dag jeg starter computeren er den der igen.
Den installerer åbenbart sig selv.

Hvordan slipper jeg af med denne forstyrelse.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 01-05-10 10:27

Den forsvinder i det øjeblik, du vælger en standardbrowser.. så et klik med musen, og problemet er løst

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-05-10 10:29

Jeg vil tro at hvis Du klikker og vælger IE eller Firefox stopper den med det pjat.

Lad være med at rode langt inde i systemet hvis Du ikke er i træning som programmør.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-10 10:54

Det er microsoft som er blevet pålagt at kunderne skal have frit browservalg.
Som jeg husker det:
Du skal bare klikke på den og så lade være med at vælge noget og lukke den.
Så ser du ikke mere til den.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-05-10 11:54

Jeg tror som dig Eyvind.
Men det kan da ikke være rigtigt at man skal belemres med dette. Det må da kunne slås fra.
Den kommer jo igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-05-10 12:20

Slå det fra med msconfig eller ccleaner

msconfig:
Gå til Start > Kør, skriv msconfig, klik ok
vælg fanen Start i msconfig,
find browserchoice og fjern markering i den
klik ok

ccleaner:
Start ccleaner
klik på Værktøjer
vælg Opstart
find browserchoice og klik en gang på den, højreklik og vælg Deaktiver
luk ccleaner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-05-10 12:26

Hvis du ikke har ccleaner kan du hente den her
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 12:39

Læs mere om browservalg hos Microsoft: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/what-is-the-browser-choice-update
kør opdateringen og vælg din browser, det kan godt være den du allerede bruger, når du har valgt så ser du ikke mere til den opdatering

Kommentar
Fra : BjarkeH

Dato : 03-05-10 19:32

Jeg gætter mig til at du køre windows Xp, du skal bare på ind i tilføj/fjern programmer og slettet Microsoft Internet Explorer, så slipper du for den,

Så Kontropanel og der inde under tilføj/Fjern programmer så kan du finde den der , trykke flugebenet fra ved internet explorer og så skulle der virke

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-10 22:00

Har du prøvet dette:

Du skal bare klikke på den og så lade være med at vælge noget og lukke den.
Så ser du måske ikke mere til den.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 10-05-10 16:21

Tak for svaret Eyvind.
Tilsyneladende er jeg sluppet af med den, har ikke set den de sidste 8 dage.