/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Xbox mac adresse
Fra : freddiemercury
Vist : 1860 gange
100 point
Dato : 17-04-10 08:26

hejsa
har lige købt en X Box Elite 360, og kan ikke komme på mit trådløse netværk

hvor finder jeg xbox'en mac adresse henne ?

og har jeg ret i at jeg skal ud at købe en trådløs netværksadapter til xbox'en

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-10 11:08

Læs lidt nede på siden: https://www.stofa.dk/minesider/signon/help/findmacadr.php

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 17-04-10 11:57

Jeg har ikke erfaringer med xbox.

Følgende gælder generelt fot alle mak adresser for alle enheder. Man bburde af brugsanvisningen på en enhed kunne finde mak adressen. enten hvordan den udlæses eller også af en mærkat på enheden.

ellers kan man gøre følgende.

I ens router opsætning fjerner man midlertidig spærringen af fremmede MAKadressr, hvis der er en spærring.
Routerne genstartes så ændringen bliver effektiv.

Så kobles den ukendte enhed til og man går ind i routerens status og aflæser 'MAK for alle tilkoblede enheder. Den nye ukendte er den søgte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-04-10 11:59

Glemte at skrove at en ny trådløs adapter vil have sin egen Mak-adresse.
Eksempel vis har min computer to ethernetkort og et trådløst kort. Så dn har tre forskellige MAK adresser.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-04-10 12:48

ved ikke om du har hørt det før, men prøv og google tingene inden du spørger.
En simple søgning på XBox Elite 360 mac address var nok. Første hit sender dig ind på denne her side.
http://www.technipages.com/xbox-360-find-mac-address.html

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 17-04-10 21:09

Tak for svaret transor.