/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Bog om perioder og ismer
Fra : Sillepigen
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 06-04-10 10:24

Kære litteraturinteresserede
Jeg læser nordisk sprog og litteratur = eksamen er lige rundt om hjørnet. Jeg har to omfattende 5- og 9-bindsværker om dansk litteraturhistorie, men jeg kunne godt bruge noget, som gav et lidt mere overskueligt overblik. F.eks. en bog, hvor man kan se, hvilke perioder/strømninger og ismer, der lå hvornår, og hvad der karakteriserede dem, evt. endda hvilke forfattere, som skrev i stilen.

Er der nogen, der kender og kan anbefale sådan et?
Vh Kathrine

Accepteret svar
Fra : vigil

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-10 10:31

Johannes Fibiger og Gerd Lütkens "Litteraturens veje" måske?

Genialt værk efter min mening

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 24-04-10 17:24

Tak for svaret vigil. Min yndlingsbog i gymnasiet har fundet hjem til mig igen