/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
IE er holdt op med at fungere.
Fra : smutter50
Vist : 2502 gange
200 point
Dato : 28-03-10 18:23

Min datters bærbare har fået ny skærm, og nu kan vi ikke komme på nettet.
Når lige at se en forside, så kommer følgende meddelse:
IE er holdt op med at fungere.
Et problem var skyld i, at programmet holdt op med at fungere korrekt. Windows lukker programmet og giver dig besked hvis der findes en løsning.

Ved firefox: Ude af stand til at oprette forbindelse.
Vi går fint på f.eks MSN....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-10 18:35

Vi har lige haft samme problem med en ny bærbar Acer

Den skal have sikkert have opdateret bios... vi fik den sendt på værksted og fik det gjort på garantien,om du selv kan kommer jo an på hvor go' du er til computere

Vi havde købt vores i El-giganten, det var en elendig servide, og den blev ikke engang rep. så vi ringede efterfølgende til Acer, og i løbet af 30 min blev den afhentet af UPS og inden ugen var omme var den kommet retur -

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-10 18:35

Hold da op hvor jeg kan skrive---

Den skal sikkert have opdateret bios, skulle der stå

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 28-03-10 18:38

Også en EL giganten PC her... Bare en HP, men kan det være problemet når der er kommet ny skærm...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-10 18:39

Ja, det kan godt skyldes den nye skærm

Ring direkte til HP, det kan kun blive bedre end gennem El-giganten

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-10 19:09

virker Internet Explorer og Firefox med kabel forbindelse? Bare for at fejlsøge og bruge udelukkelses metoden, antennen til den trådløse forbindelse er i skærmen og der kan være "glemt" at tilslutte en ledning da skærmen blev fornyet.
Men så lyder det mystisk at msn fungerer næste gæt er firewallen, er i kommet til at sige Nej til at browseren må bruge internettet? Er der et sikkerheds program som kan spærre?
Hvilken Windows er der tale om? Der findes små værktøjer til dit og dat men de er forskellige til hver version af Windows

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 28-03-10 19:27

Det er Vista. Home Premium.
Har lige prøvet MSN igen.. Det virker .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-10 19:34

Jeg kunne for det meste også bruge msn, men nogle gange var den nede, men kom hurtigt på igen, så jeg næsten ikke opdagede at den havde været nede

Hvis der ikke kommer en løsning her, så prøv i første omgang at ringe til HP, og prøv som sagt at undgå El-giganten, for så ser du den ikke de første tre uger, du får godt nok en sms, hvor der står at den er sendt videre, men det var den ikke i vores tilfælde, selv om vi fik sms'en

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-03-10 22:04

Jeg har det samme problem med min pc hvor der meddeles; "IE er holdt op med at fungere. Programmet lukkes" Men lidt efter så fungerer det hele igen. Microsoft kommer selv med løsningen, men det hjælper ikke.
Har også Vista Home Premium og IE 8. Ellers en Medion PC.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-03-10 22:12

akle... vi opdaterede også flere gange, og troede at det ville hjælpe, men vi gav op, og godt det sammen, for vi havde aldrig fået den til at virke, uden at få opdateret bios

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 29-03-10 16:00

Jeg har nu været hos El giganten, som kunne fortælle, at min PC, efter rep. er fyldt med virus, trojanske....... Derfor problemerne. OG min Norton er så også lige forsvundet!
Hvor og hvorfor det lige er kommet nu vides ikke, men den er nu ved at blive reinstalleret...
Så akle: det er vist en reinstal.
Øv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-10 16:04

Så håber jeg det lykkedes, men jeg giver ikke en s*** for el-giganten, da vi hentede den efter første rep. svarede de at der ikke havde været fejl, til trods for at der på følgesedlen stod, at der var lagt ny window på... som ikke hjalp

Hvis du ikke ønsker at formatterer, men have hjælp til at få den renset, så gå ind her

http://malwarecheck.dk/

Opret dig i deres forum - det er gratis - og du får hjælp hele vejen igennem

Jeg er godt nok spændt på om en "rensning" hjælper

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-10 17:10

Det kunne også være interessant og hører om HP, siger det sammen som El-giganten

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 31-03-10 09:24

Så er PC'en kørende igen. Reinstalleret og med en rigtig god service hos Elgiganten i Glostrup.
Den var inficeret med virus, og om det er sket her eller hos dem der satte ny skærm i, vides ikke, men jeg betalte ikke noget for reinstallationen.
Iflg. den flinke mand hos Elgiganten, så har de aldrig hørt om, at Bio's skulle opdateres, når der blev skiftet skærm.
Håber i får løst jeres problemer. Nu har i lige fået min historie.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-03-10 09:32

Godt det lykkedes for dig, at få pc'en op at kører igen--- også dejligt at der er nogle filialer af El-giganten, der stadig ved hvad service er

Jow, da Acer fik det klaret på under en uge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-04-10 15:45

Kører plutten stadig uden problemer??