/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Partition Magic
Fra : kj
Vist : 1625 gange
200 point
Dato : 08-03-10 13:55

Når jeg prøver at installere PM, får jeg følgende meddelelse med bl.a: fejlkode 1628

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-10 13:57

Hvilket styresystem har du og hvad version er Partition Magic?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 14:12

Jeg er holdt op med at bruge mit elskede Partition Magic (den seneste er PM8)
Både PM8 og søsteren DI 2000 (klone program) laver ballade her hos mig og sætter harddiskene i udu efter meddelelse om at ville reparere partitionstabellen.

Nu bruger jeg gparted som er et gratis Linux ubuntu partitioneringsværktøj, og det kører direkte fra en CD. Gparted kan håndtere Linux / win 95, 98, ME, 2000, XP, Vista, win7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-03-10 14:15

og her er en anden en, den koster GRATIS Partition Wizard
http://www.partitionwizard.com/

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-10 14:20

Jeg ville heller ikke bruge PM, den laver også ballade hos mig i min XP maskine. Jeg vil hellere bruge Gparted.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 14:23

Ok klaudi - den må lige prøves.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-03-10 14:29

Jeg bruger XP proffessional m/service pack 3, PM er ver. 8.05

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 14:46

Der ligger en fejl i PM8 > jeg ved ikke om den er rettet i PM8.05
En af arkitekterne på PM har udtalt et sted at rettelser på PM blev stoppet da den blev købt af Symantec (Norton ghost bl.a.) og nok fordi det er Ghost der skal satses på.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-03-10 15:05

Kan man partitionere med Ghost, og på samme måde, og kan alle de andre forslag også partitionere medens der ligger styresystem og programmer på HD'en, og kan alle håndtere NTFS

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-03-10 15:06

Jeg savner iøvrigt stadig svar på hvad fejlkode 1628 betyder.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-10 15:25

.
Citat
How to fix Error Code 1628 in Window 7

The Error occurred because Windows 7 was not able to complete the installation process i.e. failed to do so. Generally it happens when you try to install some game on your system. Another reason for occurrence of this error is when software is being installed and uninstalled without rebooting the system or same software being installed more than once using different user accounts. Hence, further install and uninstall of applications get affected. If you are facing the same problem and don’t have an idea to overcome it. Following the steps below will help you get rid of it.

Kode 1628 er en kode der betyder at der var fejl i installationen, at installationen mislykkedes

Læs om det her:

http://www.itechtalk.com/thread7019.html

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 08-03-10 15:41

PartitionMagic "Error 1628" Info from Symantec

"Error 1628: Failed to complete script based install" when installing PartitionMagic or Drive Image

Situation:
You are attempting to install, reinstall, or repair PartitionMagic or Drive Image. At the beginning of the process, you see the message "Error 1628: Failed to complete script based install."

Solution:
This error is generated by the InstallShield® installer service. There are several potential causes for the error, and each has its own solution. Please start with the first set of instructions, and continue in the order that they are listed. After completing each of the following sections, determine whether the problem is solved. If the problem persists, then continue to the next section for another solution.

Corrupted temp files
The error can occur if there are corrupted or damaged files in the Windows temporary folder. To fix this, clear the contents of the temporary folder by following the instructions in the document Deleting Windows temporary files.

Corrupted install log
The error message can occur if the install log file becomes corrupted. To resolve this problem, follow the instructions in the InstallShield document Detect and End Previously Running Installation Processes.

Windows Installer Service problem
The error can occur if the Windows Installer Service is not configured properly, has become damaged, or is out of date. To resolve this, follow the instructions in the document Reinstalling the Microsoft Windows Installer.

References:
InstallShield® document - Error 1628: "Failed To Complete Script Based Install"

Kilde
http://forums.techguy.org/all-other-software/501624-solved-partion-magic-error-message.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-10 16:30

Ghost / Acronis / DriveImage / er backup og clone programmer.

Gparted / Partitionwizard / Partition Magic / er partitions programmer til at ændre partitioner.

Det er bedst IKKE at ændre C: (windows) fra et installeret program..................men bedst at gøre det fra CD eller disketter(PM)

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-03-10 15:44

Du kan også prøve den gratis version af Partition Wizard Home Edition(Free! v4.2)
Nemt og lige til at gå til... Der følger video guide med til programmet...

Program
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html

Guides
http://www.partitionwizard.com/video-help/create-partition/create-partition.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-10 16:19

Citat
Du kan også prøve den gratis version af Partition Wizard Home Edition(Free! v4.2)
Nemt og lige til at gå til... Der følger video guide med til programmet...

Hvis man så læste tråden kan man se at det program blev der linket til i svar 3

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-03-10 17:16

Gentagelse fremmer ........................

Her er det program som nok mest ligner Partition Magic - nemlig gparted.
http://sourceforge.net/projects/gparted/files/gparted-live-stable/
Vælg denne:
gparted-live-0.5.1-1.iso 114.3 MB 2010-01-26 134,962

Den skal lige brændes som en iso / image / billedefil på en CD

Sådan ser den ud
http://gparted.sourceforge.net/screenshots.php

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-03-10 00:33

Jeg undskylder Klaudi.... Heller en gang for meget .....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-10 08:36

Helt fint, som Eyvind skriver, gentagelse fremmer....

Godkendelse af svar
Fra : kj

Dato : 10-03-10 10:19

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-10 11:13

Velbekommen