/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvem vil have en masse point?
Fra : Tonganeseren
Vist : 687 gange
500 point
Dato : 08-03-10 11:32

Jeg ser mit "Navn" i en tråd på Kandu, selv om jeg ikke har deltaget i debatten siden ultimo august 2009. Ballegaard hævder, at jeg stadig er aktiv, men sådan er det jo med den afstumpede uregerlige "forsager" fra Løsning.
Jeg holdt inde, fordi min kone i juli 2009 fik konstateret en ondartet kræftknude og hurtigt kom i kemoterapi (fra 1. september 2009). Indlægget er ikke ment som en tåreperser; men som det "svage" led i en familie, faldt jeg nærmest fra hinanden, af ren og skær angst for at miste hende. Jeg holdt op med at "hænge ud" på Kandu-siden, fordi vores situation herhjemme krævede al den positivitet der kunne mobiliseres. Væk med de negative vibrationer og tanker, for fortsat at kunne udføre mit arbejde og være alt for min kone. Jeg har squ ikke skrevet et eneste læserbrev eller en artikel siden.
Min kære hustru blev færdig med kemoen den 3. februar 2010 og har nu også fuldført 15 dages strålebehandling. Hun mistede jo sit dejlige lange hår, men det er ved at komme igen, og nu skal evalueringen på sygehuset vise, om alt er gået efter hensigten.
Jeg er stadig rystet i min grundvold, og fremover er det slut med spildtiden på diverse hjemmesider - i hvert fald med negative udgydelser. Vi skal bruge tiden på hinanden - og glæden skal være vores toplanterne.

Men før jeg afslutter dette indlæg, som er nødvendiggjort af at Ballegaard (BB1) har blacklistet mig, samt at Heidi-Ho har bragt mit sagesløse "navn" frem, så vil jeg lige gentage min advarsel fra tidligere:

1. Send aldrig PM`ere til Ballegaard. De bliver misbrugt, når afsenderen kommer i miskredit hos Ballesvineren.
2. Send aldrig regulære mails til Balledrengen. Han arkiverer dem og vil ikke tøve et sekund på at misbruge dem.
3. Hjælp aldrig Balledrengen i en klemt situation - og her henviser jeg til punkt 1 og 2.
4. Stol ikke et sekund på Ballegaard. Han er hylende fuld af løgn - i grænseoverskridende grad.
5. Forvent ikke, at Ballegaard kan forstå selv de mest enkle sætninger på skrift - han magter det ikke, fordi han er ubegavet og følelsesmæssigt afstumpet.
Der har været tvivl om Ballegaards mange navne. Jeg henviser lige til 2 af hans mailadresser, idet han naturligvis har logget sig ind over disse abonnementer:ballegaard@hafnet.dk og bb@jagt.dk

Nu trækker jeg mig tilbage igen. Jeg kan allerede mærke de negative vibrationer - og hermed,

Med venlig hilsen og ønsket om endnu et velsignet år, sammen med Jeres familier. Og husk - vi er her kun på lånt tid. Nyd hvert eneste sekund.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 08-03-10 11:34

nej tak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-03-10 12:03

Citat
Med venlig hilsen og ønsket om endnu et velsignet år, sammen med Jeres familier.

I lige måde.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-03-10 12:23

Ærligt talt tonganeser. Dyb respekt for dit valg at tage dig af familien, men lidt tudekikseri er der i din tråd. Hvis du virkelig mente hvad du skrev, så var det jo bare at slette Kandu fra din PC og aldrig logge ind mere. Så kunne balleberg skrive hvad han lystede. Det ville sikkert hurtigt få en ende, for det er da enerhverende at diskutere med sig selv. Så ville den ged være barberet.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-03-10 12:24

Og....Point LOOL Hvad hulen skal man med dem?????

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-10 12:39

Og....Point LOOL Hvad hulen skal man med dem?????

Som jeg ganske tydeligt skrev i mit indlæg - så agter jeg heller ikke at deltage i slagsmål med Ballehyleren - altså fremover. Det bliver man ikke et bedre menneske af.

Men! Når jeg - efter at have været væk fra Kandusiden i et halvt år, og pludselig ser mit gode navn blive eksponereet, så bør der velsagtens reageres - ikke sandt?

Endelig læser jeg da trafikken på Kandu - når jeg kan afse tid dertil. Der formuleres af og til nogle spændende emner

Om pointene: Det ved jeg heller ikke, men der skal jo formuleres et spørgsmål - som adgang til en tråd. Det ender squ nok med at du får pointene - bare for at drille dig..

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-03-10 12:44

> i hvert fald med negative udgydelser.
Og hvad er så dette?

Du er jo ikke den eneste der har (haft) en kræftsyg kone,
vær du fortsat god imod hende, og vær glad for du stadig har hende...

Og det ene udelukker vel ikke det andet,
I kan vel fortsat bidrage positivt for at støtte andre med lignende problemer på nettet?
I stedet for at hænge enkelt personer ud...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 500 point
Dato : 08-03-10 13:29

Vær ikke så bange for din kone, jeg var selv gennem turen for 5 år siden og er sund og rask i dag. Og jeg regner med at blive mindst 90 år. Sygdomsfri.

Og bare ignorer BBI, han forsøger at hævne sig tror jeg.

Og så kan du sige til din kone at hun skal gå på www.livsnettet.dk der er samtalerum for folk med sygdomme og støtte til at komme videre.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-10 13:54

Tusinde tak - Granner01 for din venlige og forstående kommentar.
Man regner aldrig selv med at den slags sker i ens egen familie, og derfor er reaktionen ofte voldsom.
Der er blevet skrevet meget dårligt om vores sygehusvæsen, men i vores tilfælde gik der kun 14 dage fra første samtale til operationen. Og hele forløbet har været præget af et kompetent og yderst venligt personale på sygehuset. Derfor er det frygteligt, at der nu igen skal spares på området.
Vi skal alle afsted en dag, og i virkeligheden sker de fleste "naturlige" dødsfald som følge af kræft i en eller anden form.
Det glæder mig oprigtigt, at du er kommet godt gennem din sygdomsperiode. Held og lykke fremover.

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-10 14:18

Ved du hvad, det var ikke sygdommen som var den værste for mig, det var det at komme videre og tro på at man ikke er syg mere. Din kone kommer til at gå til kontrol hvert ½ år i 5 år. Og det er betrykkende.
Jeg kan godt huske de følelser der kom da man hørte ordet kræft. Alle jeg kender i den situation tænkte på døden, om at rydde op så børnene ikke skal stå for det. Og om at miste, ser jeg børnebørn blive konfirmeret. Og om behovet for at leve videre.

Du vil også have gavn af at komme ind på livsnettet. For dine følelser har alle mænd hvis kone har fået konstateret brystkræft. Alle, både patient og pårørende kender til angsten for at miste.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-10 14:44

Jeg kan godt huske de følelser der kom da man hørte ordet kræft. Alle jeg kender i den situation tænkte på døden, om at rydde op så børnene ikke skal stå for det

. . . skriver Granner01.

Det er lige præcist de samme tanker jeg selv fik, da jeg i sommerferien gik ned for fuld udblæsning, mens vi var på sommerferie. Lige midt i Løgstør. Jeg var komplet ligeglad med, at jeg lå og rodede rundt med smerter i armene - og med "slukket lys". Det eneste jeg havde i hovedet var, at jeg ikke havde fået nået at ordne de mest praktiske ting, som hvem af sønnerne der skulle arve hvilke våben etc. . - og inden jeg gik helt ud foer det gennem hovedet, at jeg ikke fik nået at lægge nyt tag på huset - så min hustru efterfølgende skulle have bøvlet med håndværkere etc. . Jeg blev indlagt og undersøgt i alle ender og kanter, og tro det om du vil, mit hovede fejlede ikke noget. Kun stress af alt for meget papirarbejde på jobbet.
Det er, som du skriver, uhyre vigtigt at efterbehandle den slags. Jeg er stadig rystet over min kones sygdom, og jeg gennemsøger alle muligheder for hende og mig selv (sagde hunden) for fremover at være forberedt på alle eventualiteter. Jeg koncentrerer mig også mere om hende - og har oplevet en helt ny glæde ved at se hendes hår vokse igen. Småtingsafdelingen - ville nogen indvende, men for mig er det altafgørende - dagligt at konstatere, at der stadig er liv i kludene.
Og så må vinteren bare se at forsvinde. Til alt held er vintergækker og erantis ved at stikke hovederne frem - og det er dejligt at se. Eneste minus er, at den unge tæve er kommet i løbetid. I formiddags snusede en terrierbastard rundt i vores indkørsel. Uha.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-03-10 15:11

Dril du bare....LOOL Jeg kan tåle det, men er ligeglad med point og får dem forøvrigt slet ikke, hvis du gir mig dem, da jeg er alm. bruger og ikke superbruger

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 08-03-10 15:12

Hej Tonganeseren

Godt at høre din kone er kommet godt igennem det, den slags ting sætter livet i et helt andet relief.

Ligefrem at diskutere den slags i sammenhæng med en så stupid og despotagtigt type som Ballegård, som prøver på at opnå en form for erkendelse på løgn, og udelukket kun kan argumentere med tilsvining af alt og alle, som ikke kan give ham ret i hans vrangforstillinger om dette og hint, er det nok for alvorligt til.

Knolden har ødelagt samtlige jagtdebatside,r fordi en ting kan man medgive Ballegård, han er vedholdende i hans svinerier, der er ikke mange der ser nogen mening i, at blive ved med skræppe med ham, for det føre til absolut intet så de sider er sygnet hen.
Det skjulte hentydning til din kone og en debatør som åbenbart er død beviser hvor lille en gnom han er rent menneskeligt er.

Livet er for kort til Ballegårde, lad os få en konstuktiv debat, med store glimt i øjnkrogene og gerne en snak næsten til over kanten.

Jeg lover hermednæsten at nedfryse debatten til fænomenet uden udLøsning

De bedste hilsner i vilkårlig geled
Til konen hunden bilen rødvinen og dig: husk det er snart forår

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-10 15:13

Jeg kender den med håret. Jeg kan huske når jeg var i bad at jeg tænkte, iihh jeg behøver ikke at tørre og sætte hår. Og jeg kan stadig tænke på den tid hvor jeg ikke skulle sætte hår.

Jeg tror det er værre for pårørende i den situation, jeg betragtede kemo og strålebehandling som et stk. arbejde jeg skulle igennem. Jeg talte lige som om jeg skulle til eksamen, 4 behandlinger endnu o.s.v. Og jeg førte dagbog. Så kunne jeg fra gang til gang se, hvornår er det jeg kan drikke kaffe igen, hvornår kan jeg dit og dat. Mine omgivelser var ikke så heldige.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 08-03-10 15:17

Jeg synes da udemærket at du kan fortsætte med at deltage i diverse sociale og sniksnak forums med din indlevende beskrivelse af din livssituation.

Men det er bare ikke her du bør udfolde dig da du intet bidrager med udover at tiltrække idioter som dig selv og dermed reducere Kandu til vrøvl og fnidder for ensomme individer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-10 15:27

Ziggy

Prøv lige at spørge tonganeseren om han er utilfreds.

Ellers kan du stikke piben ind og blande dig uden om.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-10 15:34

Årh Ziggy altså.

Jeg vil medgive dig, at revl og krat stortrives på nettet - og ikke alle mærker studenterhuen trykke. En stor del af dem er også ensomme, og dem skal der også være plads til. Måske kan de profitere af hjemmesider som KANDU, hvor de kan få læsset af. Nu hører jeg ikke selv til den kategori, med en stor familie, med masser af børn og børnebørn, og min tilgang skyldtes oprindeligt min interesse for jagt.
Livet består også i kommunikation, og hvis den er præget af respekt for anderledes tænkende, så går det hele nok op i en højere enhed.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-03-10 15:56

Utroligt havd ham balle(ade)drengen kan forårsage, jeg har før set indlæg fra og om ham, kan der da ikke snart ske en vådeskudsulykke . . . UPS så'n siger amn ikke undskyld BalleBums1.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-10 16:12

Tak for svaret granner01. Det er altid godt at veksle ord med en som ved noget om tingene - og som forstår en situation. Endnu engang tak.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-03-10 16:42

Hej Tonganeser.

Det er vel nok dejligt at høre fra dig igen. Din pause er absolut forståelig og livet har så bestemt helt andre værdier end de tåbelige udgydelser de fleste af os frembringer på KanDu !
Jeg håber din hustru må restituere sig helt, skønt det er en lang og svær tid der står foran hende. Men foråret og lyset er på vej og det er godt for sjælen.

Under Ballegårds ferie til hans kones hjemland i Januar/Februar, har vi haft ro og fred på KanDu med lidt godmodigt drilleri, men ikke den "fnidder" som kendetegner sitet, når bemeldte person deltager - så langt så godt ! Det har været spændende, om han ville geråde ud i splid og spektakler med de lokale, men det ser forløbig ud til at han hverken har erklæret krig eller diplomatiske forviklinger med Filippinerne - så det er skam positivt !

De bedste hilsner til dig og din familie.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-10 18:00

Hej Øjenvidnet4.
Tak for din venlige bemærkninger. Ja, det har saftsusemig været en grænseoverskridende oplevelse. Til alt held er min kære hustru en robust landmandsdatter, som ikke piver unødigt, og det lykkede da for hende at neddrosle den lidt ophedede stemning - efter første besøg på sygehuset, hvor vi modtog diagnosen. Jeg pustede mig op - i ren og skær rædsel, men det hjalp på situationen, da en af vennerne på skydebanen - overlæge på kræftafdelingen, hvor min hustru kom i behandling, fik lejlighed til at opsummere på en dejlig nøgtern måde. Hendes bryst er ikke fjernet, men det ser ud som om hun har været oppe at slås med en puma. Gudskelov har jeg aldrig været brystfikseret - jeg fik flaske fra spæd, så det overlever vi nok.
Hvad angår Ballehyleren, så ser det ud til, at han nu har fået ørerne i maskinen, idet han har pirret lidt til sin protege. Det skal blive spændende at se, om Ballegaard agerer som han plejer, når nogen anfægter hans verdensbillede. Med mit kendskab til fænomenet, så tror jeg, at han snart kan ses med kurs mod Månen.
Endnu engang tak for dit indlæg.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-03-10 22:19

Tonganeser det er meget beklageligt at høre om din kones sygdom, MEN håber der nu er lys forude og at du igen får tid til at beskæftige dig med forskellige fritids interesser. Skide være med Knudsen, han har altid givet bøvl og ballade

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 08-03-10 22:21

Jeg glemte lige, jeg ønsker din kone god bedring

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 08-03-10 22:45

Kære Tonganeser

Dig og din kone ønskes et lykkebringende forår
TRD

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 08-03-10 23:52

Tusinde tak for alle de venlige ord der er ankommet. Det luner gevaldigt.

Mvh.
Tonganeseren