/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvordan er det ansvarligt?
Fra : PeterTheisen
Vist : 746 gange
10 point
Dato : 22-02-10 17:13

Det kan godt være, at jeg ikke har så meget forstand på nationaløkonomi, men kan I ikke forklare mig, hvordan det er økonomisk ansvarligt at gennemføre skattelettelser, indføre flekslån og beholde lav rente, når boligpriserne var i stærk stigning pga. højkonjunkturen?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 17:54

Så løkkedes det Peter Theisen, at stille og afslutte 200 intetsigende spørgsmål, og så er han startet på de næste 100.

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 139
- Annullerede 61
- Slettede 0
Ialt 201

Så må vi se hvormange han annullerer i denne omgang.

Jeg vil påstå, at han er værre end doppeltprofilen "Jørn", som nu igen er blevet Blacklistet!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 17:55

Lykkedes - det var ikke Lars Løkke - undskyld

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 22-02-10 17:57

Det er nok det samme antal der bliver stillet på sol.dk

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6;conference=206;posting=1952096

Der får han også en hård medfart, læg mærke til det første svar der er skrevet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 17:59

Men han lærer det måske en dag!

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 22-02-10 17:59

Nu venter vi bare på at vagnr eller en anden med samme holdning kommer og giver ham ret, så kan "spørgsmålet" nemlig lukkes.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-02-10 18:00

Citat
Jeg vil påstå, at han er værre end doppeltprofilen "Jørn", som nu igen er blevet Blacklistet!
De er vel produceret ud af den samme surdej

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-10 18:01

Citat
men kan I ikke forklare mig, hvordan det er økonomisk ansvarligt at gennemføre skattelettelser, indføre flekslån og beholde lav rente, når boligpriserne var i stærk stigning pga. højkonjunkturen?

Det vil være formålsløst....

Du forstår sikkert ikke engang "ordene"

Meeennn - mon ikke "redningsplanken" er på vej....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 18:01

Ja, måske eller også bliver vi Blacklistet eller spørgsmålet endet som Annulleret!

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-10 18:04

Citat
De er vel produceret ud af den samme surdej

Forskellen er, at Jørn var færdig hævet - men ham her, er først lagt til hævning fornylig!

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 22-02-10 18:50

Svar på spørgsmålet: Nej, jeg kan ikke forklare dig hvorfor. Det er der helt sikkert ingen, den kan eller overhovedet har en chance for at kunne .

Men kunne det forklares, ville vi nok ikke ha haft nogen krise .

Hilsen Kirstine

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-02-10 19:32

Jeg har ellers læst nationaløkonomi men det er for omstændeligt at forklare det.

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 10 point
Dato : 22-02-10 20:17

Nu er det jo ikke regeringen eller folketinget der fastsætter renten, den er mest et resultat af den førte politik. Flekslån og de andre kreative lånemuligheder har nok forværret problemet men er ikke et problem i sig selv.

Men den økonomiske politik som VKO har ført de seneste mange år har været uansvarlig hele vejen i gennem, de har pustet til boligboblen, de har gennemført uansvarlige og ufinansierede skattelettelser, der gør at vi nu står med et enormt underskud og må spare enorme beløb, som ikke kan undgå at gå ud over undervisning, sundhedvæsen osv.

Og så undrer det mig at der er så mange der brokker sig over Peters spørgsmål, hvis man er uenig med Peter kan man skrive det, og gider man ikke hans spørgsmål, kan man blot gå videre til det næste.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 22-02-10 20:39

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 22-02-10 22:48

Citat
Jeg vil påstå, at han er værre end doppeltprofilen "Jørn", som nu igen er blevet Blacklistet!

Blacklistet-----nå, det er sådan det hænger sammen. Forstod ikke den velsignede ro der pludselig lagde sig over KANDU
Hvad så med den stakkels Jørn, løber han så rundt ude i kulden for at låne en mobiltelefon til den næste profil ???
Nå, må nok se at få både konens og egen mobil låst inde et sikkert sted.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 23-02-10 09:56

Citat
Nu venter vi bare på at vagnr eller en anden med samme holdning kommer og giver ham ret, så kan "spørgsmålet" nemlig lukkes.
- hvem sagde nepotisme ?

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen

Dato : 23-02-10 13:33

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 23-02-10 13:38

Regeringens skattepolitik er både finanspolitisk holdbar og i overensstemmelse med skattestoppet.

http://www.fm.dk/db/filarkiv/18082/2015_skat_og_beregninger_28aug.pdf

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 23-02-10 23:01

No1Here, at regerings politik er i overensstemmelse med skattestoppet som regeringen vælger at definere det, er vel ikke specielt overraskende.
Den artikel du linker til er fra 2007, der er sket meget siden, og i dag kan enhver (der gider åbne øjnene) se at VKOs økonomiske politik fra starten har været uholdbar.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 26-02-10 13:50
Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 26-02-10 14:00

Citat
Den artikel du linker til er fra 2007

Og?

Peter Thiesen angreber regeringen for at gennemføre skattelettelser. Ergo er det naturligt at linke til notatet fra Finansministeriet, som går bag om tallene og beskriver de forudsætninger, der ligger til grund for de foreslåede og gennemførte skattelettelser.