/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
1.ste klasses kulturberigelse
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1237 gange
100 point
Dato : 20-02-10 20:19

Sakset fra Ekstra bladet
Smidt ud af imammøde
Borgerrepræsentationsmedlem for Københavns Kommune Jaleh Tavakoli blev truet og kaldt de værste ting, fordi hun insisterede på at sidde ved siden af sin mand under et imammøde i København i går

Da der i aftes var imammøde i Korsgadehallen på Nørrebro, tog mødet en hel uventet drejning. Borgerrepræsentationsmedlem for Københavns Kommune Jaleh Tavakoli var taget til mødet sammen med sin mand for at stille kritiske spørgsmål til Sheikh Khalid Yasin. De fandt hurtigt et par stole oppe foran, som de satte sig på. Men det skulle de aldrig have gjort.

- Der kom flere mænd, der sagde, at de var arrangører. De henviste mig til at sidde sammen med de andre kvinder ude i siden. For kvinder og mænd må ikke sidde sammen - og slet ikke på forreste række, siger Jaleh Tavakoli til Ekstra Bladet.

Men det nægtede hun. Hun var kommet sammen med sin mand, og derfor ville hun også sidde sammen med ham.

- De kaldte mig fede svin og luder, og de truede med at bære os ud og med karate, hvis vi ikke gjorde, som de sagde, siger Jaleh, der stadig er meget chokeret ovenpå aftens hændelser. Hun forstår ikke, hvorfor hun ikke måtte sidde sammen med sin mand.

Aftenen endte med, at Jaleh og hendes mand blev smidt ud af mødet og kørt hjem af politiet, da det ville være for farligt for dem at blive på grund af truslerne.

Endelig nogen der kan sætte kællingerne på plads.
Hurra..!!!!! For 1.klasses kulturberigelse.......Så ka' hun lære det, ka' hun.

(En snert af ironi er fremkommet i de sidste to linjer)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-02-10 20:35

Det er en kultur som for længst er uddød i Danmark. Og som sådan burde den efterleves.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-02-10 21:03

Vi kan ikke ændre den, men det kan indvandrene selv. De kan påvirke deres sønner, for deres mænd befinder sig tilsyneladende stadig i den mørke middelalder. Og hvornår begynder det at gå op for de unge udlændinge at de kan ændre på samfundet på en god måde hvis de går ind i politik. Det er en dårlig måde at ændre på samfundet ved at gå ind i bander og lave kriminalitet.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-02-10 21:14

Truet med karate, uhadada.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-02-10 21:27

Citat
En snert af ironi er fremkommet i de sidste to linjer)

Forhåbentligt ikke KUN en snert.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 20-02-10 21:38

Det er sgu da er parallelsamfund, der vil noget .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-10 22:32

Der blev sagt i tv, at det ikke var arrangører der havde nægtet hende at sidde ved siden af sin mand, det var andre i salen

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 20-02-10 23:01

Citat
Der blev sagt i tv, at det ikke var arrangører der havde nægtet hende at sidde ved siden af sin mand, det var andre i salen

Men det bliver det jo ikke bedre af !!!

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 20-02-10 23:17

granner01 skrev:
Citat
Og hvornår begynder det at gå op for de unge udlændinge at de kan ændre på samfundet på en god måde hvis de går ind i politik.

Ja, men det kan også ændres på en dårlig - husk at Hitler også gik ind i politik, og brugte politiske midler til at fremme sine handlinger.
Citat
Det er en dårlig måde at ændre på samfundet ved at gå ind i bander og lave kriminalitet.

Korrekt granner01, men det er i de kredse mere macho at skyde på andre end argumentere-ja, selvfølgelig kun til man selv bliver ramt, for så går det helt fint med at hyle og jamre, og er der ingen der gider høre på det fordi det er selvforskyldt, så er alle andre jo racister.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-02-10 23:17

Citat
n det bliver det jo ikke bedre af !!!

Det gør det jo nok ikke, men man skal ikke klandre arrangørerne for noget de ikke havde indflydelse på, de havde ikke i invitationen skrevet at der skulle være kønsopdeling i salen

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 21-02-10 00:03

Citat
Det gør det jo nok ikke, men man skal ikke klandre arrangørerne for noget de ikke havde indflydelse på, de havde ikke i invitationen skrevet at der skulle være kønsopdeling i salen

Nej, men de prøvede jo heller ikke på at forhindre det.

Kommentar
Fra : BlackPeet

Dato : 21-02-10 05:29

Der er en masse "parallelsamfund" i DK med forskellige normer.

For dårligt at man skal tilpasse sig og følge normen i visse situationer på det sted.

F.eks da green-peace aktivisterne troede de kunne "provokere" uden følger ved klimatopmødet hos Dr. Margrethe.

Var det ikke morsomt og skulle de ikke bare tage det som en joke?

Jalah Tavakoti er anti-muslim, og det er jo godt nok, vidste godt hun ikke skulle "provokere" en forsamling af troende muslimer og demonstrativt sætte sig på første række ved siden af sin mand.
(At vi andre syntes det er en naturlig ting er noget andet)

http://www.123hjemmeside.dk/jaleh/
(Har selv stemt på hende for nogle år siden)

Var det ikke morsomt og skulle de ikke bare tage det som en joke?

I Synagogen kan man ikke gå ind uden hat og kvinderne sidder andre steder end mændene.

Går man derind og ikke følger normerne bliver man nok også smidt ud.

Var det ikke morsomt og skulle de ikke tage det som en joke?

Vil jeg til et DNSB møde sidde på første rakke med en che bluse og hammer og sejl -
råbe at Jonni Hansen er en nar - blev jeg nok smidt ud m.m

Var det ikke morsomt og skulle de ikke bare tage det som en joke?

Spørgsmålet er hvem der provokerer hvem.

Men det ville da være dejligt hvis der slet ingen normer var i samfundet nogen steder og man bare overhørte og accepterede diverse "provokationer" og forskelligheder.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-02-10 14:12

Hej Blackpeet, du kan komme med alle de små ubetydelige eksempler du vil, men det ændrer ikke på kendsgerningerne - og kendsgerningerne er, at muslimerne ikke vil lade sig integrerer i den danske samfund, med mindre vi godtager en meget stor del af deres religion og fletter islam-religionen ind i vores love.
Men så er situationen en helt anden, så er det danskerne der skal "integrerer" sig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-02-10 14:17

Citat
så er det danskerne der skal "integrerer" sig.

Fy for f*****, og amen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-02-10 14:36

Citat
Men så er situationen en helt anden, så er det danskerne der skal "integrerer" sig.

Lige nøjagtigt.
Det er vi sq ved at gøre allerede.
Folketinget stå jo på nakken af hinanden for at komme med forslag til HVAD der kan gøres.
Sidste er at der skal laves bederum i vores skoler.
De kommer herop ...alt i orden ...når der er behov for det.
Men vil de integreres ??
Nej de vil udelukkende nyde det danske samfunds goder .Og vær ikke i tvivl.De ved hvad de har krav på.
De kender den danske lov som deres egen lomme inden de kommer

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 21-02-10 14:42

Og den dybere mening er vel, at allahs "herredømme" skal overtage hele Danmark og omegn . Der var en anden bruger, der på et tidspunkt skrev noget om, at vi i øjeblikket udkæmper 4. verdenskrig: Islamisterne mod resten af verden! Det er der jo nok noget om, desværre .

Hilsen fra Kirstine

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-10 14:46

Citat
I Synagogen kan man ikke gå ind uden hat og kvinderne sidder andre steder end mændene.

Går man derind og ikke følger normerne bliver man nok også smidt ud

Det her var ikke et religiøst møde i hverken en synagoge, kirke eller moske. Når man inviterer til foredrag i en offentlig idrætshal i et demokratisk land MED ligestilling og alt det gejl, så provokerer man bevidst ved at kønsregulere mødet, og forvente at idrætshallen kan laves om til en islamisk ministat.

Jeg har den største respekt forl Jaleh Tavakoli, der gerne vil opfattes som ligeværdig med sin mand. Det må være aldeles kvalmende for en kvinde med hendes baggrund, at opdage der også hersker iranske (religionspoliti-agtige) tilstande i Danmark - og idioter som BlackPeet, der i misforstået hensyn bakker kvindeundertrykkelsen op.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 20:00

Tak for svaret creamygirl.