/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Integration.
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1029 gange
100 point
Dato : 15-02-10 14:32

Foreslag efterlyses for bedre integrationen af muslimerne.

Foreløbig har vi, danskerne, accepteret dette i integrationens hellige navn

Kønsopdelt skolemøderne.
Særlige baderum på skoler/arbejdspladser.
Ekstra fridage i skolen i forbindelse med muslimske højtideligheder.
Iøvrigt er de danske skoler fulde af særhensyn til gavn for både lærere og elever.
Madordninger uden svinekød.
Hallalslagtninger.
Diskussioner om ytringsfriheden er gældende i religions spørgsmål.
Stillesigende accept af tvangsægteskaber.
Genopdragelsesrejser til hjemlandet.
Tilkendt førtidspension som supplement til årsløn fra hjemlandet.
Accepteret indvandrerinklaver, på Vesterbro, Nørrebro, Tingbjerg, Vollsmose......osv...
Tilladt Burka - det til trods, at i visse henseender skal man kunne fremvise ID med vellignede foto, som f.eks overfor myndighederne i forbindelse med pas, kørekort, osv...

Dette var bare et par eksempler.....Kan vi gøre mere.???

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 15-02-10 14:37

Dem der ikke kan leve "PÅ DANSK" kan vi sende til lande der lever muhamedansk, også hvis disse har stening som straffeform!
MV2

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 15:07

Nej vi skal absolut ikke gøre mere for at integrerer disse middelalderfolk som tror på en middelalderreligion. Det viser denne film ganske tydeligt.

Selv om flertallet tilsyneladende lever stille og roligt og lader som de godt kan lide at bo her, så ligger de på lur. Parat til hvad som helst.

Det var en fejl at en eneste muslim i det hele taget fik lov til at bo i Danmark.

Ligesom jøderne var skyld i Tysklands elendighed, så er muslimerne i dag skyld i Danmarks elendighed.

Ud med dem !

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-10 15:08

Citat
Kan vi gøre mere.???

Ja,i høj grad.Fyre Folketinget,og lade imam`erne ta`over. (Som nok også er planlagt).
Måske ikke li`e i morgen,eller næste uge.Muslimerne arbejder langsigtet,for at nå målet.De er jo absolut ikke dumme.De har fundet ud af at,tiden arbejder for dem.DANSKERNE afgir stille og roligt
suverænitet,dag for dag.Så hvorfor "pace" noget frem.
Det vil også sætte "gang i hjulene".Guf for håndværkerne. Der skal jo laves bederum i hvert eneste parcelhus,lejlighed,boligblokke og offentlige institutioner.(Hvor det ikke allerede er sket).
Gulvfirmaerne,vil få kronede dage.(Bedetæpper).
Det vil også blive nemmere i trafikken.(Ingen kvindelige bilister).
Det må jo så blive til "omvendt integration".Men det er jo tydeligvis også meningen.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-10 15:14

Citat
Ligesom jøderne var skyld i Tysklands elendighed,

Der har vi så nok ikke læst de samme historie bøger.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-10 15:26

Vi kan lade dem overtage Danmark, vores arbejde, og skatter, - så tror jeg ikke der ville blive noget problem, for så havde vi ingen invandrer.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 15-02-10 16:03

Hvad er det i fabler om...hvem overtager hvad...Dette lorte land vækker ikke mere begejstring for muslimer end Iran, Irak mm gør for os...

Nu må i se at komme over jeres fordomme og blive lidt mere åben sindet, eller vil dette debat blive ved med at køre.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 16:04

Well. "Mit" indlæg var jo lidt overdrevet! Men der kører sq en daglig hetz på muslimer, som er helt utålelig.

Naturligvis skulle man have gjort det helt anderledes fra start af.

Det med at "accepterer" indvandrer ghettoer er jo korrekt nok f.eks.

Men hvor vil du ellers have disse indvandrere skulle bo Heidi-Ho?

Det Var/er nu engang de sociale boligområder som i første hånd er til at komme ind i.

Nasar Kader siger så flot: Riv Mjølner Parken ned. Ja, ja ...

Men hvor skal de folk fra Mjølner Perken ("tyrkfejl" med vilje) så bo?

Hvor må de bo for dig?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-10 16:12

Citat
Hvad er det i fabler om...hvem overtager hvad...Dette lorte land vækker ikke mere begejstring for muslimer end Iran, Irak mm gør for os...

Hvad med at linde lidt på øjenklapperne,så vil du opleve den virkelige verden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 15-02-10 16:14

Det gør jeg skam nok...er bare glad for jeg ikke er muslim i landet her, for med folk som dig i spidsen kommer vi aldrig frem

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-10 16:16

sp4nker - Jeg kan kun give dig ret!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-10 16:21

Det er mærkeligt at der så er så mange her, -og de fordrer så meget.
Og så skaber man sig, fordi der findes en tegning med en person, med en bombe i turbanen, -de hævder det er deres profet, men det er kun dem der kan se det. Så jeg tror ikke de kun er ude på sjov heller.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-10 16:23

stilkene -
Citat
Det er mærkeligt at der så er så mange her, -og de fordrer så meget.

er det etniske danskere du skriver om?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-02-10 16:29

Ja, det vil de jo gerne kunne kalde sig.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-10 16:38

Citat
Hvad er det i fabler om...hvem overtager hvad...Dette lorte land vækker ikke mere begejstring for muslimer end Iran, Irak mm gør for os...

Mig bekendt,udgør danskerne ikke en andel på 8,4% i de omtalte lande.

Citat
Det er mærkeligt at der så er så mange her, -og de fordrer så meget.

Ja,èn ting man IKKE kan beskylde dem for,er beskedenhed.De ved nok hvor truget står.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 16:45

Der er Danskere og så er der dem der ikke vil være det.
Dem der ikke vil.........................hvorfor er de her.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 17:05

Det kunne være interessant at vide hvad kriteriet er for at muslimer må opholde sig i Danmark.

Hit-but-tarir er nogle skarn. De må gerne gå ad helvede til, som bl.a. Villy Søvndal sagde.

Men alle de, som taler fint dansk, ikke går med tørklæde, burka & snabelsko & pludderbukser.
Passer deres arbejde.

Må de så være her?

Nu er de her altså, som bekendt.

Hvad er en "god" muslim ifølge jeres mening?

En der spiser svinekød, holder jul, drikker vin.

Hvor mange år skal familien have boet i Danmark for at blive kaldt "dansker".

Kan en muslim nogen sinde blive dansker?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-02-10 17:13

Kan en muslim nogen sinde blive dansker? >>>> næ for her i landet har vi tildels ligeberettigelse for kvinder og mænd.

En der spiser svinekød, holder jul, drikker vin.>>>>>> næ bare en der respekter det land vedkommende er flyttet hen til.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 17:28

Tak

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-02-10 17:33

Ja, tænk engang.

Da jeg gik i skole for små 50 år siden, havde jeg en klassekammerat, der var med i en eller anden sekt, han havde sgu fri hver lørdag, men vi andre (lod som om vi) bogede.

Hvorfor kan man ikke have et badeforhæng i svømmehallen, det har man da i alle private brusebade, og jeg vil da gerne skåne en masse for at se mig uden tøj på.

Og hvorfor er det lige, at skolen skal tage alle mulige hensyn til eleverne, hvordan lærer eleven bedst, er de vegetarer, allergiske osv., vil far på ferie uden for egen og børnenes vinterferie, og at vi vel i det hele taget lovpriser os selv for at være tolerante og åbne, men at man, i dag, ikke VIL tage hensyn til folks religion, undtagen hvis de er kristne selvf., vi fejrer jo hver eneste kristen helligdag.

Som I sikkert husker, måtte Kvickly for nogle år siden trække nogle sandaler tilbage, fordi Jesus var på dem, og de fleste danskere blev skruphysteriske, da nogle muslimer brændte dannebrog, det er jo HELLIGT, og Jens Jørgen Thorsen, UHA.

Etnerpigerne bliver nu bedre uddannet end de gammeldanske piger, hvor længe mon de (etnerne) vil acceptere at få en uuddannet og uintegreret analfabet som mand.

De fleste piger med tørklæde er i øvrigt ikke mere tilslørede end nonner.

I dag har man lige kunnet læse/se en ung etner, der uden grund fik brækket armen af noget politi, byretten dømte ham for vold, pure frifundet (6-0) i landsretten. Han er forståeligt nok sur, og føler at det var hans hudfarve der gav problemet, men taler perfekt dansk, er i gang med en uddannelse osv.

Hvis man behandler folk dårligt og fordomsfuldt, bliver resultatet sjældent positivt, og de sidste ti år har den politiske konkurrence stort set kun handlet om hvem der bedst kan genere etnerne mest muligt.

Men selvfølgelig var Dk naive, da vi begyndte at få stor indvandring, dengang troede de fleste at alting ville være problemfrit og der blev ikke gjort meget for at lære indvandrerne noget om vores land, normer mv.

Men det var os, der gav dem lov til at slå sig ned her, uden at se på erfaringerne fra UK, Frankrig, Holland mv.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-02-10 19:06

Zorto, nu inden du går for meget i selvsving.
Jøderne i danmark har da aldrig lidt af den sygdom der hedder "vi forlanger, vi kræver syge"
Jøderne har forøvrigt aldrig lagt samfundet til byrde. De har sku altid kunnet klare dem selv.

Nu spørger så om jeg vil ha' en muslim boende.?
Tjoe, det ville jeg da gerne, såfremt muslimen vil opføre sig som gæsten - og ikke som ejer af huset.

Vagnr.
Citat
Og hvorfor er det lige, at skolen skal tage alle mulige hensyn til eleverne, hvordan lærer eleven bedst, er de vegetarer, allergiske osv., vil far på ferie uden for egen og børnenes vinterferie, og at vi vel i det hele taget lovpriser os selv for at være tolerante og åbne, men at man, i dag, ikke VIL tage hensyn til folks religion, undtagen hvis de er kristne selvf., vi fejrer jo hver eneste kristen helligdag
. Ja, selvfølgelig fejrer vi hver eneste kristen helligdag.
Underligt modargument, vagnr. Det er da vores kultur - og har været det igennem flere hundrede år.

Citat
Etnerpigerne bliver nu bedre uddannet end de gammeldanske piger, hvor længe mon de (etnerne) vil acceptere at få en uuddannet og uintegreret analfabet som mand.

Det argument forsår jeg jeg ikke helt.

Citat
dag har man lige kunnet læse/se en ung etner, der uden grund fik brækket armen af noget politi, byretten dømte ham for vold, pure frifundet (6-0) i landsretten. Han er forståeligt nok sur, og føler at det var hans hudfarve der gav problemet, men taler perfekt dansk, er i gang med en uddannelse osv.

Nu kan jeg så modargumentere, at politi og brandvæsen bliver overfaldet når de udfører deres job
af uintegrerede indvandredrenge.

Citat
Hvis man behandler folk dårligt og fordomsfuldt, bliver resultatet sjældent positivt, og de sidste ti år har den politiske konkurrence stort set kun handlet om hvem der bedst kan genere etnerne mest muligt.
Det kan du så sige...Men spørgsmålet er, om det så også er rigtigt.

Citat
Men det var os, der gav dem lov til at slå sig ned her, uden at se på erfaringerne fra UK, Frankrig, Holland mv.

Nej.!!! Det var ikke os. Det var socialdemokratiet med deres støttepartier.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-10 19:23

Citat
Men det var os, der gav dem lov til at slå sig ned her,

Deri ta`r du helt fejl. Der var en lille flok stupide politikere,især kvindelige,der åbnede porten.For de var jo "fremsynede".Navnene har været nævnt til hudløshed,så dem behøver jeg vist ikke genta`
De burde retsforfølges,i stil med retsopgøret i 1945 og frem.Jeg sidestiller dem med "overløberne",fra dengang.Jeg har dog,en mere passende udtryk for dem.Men da Kandu,er en pæn forum,vil jeg holde dette for mig selv.
Jeg håber de vil fremstå i historien,som danske skamstøtter.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 19:25

Gider dårligt nok, men gør det alligevel:

Jøderne i Nazi-Tyskland (og for nazi tiden) var dagligt udsat for et massivt bombardement an anti-zemitisme.

De havde en "Verdens-omspændnede-plan" for at overtage hele verden.

Ifølge Nazister og senere hen en accepteret "Sandhed" af "alle".

I Danmark blev jøder de lagt for had.
Læst Therkel Strædes "Fjendebilledet af Jøderne i danske medier" hedder den vist.
Eller Morten Thing : De russiske jøder i København.

Det var Jødernes skyld det hele!

Det samme med muslimerne i dag.
"En verdens-omspændende-plan" for overtagelse af Europa/Verden
En daglig dosis had - så "alle" til sidst tror på det.

De samme sætninger om én befolkningsgruppe gentaget igen igen igen og igen.

Stigmatigering og generalisering.

Føj.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 19:39

Citat
Nej.!!! Det var ikke os. Det var socialdemokratiet med deres støttepartier.

En bevidst fordrejning af kendsgerningerne.

Arbejdsgiverne manglede arbejdere.

Arbejdsgiverforeningen (borgerlige) + LO (Soc. m.m) lavede en aftale om de første.

ALLE partiet og alle samfunds-støtter er ansvarlige. Sq

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-10 20:07

Citat
En bevidst fordrejning af kendsgerningerne.

Det var noget af en indrømmelse,zorto.
Du forbedrer dig åbenbart.Jamen, alt ære og respekt for det.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 20:16

Dejligt med de saglige "diskussioner" man altid kan føre ...

Hvorfor i det hele taget udveksle synspunkter?

ALLE parter mener jo ALTID det samme ...

Spild af tid ...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-02-10 20:30

Hej Zorto.
I stedet for at være så negativ, skulle du hellere komme med nogle foreslag til forbedring af integrationen
Det var forøvrigt også det jeg efterlyste, husker du nok.??

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 15-02-10 20:37

Ja - Stop den muslim-hetz

For den gavner i hvert fald ikke integrationen en tøddel - Tvært imod !

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-02-10 20:54

Ordet fremmedarbejder dukker op for første gang i 1966, så lad os sætte det som starten af den moderne indvandring. I de forgangne 44 år, har der været sosser-ledede regeringer ca 19 år, RVK-ledede de resterende 25 år. Så jeg tror ikke der er nogen af de gamel partier, der er mere skyldige end de andre, men hvis I har nogle tal fra pålidelig kilde, vil jeg da gerne se dem.

DR har lidt oplysninger om indvandring, tilbage til 1521, da det var hollandske amagerbønder der indvandrede. Sjovt nok kender vi en amagerbonde, han er stadig jorddyrker på Amager, de gifter sig stadig gerne (men langt fra udelukkende) med andre efterkommere.

Men her er lidt om den seneste indvandring fra DR

"Gæstearbejdere
De første gæstearbejdere til Danmark

I slutningen af 1960erne kom mange udlændinge til Danmark for at arbejde. Det var især personer fra Tyrkiet og det daværende Jugoslavien. Lidt senere kom også folk fra forskellige nordafrikanske lande og fra Pakistan. Disse første "fremmedarbejdere" eller "gæstearbejdere" var som regel enlige mænd, eller mænd som havde deres familie i hjemlandet.

Indvandrings-stop
I 1970 blev der indført stop for udstedelse af arbejdstilladelser til personer, der ikke før havde arbejdet i Danmark. Desuden skulle en evt. arbejdstilladelse være i orden, inden arbejderen ankom til landet.

Den 29. november 1973 valgte regeringen at gennemføre et "indvandringsstop". Herefter var hovedreglen, at kun flygtninge kunne få permanent opholdstilladelse i Danmark.

Mange blev i Danmark
Mange af indvandrerne havde planer om at bo og arbejde i Danmark eller et andet vestligt land i nogle år. Her kunne man måske spare penge sammen, og vende hjem for at købe fx en lille forretning, et landbrug eller lignende, der kunne give bedre vilkår for familien.
Men flere af dem vendte aldrig hjem. Måske fordi forholdene for uddannelse og arbejde var bedre i Danmark end derhjemme. Eller måske fordi det var sværere at spare op, end man havde regnet med - selvom livet som "gæstearbejder" ikke just var luksuriøst.

Den første imam
De tyrkiske og pakistanske arbejdere, som kom til landet havde - ligesom polakkerne i århundredets begyndelse - behov for at udøve deres egen religion, og i 1981 sendte den tyrkiske stat den første imam til landet. Der har siden været forskellige forslag om at indrette en muslimsk gravplads og en moske.

Skikke og traditioner i den muslimske del af befolkningen har flere gange givet anledning til debat i offentligheden. Specielt spørgsmålet om kvindelig omskæring og brug af tørklæder har skabt store debatter i det danske samfund. "

"Ja, selvfølgelig fejrer vi hver eneste kristen helligdag.
Underligt modargument, vagnr. Det er da vores kultur - og har været det igennem flere hundrede år."

Jeg skulle have skrevet protestantisk, for siden 1536 fejrer vi jo ikke de katolske, det var nogle skide tyskere der fik os til at fjerne dem. Og vores kultur er ikke spor uforanderlig, vi optager hele tiden nye ting og glemmer gamle.
Var det st. valentins dag i går, eller var det fastelavn? Du får sikkert meget forskellige svar, afhængig af hvem du spørger!

Etnerpigernes uddannelse tror og håber jeg er afgørende, for så længe hver ny generation etnere indeholder en analfabet fra bedsteforældrenes hjemland, starter integrationen forfra hver gang. Men jeg tror ikke en kvindelig etnisk læge eller ingeniør er nem at få til at acceptere fætter analfabet, hun vil sikkert hellere have (og forhåbentlig have nosser til) at få sig en etner, der er opvokset her.

"Nu kan jeg så modargumentere, at politi og brandvæsen bliver overfaldet når de udfører deres job
af uintegrerede indvandredrenge."

Der er pokker til forskel på det danske politi og nogle kriminelle udskud, eller rettere det burde der være. I TVavisen hørte jeg en eller anden ping fra politi/anklagemyndighed sige, at når der var ballade i Vollsmose, man var etner og sad i en bil, så risikerede man en voldsom anholdelse!!!???? Han burde fyres sammen med betjentene, vi har sgu da lighed for loven i dette land, udskuddene skal selvfølgelig straffes, uanset om det er etnere eller betjente.

"Hvis man behandler folk dårligt og fordomsfuldt, bliver resultatet sjældent positivt, og de sidste ti år har den politiske konkurrence stort set kun handlet om hvem der bedst kan genere etnerne mest muligt.
Det kan du så sige...Men spørgsmålet er, om det så også er rigtigt."

Prøv at sige fede, hjernedøde svin til den næste rocker du møder, så er jeg sikker på du vil give mig ret bagefter

Men du forholder dig ikke til, hvorfor gammeldanskere må hidse os op over jesus med ståpik, jesus på sandaler, flagafbrænding osv., mens muslimerne ikke må hidse sig op over deres dyrebare profet, og det syntes jeg er væsentligt.

For vi har alle noget der er os kært, og de fleste af os har endda så meget forståelse for andre, at vi ikke sviner det de holder af til.

Hvis jeg var så uheldig at møde en fodboldfan efter en kamp, og jeg vidste hans hold havde tabt stort, ville jeg sikkert hellere sige det var synd for ham og holdet end gøre nar af dem. I praksis ville jeg slet ikke vide de havde spillet, jeg er totalt ligeglad, men jeg ville nok alligevel tale pænt til ham eller hende.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 15-02-10 21:20

Citat
Men du forholder dig ikke til, hvorfor gammeldanskere må hidse os op over jesus med ståpik, jesus på sandaler, flagafbrænding osv., mens muslimerne ikke må hidse sig op over deres dyrebare profet, og det syntes jeg er væsentligt.
Okay, den smuttede.
Mht balladen omkring Thorsens jesusfilm, var det Kristelig Folkeparti der lavede "balladen"....hvis "balladen" er det rigtige ord.
Ekstrabladet havde endvidere en afstemning om det i deres blad, hvor flertallet af danskerne stemte ja til at filmen skulle forbydes.
Men havde du forventet et andet svar. ????? Selvfølgelig stemmer folk da ja, når de direkte bliver adspurgt.
Men lad os dog lege lidt med tanken om at filmen var blevet til noget.
Tror du så, at danskerne havde brændt det halve af verden af.? Og tror du, Jens Jørgen var blevet myrdet.?........Nej, vel.
Der var allerhøjest blevet pippet lidt i en 14 dages tid.

Du sammenligner Burkaer og nonnebeklædning......
En nonne og en muslim med tørklæde, der, kan du se hele ansigtet, og derfor ingen problem med ID
Med burka.....hvor meget af ansigtet kan du se på en person der bærer burka.??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-02-10 21:23

Ja,undskyld mig zorto,men skulle vi nu ikke prøve med lidt gennemskuelighed i tingene.
Citat
De havde en "Verdens-omspændnede-plan" for at overtage hele verden.

Ifølge Nazister og senere hen en accepteret "Sandhed" af "alle".

Dette var noget af et postulat. Kan du forklare hvem "alle" er? Jeg tror at de nogenlunde oplyste folkeslag er klar over at det var lige modsat. Jøder har været forfulgt i århundrede.Givet anledning til stor misundelse,fordi de var/er utrolig dygtige og effektive.Og fordi de som regel,brugte lidt mindre end de tjente.De har altid været vant til at slås for overlevelse.
Nu er jeg (heller) ikke så god til tal og statistikker.Men kigger jeg på dit citat,er dette jo regulær vrøvl.Der er vel i runde tal,15 millioner jøder,rundt i verden.Der er vel 2 milliarder muslimer.Så de har nok ikke samme mulighed,for at "nå målet".
Nej,Jøderne/Israelerne ønsker kun at leve i fred,i deres eget land.
Gid det var på samme måde med muslimerne.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-02-10 21:35

>heidi-ho

Starter bagfra, jeg skrev "De fleste piger med tørklæde er i øvrigt ikke mere tilslørede end nonner." burkaen er din "opfindelse", og den bryder jeg mig heller ikke om, jeg kan ikke engang lide folk med spejlsolbriller.

Til det første du siger, så er vi enige, danskere er, i de fleste sammenhænge meget fredelige, ligesom de fleste muslimer også er.

Efter Ungdomshusballaden var der jo ingen af de unge, der blev truet med at blive sendt hjem til Hellerup, Holte eller Gentofte

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 15-02-10 21:49

Skulle måske prøve at svare på det du spurgte om, hvis det var et spørgsmål, bedre integration.

Hvis jeg havde svaret, havde jeg et meget højtlønnet job et eller andet sted.

Men jeg tror et af de helt vigtige punkter er at gå tidligt ind fra kommunen eller lign. i forhold til de dårligt fungerende familier, så de får støtte til at få deres unger til at klare sig ordentligt i skolen, lære sproget 100% (mange af de såkaldt tosprogede jeg har mødt har to halve sprog), komme i daginstitutioner, lære danske normer osv.

Sikkert hverken tilstrækkeligt, nemt eller billigt, men der er ikke noget alternativ til at få etnerne, begge køn, ind i samfundet, der er her, de fleste er født her, og de bliver her.

Så det gælder for os om at sørge for, de giver overskud og ikke, som det er i dag, underskud for landet.

Jeg startede min børnehave/skolegang i Frankrig, gik i den helt normale skole, men havde en god ballast med mine forældre, blev mødt med åbne arme af mine omgivelser, var fuldt integreret (bortset fra jeg ikke gik til katolsk konfirmationsforberedelse), og jeg var rigtig ked af det da vi tog hjem, ville hellere være blevet der. Det var i den grad blevet MIT land.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-02-10 23:04

Citat
Dette var bare et par eksempler.....Kan vi gøre mere.???

Ja åbenbart kan der gøres mere.
Hørte lige i TV avisen kl. 19 at der er snakke om at indrette bederum på folkeskolerne.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-02-10 23:49

Citat
Hørte lige i TV avisen kl. 19 at der er snakke om at indrette bederum på folkeskolerne.

Nu er jeg født og opvokset i København K - lige over for Synagogen, og på vores skole gik der også en del ortodokse jøder. Dengang fik de også special behandling - de gik ikke i skole om fredagen og var fritaget for visse timer.
På tilsvarende vis, har jeg ofte oplevet lidt mærkelige oplevelser i forretningerne og på gaderne, med de forholdsvis mange jøder i indre by - de var ikke altid så populære.
Mændene gik med deres små hatte/huer om fredagen og kvinderne måtte godt komme i synagogen, men kun på øverste balkon og endelig ikke i salen.
Samtidig var det almindeligt (og det er det formodentlig stadigvæk), at en ortodoks jøde giftede sig med en jøde.

Sådan er det formodentlig almindeligt, vi holder sammen i det fremmede. Sådan kan man også finde byer i USA og sydamerika, hvor danskere bosatte sig. Eller fra nyere tid, danskere der danner dansker kolonier i Spanien - hvor de ikke gider, at lære sproget.

Accepteret svar
Fra : Asbjørn2

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-10 00:56

Citat
Fra : Heidi-Ho Vist : 197 gange
Foreslag efterlyses for bedre integrationen af muslimerne.

Jaaeee, i hvert fald kan vi ikke lære dem noget om deres madammer - dem har de udmærket styr på i forvejen.
Skulle integrationen forbedres, kunne VI jo prøve at nærme os muslimerne og deres tankegang lidt mere (ansvaret er jo vores), så vi kunne gå på kursus i, hvordan en opsætsig kone gennembankes, helst så hun er både gul og grøn bag efter. Døtrene ligeledes, og hvis det ikke er nok, så slås de halvt ihjel, og bagefter ud i havnen - den gør så måske resten.
Vores sønner skal lære at de er halvguder, så hvis søstrne ikke makker ret,så skydes de, om ikke andet på en banegårdsplads så alle kan se hvilken fin-fin familie sønnerne kommer fra. Man er vel et mandfolk!!
Så skal alle kvindehjem for voldsramte kvinder nedlægges, i hvert fald må der ikke lukkes muslimkvinder ind der, for det er der ikke tradition for fra deres hjemlande, og deres traditioner SKAL jo respekteres - selvfølgelig skal de det, hvor er vi ellers henne?
Selv ville jeg have lidt svært ved det, men i integrationens gode navn, så KUNNE jeg vel lære det - det er vel kun et spørgsmål om at udvise lidt god vilje.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 07:02

Er det så forfærdeligt hvis et par folkeskoler indretter et lille, tidligere rengøringsrum til bederum?
Vi kan jo bare lade være med at gå der ind. Og hvis andre er så "tossede" at de har sådan et behov, så pyt - eller?

IBM760 har da 100% ret i sin vurdering med jøderne i Danmark.
Man siger nu at de er en intigreret del af Danmark, altid har været det, og at vi altid har været tolerente over for dem. - Joo med forbehold.

Hvad med bogen "Inden for murene"?

Mosebaek. Det er *muligt* du har ret (?) med hensyn til at muslimer har større behov for at indføre sine "sære skikke" og brede sig end jøderne.

Men det jeg mener er:
Det er præcis samme måde de nuværende muslim-hadere handler på i dag,
som med jøderne i sin tid.

Man slynger om sig med påstande, mere eller mindre veldokumenterede, om at "DE" (jøder/muslimer) er rige, ejer alle de store varehuse, har indflydelse på hele pressen osv.
ar "DE" formerer sig som rotter/kaniner. At "DE" forfører/voldtager vores døtre & koner, at "DE" er dovne og arbejdssky. At "DE" snyder og bedrager. At "DE" er laverestående.

(Alt sammen helt modsigende. Man kan ikke både være rig og have stor indflydelse, hvis man samtidig er doven, analfabet)

Samme retorik.

Igen igen igen igen igen - hver dag i tide og i utide.

Jeg vil da være den første til at erkende at der er problemer med muslimer i Danmark.

(På grund af dem selv og på grund af omgivelsernes accept eller manglende accept)

For jeg kende de områder hvor de bor.
Nørrebro, Vesterbro, Ishøj, Albertslund, osv.

vagnr har jo også ret

og det har I som er så muslim-forskrækkede jo også på flere områder
(Men ikke alle)

Vil afholde mig fra at sige mere. *Det er nytteløst*

"Hader" (næsten) de muslimer, for de har gjort Danmark til et mere Intolerent samfund.
På grund af DF og andre mere eller mindre "Stuerene" partier og grupper.

Ligesom "Jøderne" i Tyskland gjorde landet til et Intolerent samfund (1933-1945)

ØV & atter ØV !!!!

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 07:13

Jøders & Muslimers slagtemetoder er også til debat

(Jeg bryder mig heller ikke om dem)

Men er "VI" virkelig så store "Dyrevenner" selv med "Danske/Tyske" slagte metoder af dyr,
eller opbevaring af tremme-kalve, burhøns, så det "gør den helt store forskel"?

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 07:45

Må jeg spørge jer moslim-skeptikere om I selv personligt kender nogle muslimer, som er "onde" eller "gode" fra jeres omgangskreds - privat eller på arbejdspladser i boligområdet?

For det gør jeg jo. Kender *begge* typer.

Mest de *intigrerede*, som går *vestligt* klædt i nyeste modetøj.
Taler lige så godt "dænsk" som jeg selv (ja jeg er jo heller ikke et sprog-geni).
Ikke generer eller forulemper nogen. Siger endda: "God Jul" til deres danske nabo.

Altså:

Er det personlige erfaringer, der gør jer så skeptiske?
Eller er det på grund af den voldsomme medie dækning muslimer er genstand for.

Især efter 11.September i New York
(En forfærdelig dag!)

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 07:53

Citat
så vi kunne gå på kursus i, hvordan en opsætsig kone gennembankes, helst så hun er både gul og grøn bag efter. Døtrene ligeledes, og hvis det ikke er nok, så slås de halvt ihjel, og bagefter ud i havnen - den gør så måske resten.

1: Gør ALLE muslimer i Danmark/verden da det?

2: Hvis det er tilfældet, hvad jeg nægter at tro, så må det jo netop være dejligt for ikke-muslimer, som hader muslimer at vide. Noget de kan glæde sig over.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 07:57

En dansk-dansk-dansker har heller aldig slået sin kone eller sine børn halvt fordærget, vel?

Naturligvis IKKE.

Det kunne en god Dansker ALDRIG finde på.

Det er KUN muslimer som er sadister !

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 08:07
Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 16-02-10 09:31

Citat
En dansk-dansk-dansker har heller aldig slået sin kone eller sine børn halvt fordærget, vel?
Naturligvis IKKE.
Det kunne en god Dansker ALDRIG finde på.
Det er KUN muslimer som er sadister !

Den zorto, den zorto, han har som sædvanligt ikke forstået en fis

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-10 09:52

Muslimer tilhører ikke middelalderfolket.
Middelalderfolket er som regel også muslimer.

Tit bliver diskutioner om de fremmede lagt op som terrorrister med muslimsk baggrund på den ene side og fanatikere med kristen baggrund.

De er forfærdelige begge grupper, men der er altså også andre typer med et andet menneskesyn.
Det hele er ikke sort og hvidt..................men hvorfor dælen skal de middelalderfok fylde så meget i det Danske samfund.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 10:00

Måske ikke ...

For jeg er ikke helt sikker på om I "muslim-elskere" virkelig mener at "alle" muslimer er en reel fare for Danmark og I hellere vil have dem "tilbage hvor de kom fra i Muslim-Land"

Eller om de anti-muslim spørgsmål, som oprettes i ét væk på Kandu.dk er for "sjov" -
så naive sjæle, som jeg skal gå ind og kommenterer og argumenterer (til ingen verdens nytte).

Så syntes jeg også at de modargumenter nogle af jer har er temmelig "under lavmålet".

(OK - Jeg er selv ofte for plat og siger det modsatte af det jeg mener - for at "provokerer", men det er som om nogle ikke vil "diskuterer" seriøse spørgsmål på en seriøs måde.)

Det er åbenbart komplet umuligt her på Kandu.dk

Hvor en sjov bemærkning ofte er bedre end et veldokumenteret svar.

Tænker ikke på mine svar! - men f.eks vagnr (som jeg ikke kender, men de indlæg er da altid værd at læse)

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 10:05

Citat
men hvorfor dælen skal de middelalderfok fylde så meget i det Danske samfund.

Nej. Korrekt. Det er jeg også hamrende træt af at læse om!

Kunne det tænkes at DF + V og K + Oppositionen + medierne var med til at give dem ekstra stor opmærksomhed ???????

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 10:07

Ikke én dag uden en eller anden negativ (sjældent positiv) muslim historie.

Det er åbenbart "godt stof" ? Sælger politik, aviser ?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 16-02-10 10:36

Måske er jeg ikke i stand til at udtrykke mig klart,for i fatter vist ikke hvad jeg mener er problemet.
Nemlig antallet.Længere oppe i tråden,er der en der har fundet ud af at jøderne også kræver særlige forhold.Ja tak,men det presser jo ikke os i samme grad som de arabiske beboere.Se gadebilledet:Hvor mange jøder kommer i forbi i forhold til araberne. Måske 1:50 eller 100.
En anden ting:Hvem tror i der belaster vores bistandssystem mest.En jøde sætter en ære i at klare sig selv,hvor de "andre"hurtigt lærer hvor bistandskontoret ligger.Sådan er det bare.
Jeg vil ikke kalde araberne dovne,men sagt på en pæn måde,er Israelerne noget mere initiativ-rige.
Det ses jo også tydeligt,hvis man kigger på deres hjemlande.Israel er i dag en stor industri nation.
Stor producent af frugt grønsager.For det meste skabt i gold ørken.
Israelerne bygger selv fly og kampvogne (Merkava,regnes for verdend bedste.)
Sydamerikanske lande,Grækenland,Tyrkiet,ja selv USA sender fly til Israel,for at få dem udstyret med moderne høj-teknologi.
Nå,det var nok en "vildskud",i forhold til spørgsmålet.Men hvad hjertet er fuldt af............

Citat
"De fleste piger med tørklæde er i øvrigt ikke mere tilslørede end nonner."

Nej,men igen: Hvem fylder mest i gadebilledet.Det er længe siden jeg er blevet trængt ud på gaden,fordi en flok nonner fyldte fortovet.
Det er som at sammenligne Danmarks bestand af Hunde og Ulve.
Nu er der dog èn Ulv her i landet,forlyder det.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 10:45

For der ingen misforståelser skal være:

Jeg er ikke jøde-hader eller Anti-Israel tilhænger.

Tvært imod. Så forstår jeg godt jødernes situation og finder deres skæbne under Nazismen gruopvækkende.

"Mærkeligt" nok gik Nazisterne i kompagniskab med muslimerne under anden verdenskrig.
I Ægypten f.eks.

De extremt højre-drejede kan vist ikke lide hverken jøder eller muslimer.

Kig selv på disse sider. Både Jøder og Muslimer + bøsser + alle andre "sære" mennesker er Fjenden.

Det er der jo ingen som er her (extremt højre-drejede!)

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-02-10 12:48

Tak for svaret Asbjørn2,.
Dit indlæg var særligt godt, fordi;
Det var fyldt med rigtig god dansk værksteds-humor - tak for det.!
Jeg hulkede ad grin da jeg læste det - og efter flere timer, går jeg stådig småsmilende rundt.
Om indlægget kan siges; Her fremmer overdrivelsen virkelig forståelsen.

Også en tak til jer andre...

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 16-02-10 14:07

Velbekommen da.

Jooo Hylende Grinagtigt svar -

Ægte Dansk Humor, når den er aller bedst !

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 16-02-10 20:40

Til Heidi-Ho
Mange tak for de smukke og venlige ord.