/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Skifte fra Fullrate til Yousee
Fra : jesperbkskov
Vist : 1704 gange
100 point
Dato : 14-02-10 14:45

Har i dag:
Fullrate
2Mbit / 512kb til 169 /mdr

Ønsker:
Yousee
4mbit / 512
+ Yousee play
+ Yousee Web-TV til 189 /mdr

Hvordan gør jeg ?
Kan jeg bare skifte, eller skal jeg give fullrate besked ?
Og hvordan fungerer det med det udstyr jeg har fra dem ?

Skal jeg forvente en flydende overgang eller kan jeg stå uden net i et stykke tid ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-10 14:59

Citat
eller skal jeg give fullrate besked

vil du da betale for 2 forbindelser

Du er jo nødt til at opsige dit "gamle" abo....

Om du har fået udstyr der skal afleveres igen, skal de nok fortælle dig når du opsiger....

Citat
Skal jeg forvente en flydende overgang

NEJ

Ikke uden du selv sørger for datoerne passer sammen...

Kommentar
Fra : jesperbkskov

Dato : 14-02-10 18:15

Kan læse at jeg har 30 dages opsigelse ved fullrate.
Hvis jeg nu opsiger det d. 28/2 og bestiller nyt ved Yousee fra. d. 1/3 så BURDE det vel virke ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-10 18:37

Ja BURDE....

Men INGEN af selskaberne får du til at give garanti for at det vitterligt gør det....

Så tjek lige med YouSee fra HVORNÅR de kan levere og opsig det andet efter den dato du får....

Du skal regne med at betale dobbelt i måske en 14 dages periode for at undgå at du er uden forbindelse...

Du vil IKKE kunne time det fra dag til dag....

Kommentar
Fra : sejko1234

Dato : 14-02-10 20:20

Citat
Hvordan gør jeg ?
Kan jeg bare skifte, eller skal jeg give fullrate besked ?
Og hvordan fungerer det med det udstyr jeg har fra dem ?

jeg vil tro at du har fået et modem fra fullrate og det kan tdc godt bruge. Nogle gange leverer de også en router med, den kan du også bruge til tdc.

Og som refi meget rigtig siger, skal du nok forberede dig på lidt tid uden internet, medmindre du kan time det remlig præcist. Eller du kan få tdc til levere internet på den dag fullrate stopper dit abonnement. Det kan godt lade sig gøre. Jeg skiftede nemlig fra en lokal udbyder til tdc. Den lokale udbyder havde en opsigelse på 1 måned (23 maj-23 juni). Og en uge før mit abonnement udløb, ringede jeg til tdc og sagde jeg godt k unne tænke mig en pakke hos dem. De kom den 23 juni, omkring klokken 15:00 og satte det op

hilsen Sejko

Godkendelse af svar
Fra : jesperbkskov

Dato : 18-02-10 11:13

Tak for svaret refi.
Har opsagt Fullrate, med sidste dag hos dem d. 20/3.
Har snakket med yousee, de sendet udstyr i dag, og internettet virker fra d.d. men betaler først fra d. 25/3.
Så alt i alt skulle det jo gå lige op. Håber på det bedste.