/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Indbydelser.
Fra : piaskov
Vist : 8013 gange
100 point
Dato : 11-02-10 13:24

Hej med jer.
Jeg skal snart til at skrive nogle indbydelser.
Tænker på at lave dem selv.
Kender i en finurlig men lidt nem måde at lave dem på.
Gerne lidt sjove og anderledes.
Skal bruges til et sølvbryllup.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 11-02-10 13:35
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 13:46

En tilsigelse må da lige være sagen

Bare ændre nogle af ordene undervejs

http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=9&dbid=c41df9f6-67d9-4dd3-8c61-3ebf0403c8d0

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-02-10 15:23

Har du ikke publisher? Der er et væld af opskrifter.

Og er det ikke herligt at solen skinner?

Kommentar
Fra : Rantheboy

Dato : 11-02-10 16:10

http://www.karenmarieklip.dk/

Den er gode til alt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-02-10 16:19

Citat
Har du ikke publisher?

Nej det har jeg desværre ikke.

Citat
Og er det ikke herligt at solen skinner?

Hvor granner......ikke hernede

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 16:55

Hvis i har lyst til at gøre lidt ud af invitationerne ,kan i efterabe en af disse

http://www.creativecards.dk/ .. den vil ikke linke direkte, men søg på invitationer, så kommer der flere forskellige frem

Og solen har også skinnet her hele eftermiddagen - og gør det også lidt endnu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-10 17:07

Der er altid sol i Smørum - til tider dækker skyerne så man ikke kan se den.
Lige nu ses den flotteste solnedgang.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 17:17

Eyvind, du kom engang med en rigtig god "brugsanvisning" på hvordan man kunne lave de flotteste rammer omkring et dokument i word, måske Piaskov kan bruge den... jeg kan bare ikke selv finde den nu, efter jeg har fået formatteret

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-02-10 17:41

Hvis du ikke finder noget, så prøv at kontakte mig. Jeg har en meget speciel indbydelse som også kan bruges til sølvbryllup.

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-10 18:45

Det var da vist i publisher ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-10 18:54

jeg kan ikke finde noget i word

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-02-10 20:54

Jeg har lavet visitkort, indbydelser og takkekort i Publisher til mange mennesker. Så kom du bare herind, så laver vi et.
Og solen skinnede i Albertslund da jeg stod op og den har skinnet så godt i dag at jeg kunne se at jeg trængte til at få gjort grundigt rent og pudset vinduer. Men det bliver ikke før i næste uge.

Der kommer også sol i morgen så gå du bare i gang med at være misundelig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 11-02-10 21:28

Citat
du kom engang med en rigtig god "brugsanvisning" på hvordan man kunne lave de flotteste rammer omkring et dokument i word, måske Piaskov kan bruge den

Ja det kunne jo være lidt sjovt selv at lave dem.
Med event. billeder fra dengang og nu
Kom nu med nogle tip.
Men ellers et godt forslag med en tilsigelse nordsted.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-10 23:11

Eyvind, det var i word for jeg gemte din anvisning - den var ret god

Jeg har ikke publisher, derfor ved jeg det var til word, ellers havde jeg jo ikke gemt den

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-02-10 23:38

I Word går i ind i Indsæt billede fra multimedieklip, der finder i en kategori med rammer og så sætter i en ramme ind. I kan sagtens billedbehandle i Word, bare dobbeltklik på billedet så starter billedbehandlingen.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-10 23:57

Så nu fandt jeg Eyvinds brugsanvisning (synes jo også jeg havde gemt den inden der blev formatteret)

Balloner og andre motiver rundt om på papiret

Gå op på værktøjslinien og vælg "Formater", vælg derefter "Rammer og Skygger". Her vælger du fanen "Sideramme" og nederst her er der en boks, der hedder "Grafik". Der står som regel (ingen) i ruden, men klik på den lille sorte pil ved siden af ruden, så kommer der en liste med alle mulige rammer frem - også balloner.
Du kan så i boksen ved siden af vælge størrelse og afstand fra kanten o.s.v., o.s.v.

Du kan også gå på Google - vælg billeder - og søge efter balloner. Her er "muliarder". Når du har fundet et egnet billede, højreklikker du på det og klikker på Kopier. Så går du over i dit Worddokument og holder Ctrl-tasten nede og trykker på bogstavet V. så får du billedet sat ind på siden. Klik på det, hold ctrl-tasten nede og klik på bogstavet D, så "duplikerer" du billedet. Gør det så mange gange, der er behov for og flyt ballonerne rundt i kanten.
Hvis der er sorte streger rundt om det indsatte billede, skal du, inden du duplikerer, klikke på den lille hund på værktøjslinien "Billeder", så kommer de små firkanter, som du kan trække og skubbe billedet større eller mindre med

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-10 13:55

Fra office 2000 (sikkert også i de efterfølgende.

Start word
Klik på tegnings værktøjet
Lav en tekstbox (klik på A i værktøjslinien)
Nu kan du bruge denne anvisning.

Gå op på værktøjslinien og vælg "Formater", vælg derefter "Rammer og Skygger". Her vælger du fanen "Sideramme" og nederst her er der en boks, der hedder "Grafik". Der står som regel (ingen) i ruden, men klik på den lille sorte pil ved siden af ruden, så kommer der en liste med alle mulige rammer frem - også balloner.
Du kan så i boksen ved siden af vælge størrelse og afstand fra kanten o.s.v., o.s.v.

Tja - den havde jeg lige glemt alt om.

Nordsted1 - lav det som et tip.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-02-10 15:02

Den måde Eyvind brskriver det på , så er man begrænset af nogle få rammer, hvis i derimod bruger indsæt billede fra multimedieklip og så vælger rammer, så får i rigtig mange forskellige blomsterrammer at vælge imellem. Så kan i trække rammen større og sætte en tekstboks ind i midten, så kan i skrive i rammen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-10 15:05

granner01... din metode havde jeg prøvet inden jeg fandt Eyvinds brugsanvisning, men der var et eller andet word brokkede sig over(det var vist noget programmet manglede?)så jeg droppede det igen

Jeg kommer lige denne tråd i mine foretrukne, så kan jeg vel øve mig en gang når jeg skal bruge det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-02-10 16:13

Citat
så kan jeg vel øve mig en gang når jeg skal bruge det

Ja det er jo det.
Jeg skal vist også øve mig på det..........godt der er lidt tid endnu

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-02-10 16:40

Ja granner det er flotte rammer til et festkort................men
Dette viser sig måske hvis den ramme ikke er installeret.
Og har man ikke den CD............
http://peecee.dk/upload/view/224714

Office 2000 findes i flere udgaver med 1-4 CD

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-02-10 17:20

Yes Eyvind, det var det den "krævede" da jeg forsøgte

Piaskov, hvis du ikke kan lave brevpapir med flotte rammer omkring, så har jeg et par gange købt det færdigt i boghandlen (det skulle ikke undre mig om det er udgået, når så mange kan lave det på pc) men så har jeg skrevet på pc og lagt det indkøbte papir i printeren

Men der er jo også den mulighed fra mit link, hvor man laver nogle pæne invitationer, hvor det er det hjemmelavede der er flot, og så bare skrive de alm. invitationstekster i

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-02-10 22:31

Jeg bruger selv Office 2000, og ja det er ikke al grafik der er installeret, men jeg har alle 4 CD og den beder selv om nummeret på CDen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-02-10 22:33

Pia
Hvilken ramme skal du bruge og skal det være A4 eller A5 (halvdelen af A4)? For så kan jeg bare lave den og sende den til dig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-02-10 16:12

Citat
Hvilken ramme skal du bruge

Jeg tror det bliver A5 ramme jeg skal bruge.
Detr kommer lidt an på hvilke billeder jeg event. vil ha' sat ind i.
Jeg tænker lidt over det granner.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-02-10 21:44

Har nu i en time siddet og leget med indbydelser....bare for at øve mig.
HOLD DA OP.
Det er sq ikke så nemt som du skriver Nordsted.
Har printet din anvisning ud ..................meeeen.
Nå jeg finder vel ud af det.
Bare så i ved jeg IKKE har glemt jer.
Jeg vil jo godt lære det.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-02-10 18:28

Tør dine små øjne, Pia.

Hvis du mister motivationen, er du velkommen til at sende tekst og billeder mv. til mig, så kan jeg lave et par forslag til dig - gratys!

Hanne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-02-10 10:27

piaskov - fortæl lige hvad det er for ety program du forsøger dig med.
Office 2000 / 2003 / 2007 eller hvad
Er det word eller works du har.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-10 11:15

Jeg har lige prøvet igen,

Åben word - gå i formater - i mit wordprogram er det - kanter og skygger - tryk på fanebladet - sidekant

I den boks der kommer nu, skal du tjekke at der i højre side står - andvend på hele dokumentet

og i venstre side af boksen - der hvor der står grafik - finder du et billede du kunne tænke dig at der skal være rundt om hele dokumentet -- så trykker du på ok

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-10 11:17

Hvis der ikke kommer nogle valgmuligheder for billederne du ønsker at få lagt på dokumentet, så er det fordi det ikke er installeret -- det er på en cd og skal lige installeres

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-02-10 12:27

Jeg tror vi snakker om Open Office.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-02-10 13:16

Citat
Jeg tror vi snakker om Open Office.

Yes det gør vi.
Det er nu lykkedes for mig at få sat private billeder ind efter Nordsteds anvisninger.
Dygtige mig.
Jaja man skal jo lære så længe man lever.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-10 13:39

Citat
Det er nu lykkedes for mig at få sat private billeder ind efter Nordsteds anvisninger.

Bravo

Citat
man skal jo lære så længe man lever

Man skal lære så længe man HAR levet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-02-10 15:45

Sådan ødelægger man en joke

Man skal lære så længe man HAR lever

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-02-10 17:12

Man skal lære, sålænge man kan levere

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 19-02-10 11:31

Tak for svaret Nordsted1.
Jeg fandt ud af det med billederne.
Rammer har jeg fået hjælp til andet sted.
Takker.