/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Alarmer!
Fra : heller22
Vist : 1052 gange
200 point
Dato : 27-01-10 21:31

Er der andre end mig, der oplever, at når en brandalarm "beder pænt" om et nyt batteri, så sker det ALTID mellem kl. 03.00 og 04.00 om natten ?

Mvh Chris .

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 27-01-10 21:34

Nhæøøøjj...det vist kun dig!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-01-10 21:36

5 gange i streg på 2 år, og så kun mig ????

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-01-10 21:36

Min gør det først kl. 04:22

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-01-10 21:41

Ihhh altså Flash77.

Det er sq et seriøst spørgsmål, hvilket gerne skulle fremgå af de mange point

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-10 21:48

aner det ikke , knaldede dem ned med kosten for mange år siden og kan ikke huske hvad klokken var, men det har højst sandsynligt været et ubehageligt tidspunkt.

Kommentar
Fra : sejko1234

Dato : 27-01-10 21:48

Du kan jo prøve med nogle stærkere batterier, fx. nogle duracell, mange af de billigere modeller har det med at "dø" hurtigt. Jeg havde det samme problem med en vejrstation, den gik også ud bare ikke om natten. Men prøv a skifte til nogle stærkere batterier såsom duracell el.lign.

Hilsen
Sejko

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-01-10 21:53

Der er duracell i alle alarmer.
Citat
5 gange i streg på 2 år
Vi har 5 alarmer i huset , og de er ca. 3 år gamle.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 27-01-10 21:58

Citat
Er der andre end mig, der oplever, at når en brandalarm "beder pænt" om et nyt batteri, så sker det ALTID mellem kl. 03.00 og 04.00 om natten

Ja, det har jeg, men særligt for et par år siden. Da skete det nemlig ALTID midt om natten, men nu hvor jeg også er en del hjemme om dagen, da sker det da at jeg hører de første spæde pipperier om dagen, og så er det bare om at få skiftet batterier med en hvis hastighed. Lidt god og halvhøj musik om dagen kan dog gøre at lyden først høres om aftenen eller natten.
Under alle omstændigheder er det skide irriterende når det larmeri begynder om natten, sammen med hunden, konen og naboens kat der ALLE hører den sa....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-10 21:58

Varta batterier går kun ud om dagen.

Ps. Som gammel reparatør er jeg vandt til at lytte efter usævanlige lyde.
En dag ( ca. 15:33:04) strøg jeg rundt i huset for at finde det lille bib som kom med 5-10 minnutters mellemrum. Indtil min kone ikke kunne lade være med at grine, og
måtte fortælle hvad det var der sagde sådan.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 27-01-10 22:04

Næste gang alarmen går.
Skriv ned hvad klokkeslæt du monter de nye.
Så næste gang monter du de nye batterier 6 timer senere,så kommer advarslen også 6 timer senere,mellem 9 og 10 ??. Eller regn ud hvornår du helst vel have den kommer med advarslen.
vvdriver

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 27-01-10 22:17

Min gav lyd fra sig kl. 5 om natten

Batteriet holdt et år, så nu husker jeg at skifte batteriet når der er gået 11 måneder istedet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-10 22:22

Næe min brand alarm be'r ik om batteri midt om natten (jeg har ikkke nogen),
men min RØG alarm kan finde på det

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-10 22:37

Citat
Er der andre end mig, der oplever, at når en brandalarm "beder pænt" om et nyt batteri, så sker det ALTID mellem kl. 03.00 og 04.00 om natten
Tror du ikke, at det hænger sammen med alderen.

Når man kommer til en bestemt aldre, skal mange personer op om natten, for at lette blæren, og så er ens hørelse væsentlig bedre og konen sover - så er det, man kan høre alarmen!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-01-10 22:37

Måske, det har noget med standarten af eens hørelse, det kommer an på?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-01-10 22:38

Mine 2 bibber også om natten og hver gang tror jeg at det er vækuret og står op. Det første jeg gør er at åbne døren til haven, og så er det MØRKT. Så hiver jeg batteriet ud af røgalarmen og smutter i seng igen. Hvilken fryd at komme ned under en varm dyne.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-01-10 22:47

God aften til alle + Klaudi.
Citat
at når en brandalarm "beder pænt" om et nyt batteri,
Røgalarm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-01-10 22:51

G'aften heller22

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-01-10 22:54

Hva´ sir´ du Camillasmoster? Tal lidt højere, tak

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 27-01-10 22:58

Citat
Næe min brand alarm be'r ik om batteri midt om natten (jeg har ikkke nogen),
men min RØG alarm kan finde på det

Klaudi
Der går sjældent røg uden en brand, eller er det brand uden røg????? (faktorernes orden er ligegyldig)

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-10 22:59

Citat
ALTID mellem kl. 03.00 og 04.00 om natten

YES jeg har.

I det nye gamle hus her.
3. nat her begyndte den i vores bryggers....op og skifte.

F**** næste nat var det den i soveværelset......op og skifte.
Nu bliver de skiftet SAMTIDIG hver gang.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-01-10 23:00

Citat
(faktorernes orden er ligegyldig)
Du har vist ikke været spejder, Asbjørn .

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-10 23:05

Citat
3. nat her begyndte den i vores bryggers....op og skifte.

F**** næste nat var det den i soveværelset......op og skifte

skifte batterier midt om natten, næh fandme nej

og de røgalamer jeg havde skulle havde de der knapbatterier, som jeg da ikke har på lager

og så op på stiger og finde knapper osv

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-10 23:09

Citat
Hvilken fryd at komme ned under en varm dyne

Får mig til at tænke på da Leif arbejdede som skraldemand.

Han var vant til at skulle op kl 02.45 om natten og afsted.
Det lå på rygmarven af ham og det hændte han vågnede lørdag og søndag nat UDEN vækkeuret havde ringet.
Han TROEDE det havde ringet

Jeg vågnede ALTID når han stod op.

Jeg måtte bide i dynen for at kvæle et grin men holdt mig i skindet til han havde fået alt tøjet på
Hvorefter jeg med en sukkersød stemme fortalte ham han havde fri.

Han blev lidt mopset men glad over han kunne smutte under den varme dyne igen.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-10 23:11

Citat
skifte batterier midt om natten, næh fandme nej

Joh joh det gjorde jeg skam...ellers glemte jeg det.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-10 23:11

Citat
Jeg måtte bide i dynen for at kvæle et grin men holdt mig i skindet til han havde fået alt tøjet på

du er da

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-10 23:12

Citat
du er da

Ved det

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-01-10 23:13

Hej Pia.

Fed humor

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-10 23:16

Citat
Fed humor

Det KAN jeg love dig for at Leif ikke syntes

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-01-10 23:17

Det kan jeg sq godt forstå

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-01-10 23:18

Sov godt og bipfrit alle sammen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-01-10 23:19

I lige måde og man krydser fingre

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-01-10 23:27

Citat
man krydser fingre

for at ægteskabet eller batterierne holder ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-01-10 23:56

Det var dog utroligt piaskov, at vi har lavet samme nummer

Citat
For mange år siden, satte jeg vækkeuret en lørdag morgen, til den tid vi plejede at stå op i dagligdagen.... bare for at se hvornår manden opdagede at det var lørdag hvor vi havde fri

Der måtte jeg da godt nok bide i dynen, for ikke at grine.... han nåede da at brygge kaffe, og begynde at smøre madpakke, men kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke stod op...........han havde ingen humor, skal jeg lige hilse og sige

http://www.kandu.dk/Spg141877.aspx

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 28-01-10 00:05

heller22
Citat
Du har vist ikke været spejder, Asbjørn

Jo, det har jeg faktisk, men huskeren er vist ikke hvad den har været
Eller skulle man skrive, at huskeren er heller ikke, hvad den har været

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-01-10 00:10

Og nu kan jeg dæleme heller ikke huske, hvorfor jeg skrev det om at være spejder

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-01-10 00:14

Citat
Og nu kan jeg dæleme heller ikke huske, hvorfor jeg skrev det om at være spejder

nu sys jeg sir chris skal komme på banen og holde tråden

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-01-10 00:23

Ja, ja det ska jeg nok. Er bare blevet hylet helt ud af den, fordi Pia og Nordsted behandler deres mænd så tarveligt, og at deres mænd øjensynligt finder sig i det .

Og til Flash77. Undskyld at vi/jeg alligevel røg af det seriøse spor .

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-01-10 00:34

Citat
Ja, ja det ska jeg nok. Er bare blevet hylet helt ud af den, fordi Pia og Nordsted behandler deres mænd så tarveligt, og at deres mænd øjensynligt finder sig i det

Se det ved vi jo så ikke noget om

Vi hører det jo kun fra een side, vi hører jo ikke om konsekvenserne
så rolig nu

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-01-10 00:41

Citat
Vi hører det jo kun fra een side
Nårh ja, men det er nu svært at være så klarsynet, som dig, når man er pis forarget over, at de 2 tøser fryder sig sådan på deres kærlige mænds bekostning

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-10 00:45

Nu skal du altså ikke have så ondt af min mand, han tog det som -en mand -

Vil du også hører om dengang jeg afkalkede ham.. måske jeg skulle gentage behandlingen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-01-10 00:47

Det er jeg sikker på, at vi alle gerne vil høre meget om .

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-01-10 00:55

Afkallkning

Næh nej det er vel ikke så slemt. Min mor var ved at slå en hel familie ihjel. Min far og mor, 3 voksne børn med vedhæng.
Vi sidder ved det store frokost bord i kolonihaven og der blev serveret "snaps" til silden..

Min svigerinde råber da vi lige er ved at skåle i en dejlige snaps "stooop"

og ganske rigtigt- det var godt for de var faktisk iskold klorin.
Hun havde jo lige hældt klorin op i en flaske til at tage med i kolonihaven- en snapseflaske. Den var altså i skyndingen havnet i køleskabet, og hun havde glemt alt om at det ikke var snaps.

Så det er et helt mirakel, at smuller sidder her og skriver på kandu.dk idag.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-01-10 00:55

Mens jeg læste til elektroniktekniker, var der et par af mine kammerater, der klyttede en lille beeper sammen med en lysfølsom transistor og en timer.

Den blev gemt på Torbens kollegieværelse.

5-10 minutter efter Torben havde slukket lyset for at hvile i Morfeus' arme, lød det :
Beep. . . . . . . . . . . . . . . . . . Beep. . . . . . . . . . . . . . . . . . . Beep

Så snart Torben tændte lyset klappede helvedesmaskinen gællerne i.

Det gentog sig X-antal gange.

Da Torben langt om længe hittede himstregimsen, blev den kylet ud af koøjet og er aldrig set siden.
Jeg formoder, den stadig er i kredsløb omkring Pluto.

Gambrinus

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-01-10 01:00

, men stakkels Torben .

Og det er sq "alarmerende", som vi er "røget" af sporet her .

Godnat og sov godt .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 28-01-10 01:03

CITAT]Og det er sq "alarmerende", som vi er "røget" af sporet her [/CITAT]

næh nej- jeg skrev jo bare om en anden alarm - "snapse klorin alarmen"

godt med en god næse. Det kan også forhindre røg og brand

og helt uden batterier

men sov godt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-10 01:10

For en del år siden havde min mand og jeg to jobs, vi sad stramt i det da vi næsten lige havde købt hus.

Da min mand fyldte 30 år var det kun ham der skulle på ekstrajob, jeg skyndte mig hjem fra arbejde og lavde kaffe og dækkede bord på terrassen og serverede kartoffelkager.

Jeg skænker kaffe til os, og brokker mig over at mælken må være sur, for der er klumper i, jeg smider kaffen og mælken ud og skænker en ny kop.

Jeg bliver sur over at den næste kop også har klumper, smider ud og finder atter en ny mælk, sætter mig, og manden tager en tår af kaffen... han løber (ja ja han var jo ung) ind i køkkenet og spytter kaffen ud.. først der kommer vi i tanke om, at der var hældt afkalkning i kaffemaskinen om morgenen

Hvorfor han løber helt ind i køkkenet når vi sidder udenfor, er vist en mandetankegang??

Han trænger til en ny gang afkalkning, men denne gang skal det være noget der ikke smager i kaffen, har i nogle ideer??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-10 01:10

For pokker da smuller, godt det blev afsløret i tide

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-10 02:00

Nej røg alarmer bipper efter nyt batteri i formiddags timerne her hos os så er der ikke noget med at sove længe den dag.
Og det leder mig så til en lille historie fra det virkelige liv: røgalermen hos min søster og svoger ville have nyt batteri, jeg kan ikke huske om det var aften eller dag, men svogeren brugte en hel dåse fluespray inden han fandt ud af at det var røg alarmen og ikke en fårekylling

Kommentar
Fra : zorto

Dato : 28-01-10 06:58

1. gang en bib-lyd gik sving, var på grund af at jeg var inde på Vistaguiden.dk i deres Forum for at kigge på gode råd. Der var så et link under "Spøg og Skæmt" med en henvisning til en "PC-Nørd-guide for at score en quinde" - Meget harmløs og sjov. (Ikke porno). Nåh jeg lukkede pcen igen. Men da jeg åbnede igen kom så denne "bib-bib" lyd... igen og igen ...

Ooobs tænkte jeg! - Skulle vist ikke have kigget på den "Nørd-guide"
Har Vista fået virus?.

Det endte med jeg skrev til Forum, som foreslog at jeg skulle se om røgalarmen, hvis der var sådan en, havde fladt batteri.

Det havde jeg jo ikke lige tænkt på. Og det var naturligvis dét.
Det grinede man jo lidt af i Vista Forum, forståeligt nok ...

Skal lige til min "undskyldning" siges, at jeg ikke havde hørt sådan en Jesper Fårekylling lyd før.

rn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-01-10 10:28

Citat
Nu skal du altså ikke have så ondt af min mand, han tog det som -en mand -

Jeg husker du har fortalt at du SPARKEDE ham ud af sengen da han var nyopereret efter en diskusprolaps.

DET kunne jeg aldrig ha' fundet på

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-10 10:53

Tyst med dig piaskov... den historie er jeg jo ikke så stolt af

Men jeg vil da lige rose min mand-- aldrig er han kommet så hurtigt ud af sengen...og han holdt da også op med at snorke

Jeg fortrød jo også lige så snart jeg opdagede fadæsen, det var jo et forfærdeligt mas for mig, at få ham op fra gulvet igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-01-10 11:42

For en del år siden var der et naturprogram i TV med Poul Thomsen. Han sad i studiet med eksperter og man kunne skrive ind.

Nu var der en mand der skrev ind om at de havde været på ferie i Italien mange gange og var det ikke helt forunderligt med at dyrene vandrede nordover. For hvilken type chikade var det lige der var kommet til Danmark?

Jo, sagde eksperterne, han skulle chekke sin røgalarm, for den ville nok have nye batterier.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-01-10 23:33

Kan jeg hermed konkludere, at de fleste røgalarmer skal ha nye batterier, når der soves?

Mvh Chris

PS! Og ih, du alarm-forbarmende, så mange skønne, herlige og drilske indlæg i denne tråd. Og man må jo tage det, som en mand, at tøserne grov-spøg-og-skæmter med deres mænner . Gad vide om nogen af disse har revanceret sig, uden at det bliver berettet for os andre her .

Og kære Smuller. Når du skal bruge "Citat" skal du markere den tekst, du vil citere, ved at, mens du holder venstre musetaste nede, trækker markøren hen over teksten, som så vil få en sort baggrund. Så højreklikker du på den nu markerede tekst, hvorefter du skal venstreklikke på "Kopier". Nu klikker du så med venstre tasten på ikonet lige til højre for Smileyen øverst til venstre for dette skrivefelt. Nu vil der så fremkomme noget, som ligner dette her [itat][itat]. Hvis jeg putter "C" foran itat i [itat], vil du ikke fatte, hvad jeg mener, for så vil der i teksten hos dig og alle andre kun fremkomme dette her:
Citat
Præcis imellem ] og [, altså ][ højreklikker du så med musen, venstreklikker på "Sæt ind" og WUPTI, så står teksten imellem [ITAT][/ITAT]. Venstreklik så på ikonet øverst til højre for dette skrivefelt, det lille "brev" med en lup over, og du vil da kunne se, hvordan dit indlæg vil se ud, med Smileyer, citatet og alt muligt andet, når det senere bliver læst af alle os andre . Håber jeg .

Fes den ind fr. Smuller?

Grunden til, at jeg har lavet den meget forkortede udgave af "Indlæring af Indsættelse af "Citat" i Indlæg fra Svarer til Spørger og Omvendt" er, at fr. Smuller synes at have glemt, hvorledes dette gøres mellem kl. 00:34 og 01:03 i forgangne nat .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-10 09:00

Og hvad skete kl. 2.05 i nat? Det begyndte at sige bib. Men min seng var for varm, jeg gad ikke stå op. Det første jeg gjorde da vi stod op, batteriet ud af røgalarmen. Men nu har den også bibbet hele natten.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-01-10 12:03

granner01

En anden måde at sætte tekst ind i en citatramme:

Kopiér teksten, klik på knappen med papirclipsen, sæt curseren midt mellem klammerne med ordet cita(t) i, som nu er på skrivefeltet, brug ctrl+v og vups, så er dén ged barberet.

Citat
brug ctrl+v og vups, så er dén ged barberet.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-01-10 16:59

ja ja ja ja - orvv hvor vi morer os

At jeg lige var blevet lidt søvnig

Citat
Fes den ind fr. Smuller?

Bare fordi du ikke ku´ styre os og tråden- så ska´jeg lige mobbes hva ´?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-01-10 20:25

Hej Smuller.

Jæs, man ku sq ik lige dy sig, sorry .

Hej Camillasmoster (Må man skrive Hanne fremover, for det er lettere?)
Citat
Kopiér teksten, klik på knappen med papirclipsen, sæt curseren midt mellem klammerne med ordet cita(t) i, som nu er på skrivefeltet, brug ctrl+v og vups, så er dén ged barberet

Det virker dæleme . Og en ret kort forklaring, hvis jeg må sige det på den måde ?

Hej Granner.
Citat
Og hvad skete kl. 2.05 i nat?
Ja, det var så lidt før kl. 03:00, men sikkert lige pis træls endda .

Mkh Chris

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-01-10 21:15

Yes Chris og smadder irriterende at dynen var så dejlig varm, for det synes som om lyden blev højere og højere. Jeg var heldigvis så træt at jeg sov fra det og til min store irritation, manden havde slet ikke hørt det.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 29-01-10 22:25

. Jow da, mange mandfolk har sågu et godt sovehjerte .

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-01-10 22:59

Citat
Jæs, man ku sq ik lige dy sig, sorry

ja, du er tilgivet

og jeg troede I alle var gået i seng allerede her på kandu.dk-

var lidt nysgerrig og kiggede på denne tråd

jeg får slet ingen mail når der sker noget idag

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-01-10 00:08

Vi andre får heller ikke mail fra kandu.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-10 00:15

Citat
heller
ikk´

hva´siger du heller22

får du heller ikk ´?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-01-10 00:16

Pænt tak Smuller .

Og det er skisme da alarmerende, at vi ikke "ser" en ski fra Kandu, hverken i går eller her lørdag meget, meget tidlig morgen .

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 30-01-10 00:20

Citat
meget, meget tidlig morgen

sig mig, var det igen alarmen som drillede eller var du bare ikke gået i seng ?

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 200 point
Dato : 30-01-10 00:26

ok- nu var jeg igen for hurtig eller langsom

jeg tænkte slet ikke i den retning- meget meget tidlig lørdag- jeg var allerede på vej til søndag

det har åbenbart været en lang arbejdsuge for mig

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-01-10 01:32

Altså Smuller, omkring midnat og derefter i natten mellem fredag og lørdag efter en hård arbejdsuge, er det helt OK at være "træt" i hovedet. Håber så bare, at din lørdag bliver god, nu hvor den var ved at smutte for dig .

God weekend .

MKH fra Chris

Godkendelse af svar
Fra : heller22

Dato : 30-01-10 17:50

Tak for svaret smuller54. Og i dag er det lørdag d. 30.01.2010 kl. 17:49.

Mkh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 30-01-10 22:41

Kære bruger, der genåbner dette indlæg. Giv lige en besked, da jeg er ski nysgerrig .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-02-10 21:28

God aften til Smuller.

Lige nu er det søndag aften d. 21.02.2010, kl. ca. 21.30 - Bare så du lige er klar på, at du nok skal berede dig på, at du skal tidligt i seng, da du sikkert skal på arbejde i morgen .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-02-10 16:11

Citat
at du nok skal berede dig på, at du skal tidligt i seng, da du sikkert skal på arbejde i morgen

var allerede forberedt, var gået i seng tidligt.

Men ellers tak for på mindelsen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-02-10 16:13

hvordan hulen skal man give dig besked, når man ikke er favoritbruger

så du må selv tjekke efter- for du får ingen mail, når du har lukket tråden