/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
link i mail
Fra : trimare46
Vist : 674 gange
500 point
Dato : 16-01-10 16:53

jeg har opdateret min browser og nu er der sgu problemer.
når jeg åbner min mail og vil læse ingeniørens nyhedsbrev, plejer jeg bare at klikke på overskriften og så kommer hele artiklen frem, men nu sker der intet.
har jeg gjort noget forkert eller ligger der en eller anden blokering i opdateringen.
jeg kan heller ikke klikke på et blå-markeret link til internettet, eller rettere sagt: der er ingen reaktion på klikket.
hvad gør jeg galt?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-01-10 17:01

Prøv at højreklikke på linket, og tryk åbn.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-01-10 17:19

der kommer ikke nogen mulighed med at åbne det. jeg kan gemme det i foretrukne og så 3 andre muligheder, men ikke åbne det.
jeg kan iøvrigt heller ikke gøre det med linket til kandu i dit svar, så det er åbenbart en generel indstilling der skal ændres. så skal jeg bare finde ud af, hvor og hvad der skal gøres.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-10 17:49

Prøv at se i faneblads indstilliger, jeg gætter på at det der fejlen er, mine indstilliger er Åben link i et nyt faneblad og virker som jeg ønsker, du kan måske også vælge at fokusere på det nye faneblad med det samme, det afhænger af hvilken browser du benytter (et vildt gæt: Dit link er åbnet i et nyt faneblad og du har bare ikke opdaget det )?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-10 18:46

I mit første indlæg går jeg ud fra at du bruger webmail, altså læser dine mails i browseren, hvis de bruger et mail program for eksempel Outlook Express så skal du sandsynligvis klikke på Start og på Alle programmer klik på Angiv program adgang og standard og sætte dine indstillinger til den nye opdaterede browser og det mail program du bruger

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-10 20:50

Tja Trimare, hvis jeg siger til dig at du skal slette den opdatering, så får jeg hug af o.v.n.
Så jeg vil sige det på forhånd. Tig stille o.v.n.

Men de nyeste opdateringer laver tit kuk i maskinerne, især når opdatering sker automatisk. Windows er næsten afhængig af de tilbagemeldinger vi giver ved fejl i maskinen.

Det jeg selv har gjort med succes er at slå de automatiske opdateringer fra og så selv hente opdateringer hver uge. Jeg downloader dem og gemmer dem i en mappe jeg har lavet. Så deaktiverer jeg nettet og så installerer jeg opdateringerne. Og det fungerer meget bedre. Ved store opdateringer fra Windows venter jeg 1-2 måneder med at opdatere fordi der garanteret er fejl i dem. Men microsoft er hurtige til at rette de fejl. Så efter 2 måneder så er fejlene rettet. Og det er så der jeg opdaterer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-10 21:28

Her er måske en løsning
http://www.kandu.dk/spg111454.aspx#1251934

ellers prøv denne

"Herunder er der et link til en side med små programmer, som retter fejl i forskellige filtypers "default association". Find denne: "Restore the default associations for htm/html files" og følg vejledningen i toppen af siden:

http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm "

Kilde:
http://www.eksperten.dk/spm/624761#reply_5619076

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-10 21:32

Nej du får ikke hug, men jeg ved ikke om jeg skal le eller græde, det er jo en uddannet IT supporter jeg er oppe mod, så jeg tier stille (det hedder ti stille på korrekt dansk og ikke tig stille, som handler om at tigge)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-01-10 23:12

o.v.n.

Jeg har i klasser fået de første 100 klager over opdateringer der gik galt. Kursisterne havde stillet deres maskiner på automatisk opdatering. Og det var problemet. Jeg lærte dem at downloade opdateringer, gemme dem i en mappe og så installere dem. Ofte gik det uden de vante problemer.
Og hvad sker der hvis man venter med at installere en opdatering indtil microsoft retter en fejl. De får indberetninger fra alle brugerne der får fejl. Så jeg plejer at vente lidt med at hente og installere store opdateringer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-01-10 23:21

Du får ret og jeg får ro, fjerner markeringen og får ikke flere mail fra dette spørgsmål

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-01-10 17:21

nu har jeg prøvet alt hvad der næsten kan tænkes. slettet opdatering, fjernet flueben og jeg ved ikke hvad. det virker stadig ikke. jeg får en markering om, at der er en blokering og at jeg skal klikke her for at fikse problemet. det eneste der sker, når jeg klikker er, at linien med oplysningen om blokeringen forsvinder. og så sker der ikke en skid mere. det er ved at drive mig til vanvid.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 17:26

Program adgang og standarder. Der ligger løsningen som jeg allerede har fortalt i begyndelsen.
Du har helt glemt at oplyse om hvilken browser og hvilken e-mail program du bruger, så svarene er selvfølgelig kun gætterier

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-10 17:26

Jeg får selv den linie og fandt ud af at det skyldes sikkerhedsniveauet i firewallen. Prøv det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-10 17:28

Trimare Jeg har for noget siden lavet en tråd til dig som tak for hjælpen til tilbygningen i vores kolonihavehus. Du svarede aldrig på den tråd. Nu er tråden blevet slettet, men endnu en gang tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 17:29

Nå ja du har heller ikke fortalt noget om dine sikkerheds programmer, der kunne være en som giver den blokering, vi kan ikke svare på hvad, før vi ved hvad du bruge og hvilken styresystem kunne forresten også være rar at vide

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-01-10 17:31

jeg broger windows xp. internet explorer og outlook express

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 17:31

Citat
jeg har opdateret min browser og nu er der sgu problemer.
javel men hvilken browser er det Opera eller Safari eller Google Crome eller en helt fjerde?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 17:33

Nå endelig lidt oplysning vi kan bruge til noget gå til Angiv program adgang og standarder og sæt den til en ren Microsoft løsning, så er du kørende igen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 24-01-10 17:36

google

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-01-10 17:37

Citat
google
hwa`

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-01-10 23:56

Jeg tror trimare mente at hans browser er google.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 25-01-10 00:00

Det er jeg så ikke helt sikker på:
http://www.kandu.dk/spg144049.aspx#1658344
Hvad mener du forøvrig om forslaget med: Angiv program adgang og standarder?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-01-10 00:47

Jeg følger ikke med i tråden, jeg var bare inde fordi trimare var her, han har ikke været så meget på og jeg ville sige tak for hjælpen for han har hjulpet os meget.

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 21-02-10 13:49

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-02-10 13:56

Tak - jeg håber du fik løst problemet