/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Delt printer - opsætning?
Fra : ingelein
Vist : 620 gange
50 point
Dato : 03-01-10 21:28

Hej
Er der nogen, som har en detaljeret plan for hvordan jeg bærer mig ad med at dele en printer, som er tilsluttet den stationære PC.
Jeg vil gerne kunne skrive ud på den fra min trådløse bærbare.

Printeren virker fra den stationære PC. Her har jeg sat den til deling.
Men jeg er ikke klar over, hvad jeg mere skal foretage mig.

Hvis jeg husker rigtigt, så "hoppede min gamle printer" bare over på den bærbare, så jeg kunne vælge at udskrive på den.

Hvad skal jeg foretage mig?
På den bærbare eller den stationære PC?

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-01-10 21:34

Den trådløse skal søge efter ny printer.

I printere, installer ny printer og så videre derfra

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-01-10 22:28

du skal stadig installere driveren til printeren, når du har gjort det SÅ kan du tilføje den.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-01-10 00:06

webnoob mener:
Citat
du skal stadig installere driveren til printeren, når du har gjort det SÅ kan du tilføje den.

At din printerdriver skal være installeret på hver maskne der skal kunne benytte din printer på den stationære maskine som er vært for printeren!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-01-10 00:27

Hej Severino
Tak for udredningen- jeg er med på det I skriver og printeren er også installeret med driver på den bærbare.
Men jeg kan ikke få det til at virke.
Den bærbare har selv valgt en printerport: \\098A.......FAMILIE (arbejdsgruppenavn)
Nu har jeg lige tjekket at den hedder det samme på den Bærbare - og der hedder arbejdsgruppen noget andet. Det har jeg rettet - maskinen er ved at genstarte - og hvis det heller ikke virker, går jeg i seng!!!

Et helt nyt år ligger forude!!!

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-10 00:53

Hej Ingelein og godt nytår
du skal begynde med at Tilføje en printer og vælge en Netværks printer og ikke installere driveren fra den cd som fulgte med printeren før guiden beder om det, da skal du klikke på Har diskette/cd og lægge CDen i drevet, ikke før så går det helt automatisk
Vista og Windows 7 skal du slet ikke bruge CDen de har drivere indbygget og du skal bare fortælle hvilken printer du vil bruge som netværks printer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-01-10 00:54

Ja gå du bare i der er jo mange dage tilbage af dette år, så der er jo ingen grund til at køre så hårdt på fra start!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-10 00:55

Og ja som Severino skriver, det skal du gøre med alle computere som må benytte din netværks printer
Godt nytår til i andre også

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-01-10 01:55

Hej allesamen
Nu må jeg da blive lidt
Alle Jeres gode forslag virkede jo desværre ikke - Hvorfor??????
Jeg havde glemt at jeg havde skiftet PC' en gang for længe siden og at jeg slet ikke havde oprettet et hjemmenetværk, fordi den bærbare jo virkede trådløs og jeg ikke havde brug for printeren før nu. -
Ved Googling fandt jeg Palle Hansens udmærkede vejledning
http://www.kandu.dk/spg94042.aspx
Og fik det hele til at virke -
Flov - flovere - flovest.

God nat - og undskyld
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-10 02:00

Ja sådan kan det jo også gøres, det kræver jo at du installerer printeren og deler den bagefter, måske har jeg total misforstået spørgsmålet jeg troede det var de andre computere som skulle bruge printeren gennem netværk du spurgte om

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-01-10 02:02

Hej
Jeg blev lidt nervøs ved installationen. På et tidspunkt kom der en advarsel om at jeg havde forbindelse til internettet og at alle kunne se mine mapper og dele min printer. Hvem mener man med "alle". Hele verden eller kun min "lille verden" her på matriklen ???
Hilsen Ingelein
som også tidligere har studset over denne meddelelse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-10 02:04

Nå ja ok da lidt længere nede kommer de andre computere, lidt forenklet skrev jeg næste det samme her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=143593#1649751

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-01-10 02:05

Hej o.v.n.
Næh, du har skam forstået det rigtigt nok. Jeg ville gerne skrive ud fra min bærbare som er trådløs.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-01-10 02:05

Alle er i den forbindelse alle som kan benytte dit netværk og ikke hele verden

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-01-10 02:07

Pyh ha, o.v.n.
Nu kan jeg da sove roligt.
Godnat
Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 04-01-10 02:16

Nat nat og sov godt, advarslen kommer fordi du bruger samme netkort som du bruger til din internet forbindelse, hvis en hacker kan komme ind på dit netværk så kan printeren også benyttes, det ville være sværere ja næsten umulig hvis dit hjemmenetværk kørte på en anden netkort med en IP adresse som du selv strikkede sammen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-01-10 21:55

Det er bare dejligt, når man får det til at fungere!

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 04-01-10 22:01

Tak for svaret o.v.n..
Lidt flov - men glad for at det virker nu.
Også godt nytår til dig
Ha, det må være fedt at være landmand lige nu. Det er også fedt at være havekone!! Det er manden, som skovler sne - og vi har vist fået mest her i vores område omkring Lillebælt.
Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-01-10 01:51

Selv tak - jeg klager ikke nu når jorden er snedækket og bundet af frosten så holder vi fri for markarbejde, så kan der blive tid til andre sysler som ellers bliver forsømt lidt