/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Deling af printer netværk!
Fra : import1995
Vist : 5195 gange
89 point
Dato : 21-09-06 13:34

Jeg har en stationær pc med printer tilkoblet, pc er koblet til min d-link router med kabel, denner er dog også trådløs, så jeg via vores bærbar kan gå på nettet. Problemet er at når vi sidder med den bærbare vil vi jo gerne kunne skrive ud på printeren som er tilboblet PC !! Skal jeg først give den stationære et navn eller hvordan gør man med hensy til delig nemmest !

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 99 point
Dato : 21-09-06 14:09

Dele printer med de øvrige computere
Med et hjemmenetværk kan du udskrive på en printer, som er tilsluttet til en anden computer, direkte fra din egen computer. Du behøver ikke længere at kopiere en fil til en diskette og tage den med til den computer, som printeren er tilsluttet til.

Sådan deles en printer

Sådan gør du, når du vil dele en printer på netværket:

1. Åbn menuen Start på den computer, printeren er tilsluttet til.
2. Vælg Kontrolpanel.
3. Klik på Printere og anden hardware.
4. Dobbeltklik på Printere og faxenheder.
5. Højreklik på den printer, som du vil dele.
6. Vælg fanen Deling.
7. Klik på Del denne printer.
8. Skriv et sharenavn til den delte printer i tekstboksen ud for Sharenavn.
9. Klik på OK for at gemme de nye indstillinger.

Oprette forbindelse til en delt printer
For at kunne bruge en delt printer på netværket skal du oprette forbindelse til printeren fra din egen computer. Sådan gør du:

1. Åbn menuen Start på en anden computer på netværket end den, printeren er tilsluttet til.
2. Vælg Kontrolpanel.
3. Vælg Printere og anden hardware.
4. Klik på Tilføj printer for at starte guiden Tilføj printer.
5. Klik på Næste.
6. Marker En netværksprinter eller en printer, der er tilsluttet til en anden computer.
7. Klik på Næste.
8. Marker Søg efter printer.
9. Klik på Næste.
10. Vælg den printer, du vil oprette forbindelse til, på listen under Delte printere.
11. Printerne på denne liste er markeret med et ikon med en printer og printerens navn. Et ikon med en printer symboliserer en computer med mindst én tilsluttet printer. Dobbeltklik på computerikonet, hvis du vil se printeren. Når du klikker på et printerikon, vises printerens navn i boksen Printer.
12. Klik på Næste.
13. Følg instruktionerne på skærmen for at gemme de nye indstillinger.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 21-09-06 14:25

Tak for svaret pallebhansen. Kanon besvarelse, tak for det hurtige svar ! MVH Bent

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-09-06 17:10

Ja, jeg er go ikk
I hvertfald til at søge i google. (Og sortere de rigtige svar)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AnetteHansen

Dato : 27-05-07 20:42

SKAL printeren være tilsluttet til en computer for at den kan bruger af flere computere? Vi er to som bor sammen og har hver en bærbar og ingen af os ønsker noget kabel... men det skal den, skal den ikke? Man kan ikke forbinde den til routeren?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-07 20:57

Jo, mn så skal det ske via en lille printserver, som kan købes ret billigt.

Medmindre printeren allerede har netstik i sig.

USB stikket passer jo ikke i routeren :(

Kommentar
Fra : AnetteHansen

Dato : 27-05-07 21:59

Okay tak for svaret :D du siger at man kan købe en printserver, hvor kan jeg finde en sådan billigt tror du?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-05-07 22:05

Eller en Printer der er beregnet til tilslutning af router.
Multifunktionsprintere er ikke velegnede til trådløst netværk, da deres funktioner, udover print, sjældent understøttes.
Men det afhænger jo af hvad du har, formodentlig er begge bærbare med trådløse netværk?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : AnetteHansen

Dato : 27-05-07 22:13

Ja det er de skam :) jeg har fået tilsluttet den til den ene printer og delt den så min veninde nu også kan bruge den men den trådløse printserver lyder lækker :P

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-05-07 22:35

Søg efter printserver på www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : AnetteHansen

Dato : 27-05-07 22:36

Tusind tak