/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Give tilladelse til program
Fra : k_m_s
Vist : 2771 gange
500 point
Dato : 02-01-10 18:38

Godaften.

I WINDOWS 7.

Når f.eks. mit virus program vil kigge efter opdateringer på nettet, kommer windows op med et vindue og spør om "Vil du tillade at følgende program foretager ændringer på computeren"
Jeg vil gerne sige fast ja til dette program men kan ikke finde et sted i vinduet hvor jeg kan sætte et flueben for netop dette program og når jeg klkker på "flere indstillinger kommer jeg bare til skyde knappen hvor man kan indstille den overordnede sikkerhed på maskinen,

Hvordan får jeg sagt ja til et specifikt program.

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-01-10 18:57

Du skal formentlig ind i listen over undtagelser i windows firewall, under sikkerhedscenter.

Her kan man markerere eller fjeren markering for de programmer der har lovt selv at gå igennem windows firewall.
vh ben

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-01-10 18:57

Hvad er det for et antivirusprogram ?????

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-01-10 19:41

Du skal gå ind i kontrolpanelet -> 'Vælge' Brugerkonti -> 'Vælg' Rediger indstillingerne og Kontrol af brugerkonti. Derinde har du mulighed for at ændre på hvornår windows skal bede dig om tilladelse til at gøre noget specifikt. Men pas dog på hvad du gør, du skal nødig åbne din computer for meget.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 03-01-10 17:22

Inde i "Indstillinger for Kontrol af brugerkonti" står min indstilling til "Standard - Giv mig kun besked, når programmer forsøger at foretage ændringer af computeren"

Det jeg er ude efter er, at kunne give enkelte programmer lov uden at skulle give tilladelse hver gang.

Det virker ikke som om at et hak nedaf på skalaen ville ændre bare den ene ting.

Kim

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-01-10 17:27

så kan det godt lyde som om det er din firewall der er prøblemet. Hvad spørger efter din tilladelse og her leder jeg efter et programnavn?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 500 point
Dato : 03-01-10 20:37

Jeg har vist først nu luret hvad problemet er, det ligger vis i Windows Defender.

Det er den der spørger om du hat tillid til det program du anvender eller det program der ønsker at lave ænddringen.

Jeg har selv kun den engelske, men den hedder også såvidt jeg ved Defender i den danske version af Windows 7

Tryk F1 på dig skrivebord og søg på Defender og liste over tilladte programmer.
Så skulle der komme en dansk vejledninger der ligner denne, som er indsat herunder.
Der giver dig adgang til listen over programmer du har tillid til.
Vh Ben

Citat
Add or remove items from the Windows Defender allowed list

If you trust software that Windows Defender has detected, you can stop Windows Defender from alerting you to risks that the software might pose to your privacy or your computer. To stop being alerted, you need to add the software to the Windows Defender allowed list. If you decide that you want to monitor the software again later, you can remove it from the Windows Defender allowed list at any time.

To add an item to the allowed list
The next time that Windows Defender alerts you about the software, in the Windows Defender Alert dialog box, on the Action menu, click Allow, and then click Apply actions. If you're prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

Windows Defender alert dialog box

To remove an item from the allowed list
Click to open Windows Defender.

Click Tools, and then click Allowed items.

Click View to see all items. If you're prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

Select the item that you want to monitor, and then click Remove from list. If you're prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 14-01-10 15:04

Hej igen

Det er i "kontrol af brugerkonti" vinduet kommer op.

Dette spørgsmål omhandler problemet.

http://www.sevenforums.com/system-security/53078-need-help-user-account.html

Men kan det virkelig være rigtigt at man ikke kan lave untagelser, jeg er ikke ude på at stoppe UAC'en.

Det er jo lidt dumt at jeg ikke kan lade f.eks. Norman opdatere sig selv, jeg bliver nødt til at være ved pc'en for at kunde sige ok når den vil opdatere

Der må være en måde men er der nogen der har fundet den

Kim

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-01-10 16:01

Udenfor emnet

Når jeg får sådan en besked, tager jeg det som en ekstra sikkerhed, at jeg selv manuelt
skal trykke ok

Der er hele tiden nye virusprogrammer/hackere, der forsøger at komme ind i maskinerne, så hvis maskinen automatisk siger ja, kan det jo være en virus, der bare ligner det oprindelige program
(tror jeg)

Kan du ikke få maskinen til at opdaterer når du er på vej i seng, så generer det ikke dit arbejde ved pc'en

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 02-03-10 22:37

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Fandt ud af at når jeg lod programmet opdatere af sig selv kom den ikke ud og spurgte om lov.

Hilsen

Kim