/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program som finder og retter fejl i XP?
Fra : cristian2
Vist : 1696 gange
50 point
Dato : 14-12-09 18:36

Jeg kører XP inkl servicepack 3 og har problemer med mit software. Jeg vil nødig geninstallere, da det vil betyde at jeg skal geninstallere alle andre programmer også. Jeg har prøvet at scanne mit system for fejl med Uniblue Booster. Den fandt over 800 fejl i systemet, som den tilbød at rette, men viste sig slet ikke at være freeware, som den ellers annoncerede.

Er der noget der ved om der findes freeware som kan diagnosticere og rette fejlene i ens system?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-09 18:41

Der findes INGEN programmer der kan rette alle mulige andre programmer....

Der må du tage fat på hvert enkelt program...

Systemet kan i de fleste tilfælde reparere sig selv - men ikke alle andre programmer....

Disse "gratis"scannere der viser sig IKKE at være gratis er de største fupmagere af dem alle - hop endelig IKKE på den galaj....

Der findes tools der kan rep. de fleste ting i din reg.base, men det lyder ikke til det er det du vil....

Men hvilke problemer drejer det sig om, så er det da muligt vi kan finde en løsning....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-12-09 18:46

Det der Uniblue Booster er bare en registrerings renser

Du kan bruge CCleaner, gratis
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim

Kommentar
Fra : clou

Dato : 14-12-09 19:08

Jeg ville også have anbefalet CCleaner - den er endda på dansk

Clou

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 14-12-09 19:20

du kan jo spørge julemanden nå han kommer med gaver

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 14-12-09 19:33

jo du kan da prøve Microsoft Update

Accepteret svar
Fra : McBobo

Modtaget 50 point
Dato : 14-12-09 20:01

Der er ingen nemme løsninger på dit problem... Du må nok slavisk afinstallere og installere dine programmer ene efter ene.
Man kan sige hvis problemet lige er opstået, er der nok stor chance at det er nogle af de programmer du har installeret for nyligt, som skaber problemerne....

Hvad angår gratis diagnosticere programmer findes der en masse....
Men om det/de kan løse dit problem skal være usagt?

Måske kan dette program rense lidt ud på din computer "Advanced SystemCare"
http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

Den sidste udvej bliver nok at formatere harddisken..... og starte forfra.... Sur rø...v !!!

Her til sidst.... Lad være med at installere en masse programmer du ikke bruger jævnligt/alligevel eller hold styr på hvilke programmer du installere, inden der opstået problemer...

Kommentar
Fra : edison

Dato : 14-12-09 20:16
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-12-09 20:49

Jeg laver en scanning med ad-avare, den er gratis og nem at bruge.

http://programmer.downloadcentral.dk/?AdAware/Anti-Spyware/Sikkerhed/457

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-12-09 21:14

hvis du læser teksten rigtigt på alle de såkaldte freewares, så står der, at du tilbydes en gratis scanning, men hvis du skal have løst de problemer de finder, så skal der betales.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 16:41

Xp har en selvoprettelses funktion

kør -> sfc /scannow

Men for at få bedst hjælp til dit prob. bør du skrive hvad du oplever af problemer med pc'en - på den måde kan vi meget bedre hjælpe

/Rex

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 10-03-10 09:45

Tak for svaret McBobo.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-03-10 10:19

Selv tak... Håber du fik løst dit problem uden at formatere harddisken....