/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
oprette en indholdsfortegnelse
Fra : Myriade
Vist : 807 gange
100 point
Dato : 12-12-09 11:44

Jeg kan ikke finde uf af at oprette en indholdsfortegnelse.
Jeg har forsøgt via beskrivelsen i word hjælp. Men får fejlmeddelelsen:
Fejl kan ikke finde tekst til indholdsfortegnelsen.
Jeg har søgt på nettet og fundet en beskrivelse, men med samme resultat. Enkelt gang er det lykkes mig at oprette en, men jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde.
Så jeg har brug for en idiot sikret beskrivelse af hvordan jeg gør.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 12-12-09 11:53

http://office.microsoft.com/da-dk/templates/FX100595491030.aspx?pid=CL100632981030

Måske kan skabeloner hjælpe, det gør arbejdet lettere.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-12-09 12:35

Hvis du ikke kan finde en skabelon, kan du lave een ved at oprette en tabel i to kolonner og det antal rækker svarende overskrifter du skal bruge.
Så tilpasser du så den første kolonne så den er bredere

Du kan så skrive i hvert felt og side tal i felterne til højre.

Du kan trykke retur inde i cellerne, så du får det tilpasset en A4 side.

Det er godt nok en hjemmelavet simpel model.

men den kan da bruges
Du kan lave layout med og uden streger

Kommentar
Fra : Myriade

Dato : 12-12-09 13:02

Det er ikke en skabelon jeg skal bruge.

Jeg har brug for at indholdsfortegnelsen opdateres samtidigt med at mit dokument ændrer sig

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 13:23

Citat
Fejl kan ikke finde tekst til indholdsfortegnelsen

Det lyder som om du har glemt, at markerer overskrifterne... word ved jo ikke af sig selv,hvad der skal bruges til de forskellige afsnit til indholdsfortegnelsen???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 13:29

Opret en indholdsfortegnelse
I Word 2003 og Word 2002 kan du oprette en indholdsfortegnelse på baggrund af en del af teksten i et afsnit, uden at hele afsnittet medtages. Du kan markere tekst ved hjælp af funktionen Indledende tekst fremhæves med overskriftstypografier, så teksten inkluderes i en indholdsfortegnelse.

Sådan indsættes en indholdsfortegnelse:
Start Word, og åbn derefter dokumentet.
Klik på et tomt afsnit, hvor indholdsfortegnelsen skal placeres.
Peg på Reference i menuen Indsæt, og klik derefter på Indeks m.m.
Klik på fanen Indholdsfortegnelse, og klik derefter på Vis værktøjslinjen Disposition.
Vælg de indstillinger, der skal anvendes i indholdsfortegnelsen, i dialogboksen Indeks m.m, og klik derefter på OK.
Klik på OK til følgende meddelelse:
Sådan tilføjer eller fjerner du elementer fra indholdsfortegnelsen.

1. Marker teksten i dokumentet.
2. Klik på dispositionsniveauet på værktøjslinjen, for at teksten vises i indholdsfortegnelsen.
BEMÆRK: Hvis teksten i dokumentet ikke er markeret til at skulle være inkluderet i indholdsfortegnelsen, modtager du følgende fejlmeddelelse i dokumentet i stedet for indholdsfortegnelsen:
Fejl! Kunne ikke finde tekst til indholdsfortegnelsen.

Tilbage til toppen
Marker den tekst, der skal inkluderes i indholdsfortegnelsen
Det næste trin er at markere den tekst, der skal inkluderes i indholdsfortegnelsen ved hjælp af Indledende tekst fremhæves med overskriftstypografier. Brug en eller flere af følgende metoder til at markere den tekst, der skal være inkluderet i indholdsfortegnelsen.

Brug Indledende tekst fremhæves med overskriftstypografier
Marker den indledende tekst i dokumentet, der skal inkluderes i indholdsfortegnelsen. Du kan f.eks. have et afsnit, der inkluderer indledende tekst til at introducere resten af teksten i afsnittet. Hvis du fra følgende afsnit vil inkludere det indledende ord "Horeunger" i indholdsfortegnelsen, skal du blot markere disse ord og fortsætte med trinene.
Horeunger: Horeunger er den sidste linje i et afsnit, der placerer sig øverst på siden. Horeunger er den første linje i et afsnit, der placerer sig nederst på siden.
Klik på rullepilen i feltet Typografi på værktøjslinjen Formatering, og vælg derefter den ønskede overskrift.
Klik på Opdater indholdsfortegnelse på værktøjslinjen Disposition for at opdatere indholdsfortegnelsen.
Klik på Opdater alt i dialogboksen Opdatering af indholdsfortegnelse, og klik derefter på OK.
Hvis du klikker på Vis/skjul på standardværktøjslinjen, skal du være opmærksom på, at der ikke er nogen specialtegn i afsnittet, der angiver, at funktionen Indledende tekst fremhæves er anvendt. Den tekst, der er formateret på overskriftsniveau, vises dog i dokumentets indholdsfortegnelse. Da der ikke er anvendt nogen skjulte afsnitstegn eller andre elementer, er hele processen problemfri. Word bruger en ny underliggende funktion til dette – sammenkædet tegntypopgrafi.

Den overskriftstypografi, der er anvendt på den indledende del af dokumentet, vises som overskriftstypografi, men er faktisk en sammenkædet tegntypografi. Når du i Word 2003 og Word 2002 anvender afsnitstypografi i et underafsnit, sker der følgende:
Der oprettes en skjult tegntypografi, som bruger de samme tegnegenskaber som den anvendte afsnitstypografi.

og
Tegntypografien anvendes på det markerede.
BEMÆRK: Den skjulte tegntypografi, der er oprettet med sammenkædede tegntypografier, vises på rullelisten Typografi, hvis dokumentet er åbnet og vist i en tidligere version af Word. Funktionaliteten af typografiseparatoren mistes, hvis dokumentet gemmes i en tidligere version af Word.

Følg disse trin for at få vist den skjulte tegntypografi:
Klik på Vis formatering i menuen Formater.

Opgaveruden Vis formatering åbnes.
Marker teksten i dokumentet, og bemærk, at nøjagtige formateringsoplysninger vises i opgaveruden Vis formatering.
Marker den tekst, der anvender tegntypografien, og bemærk, at teksten vises som tegntypografi i opgaveruden Vis formatering. Den sammenkædede typografi vises som Heading Char i opgaveruden Vis formatering. Den aktuelle tegntypografi forbliver skjult i opgaveruden Typografier og formatering eller rullelisten Typografi på værktøjslinjen Formatering

herfrahttp://support.microsoft.com/kb/285059/da

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 12-12-09 13:40

Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 13:48

Det er så nemt, når ført man har prøvet det en gang--- men sådan er det med alt

Min søn sad og bøvlede med en indholdsfortegnelse for nogle år siden, skrev tekst, og ........ hen og skrive sidetal,,, så viste jeg ham lige hvordan det kunne gøres...........det viste han så til sin skolelærer, som hellerer ikke kendte fidusen.... hvor blev hun glad

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 13:50

Dette skulle jo have været fremhævet i teksten

1. Marker teksten i dokumentet.
2. Klik på dispositionsniveauet på værktøjslinjen, for at teksten vises i indholdsfortegnelsen.
BEMÆRK: Hvis teksten i dokumentet ikke er markeret til at skulle være inkluderet i indholdsfortegnelsen, modtager du følgende fejlmeddelelse i dokumentet i stedet for indholdsfortegnelsen:
Fejl! Kunne ikke finde tekst til indholdsfortegnelsen.

Nå bedre sent end aldrig

Kommentar
Fra : Myriade

Dato : 12-12-09 14:38

Nordsted1

Jeg kender også denne vejledning.
Men det hjælper mig ikke.
Jeg gør alt som der står, men kommer ikke frem til :

Citat
Sådan tilføjer eller fjerner du elementer fra indholdsfortegnelsen.

klikker jeg ok efter de andre trin sker dette:
Citat
Fejl! Kunne ikke finde tekst til indholdsfortegnelsen.

Jeg har både prøvet at markere tekst først, at undlade at mrkere tekst, med samme resultat. Teksten forsvinder og fejlmeddelelsen kommer frem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-12-09 14:44

Jeg har ikke word på denne maskine, men ud fra hukommelsen.. så tror jeg du glemmer at at add hver overskrift

Når du har valgt den første overskrift, så der hvor der plejer at stå brødtekst oppe i toppen, der skal du add din overskrift

Så er det næste overskrift, og igen husk at add og så fremdeles

Kommentar
Fra : Myriade

Dato : 12-12-09 14:48

hm... jeg prøver..lige

Kommentar
Fra : Myriade

Dato : 12-12-09 14:51

så tog den pluselig de 3 øverste punkter med, men ikke resten. og jeg aner ikke hvad jeg gjorde anderledes.

Det er sq da irriterende!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-09 14:54

Jeg kan ikke komme i tanke om andet, end hvad jeg allerede har skrevet.... desværre

Håber du finder ud af det-- for det er da som du skriver - møj hamrende irriterende

Godkendelse af svar
Fra : Myriade

Dato : 12-12-09 15:04

Tak for svaret Nordsted1.

Det lykkedes, omend på en meget besværlig måde.
Du gav såmænd ikke andet svar end jeg selv har kunne finde frem til. Men spørgsmål skal jo lukkes.

Tak