/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Mellem uddannelser / Spørgsmål
10  erling_l 510
engelsk sætning
Fra : Nik_
Vist : 593 gange
42 point
Dato : 07-12-09 21:05

Hvad er der forkert i at sige:

I rather wanna go with u... (on holiday than with my family)?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:07

der manger et - want -

I rather want to go on hollyday whith you, than osv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:13

Du kan også vælge at skrive

I prefer to travel whith you....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 21:16

I´ll rather go with you than............

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-12-09 21:24

I'd rather go with on holiday tham my parents

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 52 point
Dato : 07-12-09 21:25

Too quick

I'd rather go on holiday with you than my parents

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-12-09 21:30

Citat
Hvad er der forkert i at sige:

wanna er et amerikansk slang- udtryk af det engelske " want to" eller "want a"

Så derfor vil det i en engelsk opgave ikke være korrekt at bruge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:31

Jeg syntes nu stadig der mangler et - want -??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-09 21:32

I will rather want to go/-travel with You... on hollyday/vacation ...ect.

..eller:

I will rather want to be going/-travelling with You... on a hollyday/vacation ...ect.

want to (be ..med en -ing form) = korrekt engelsk ...ikke: wanna (..som er USA slang)

..mener jeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 07-12-09 21:36

Så er vi helt enige molokyle

Der kan laves nok så mange omskrivninger, men hvis spørgsmålet er hvorfor er det forkert at sige- så må det helt sikkert være fordi det er et amerikansk udtryk.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:44

Tak molo, jeg var sgu lige ved at tro jeg var blevet for høflig... men jeg manglede bare det - want -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-12-09 21:47

Jeg kommer uvilkårligt til, at tænke på fantastiske og uforlignelige; Tina Turner:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-12-09 21:48

Ikke så underligt... hun er jo amerikaner...og en fantastisk en af slagsen

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 07-12-09 22:52

Citat
I will rather want to

Direkte oversat til = "Jeg vil hellere ønske"

Det lyder altså skørt.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-12-09 23:50

Citat
I rather wanna go with u

Der er det forkerte ved det, at det er ukorrekt skrevet, da det er slang/dialekt.

"wanna" er en sammensætning af "want to"...og "u" er bare et bogstav, som er en gyselig tendens i sproget når det bruges som erstatning for et ord.
"u" står som bekendt for "you".

Så til din sætning.

Hvis den oversættes til dansk ville det være noget i retning af: "jeg ville hellere gerne tage på ferie med dig"
Altså kan noget udelades, og sætningen bør lyde:

"I will rather go with you on holiday than with my family", såfremt det er en mulighed/valg , at tage med "you" på ferie i stedet for med "my family".

Og "I would rather go with you on holiday than with my family", hvis du skal på ferie med "my family" og hellere ville have været med "you"

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 08-12-09 11:14

- jeg ville blive hjemme... og så er du fri for alt det bøvl!

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 08-12-09 18:08

Beklager, "wanna" var ikke problemet.. det bare mig når jeg er doven ;) Det var mere hele sætningen med rather og om man kunne have "wanna/want to" bagefter... Tak for alle svarene!

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 08-12-09 18:17

.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 18:20

Du er godt nok doven

Spørgsmål
- Ubesvarede 0
- Besvarede 199
- Annullerede 60
- Slettede 8
Ialt 267

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-12-09 08:32

Ja,

I wanna ..i stedet for; I want to ..er lige så forkert som;

I'm gonna ..i stedet for; I am going to

</MOLOKYLE>