/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Virus på Facebook !
Fra : import1995
Vist : 673 gange
50 point
Dato : 30-11-09 10:13

Min søn er kommet til at åbene en mail med et link fra en ven på facebook, det medførte total kaos så vi har geninst. win wista, men hans profil på facebook sender stadig mails rundt til alle hans venner med denne dumme besked, hvordan får man hans facebook profil ren igen, skal han slette hans profil ofg starte på ny ??? HJÆLP

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-11-09 10:18

Ja, Han må slet hans profil.. Hvis han vil gerne brug facebook igen så han må lave ny konto på facebook.
Desvære-

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-11-09 10:34

Tja jhusk at opdatere antivirus - firewalls mm på din maskine.

Det kunne også hjælpe at fortælle knægten omkring Internetbrug - Netop ved brug af Facebook - mht personlige oplysninger osv - der er mange ting der kan gå galt i dette !

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 30-11-09 10:37

ALT DETTE HAR VI NU VÆRET IGENNEM, MEN ER JO NØD TIL AT KOMME VIDERE, SÅ LIDT HAR VI DA LÆRT AF DET JO

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 30-11-09 11:17

Hej.

Ja, virus på/fra facebook er normalt. Det der sker er at der går en mailorm ind i styreprogrammet Vista.

Du kan fjerne disse 4 virus du har på følgende måde.

Gå ind i Panda online virus scanner og kør en online scan: www.pandasecurity.com /tager 1 time)
Derfter:
Download Norton Antivirusprogram som også er gratis i 30 dage og kør en scanning.
Derfter afinstaler Norton antivirus program og download Awast antivirusprogram.

Awast antivirusprogram kan så fjerne de virus i Vista opstart, og pc er ren.

Flemming

Kommentar
Fra : zith

Dato : 30-11-09 11:17

Den har jeg også haft og det er ikke en virus på pc'en da det startede mens jeg ikke var på og da jeg ved jeg ikke har virus.

Det jeg gjorde var at skifte mit password på min profil. Og der er nu gået ca 3 dage siden uden noget som helst.

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 30-11-09 11:21

Bor du i midt kbh så sig til og jeg fjerne virus.

Flemming

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 30-11-09 11:26

Super besvarelser, men jeg har geninst. vista, nu er det kun på hans profil jeg har problemer ???

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 30-11-09 11:54

Hej.

Jeg vil næsten holde fast på du har virus i opstat Vista. Det får også betydning for visning af websider hvor der bruges

Det kan afprøves på mange måder:

1. Gå ind og tjek på følgende side amagerbanken om alt er ok, explore og Java.
http://www.tjekpc.dk/default.asp?bankno=2&lang=da.

Er der fejl i tjek/sikerhed har du virus i opstart.

'
Flemming

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 30-11-09 17:14

Få ændret hans passeord, så skulle i slippe af med det problem ( kender mange der har været ude for det samme.