/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Hvor finder jeg driver-filer?
Fra : cristian2
Vist : 965 gange
50 point
Dato : 24-11-09 11:25

Jeg kører laptop, Dell Latitude D505 og XP og har Linksys-trådløs.

Jeg har problemer med at få mit trådløse netværk til at fungere. Min Linksys er tjekkt igennem flere gange og fungere som den skal. Mit trådløse netværkskort ER registreret under "Enhedshåndtering". Ikonet for det trådløse netværk ER nederst på skrivebordet, og når jeg klikker på det, viser det de trådløse netværk der er i området. Højreklikker jeg på ikonet på skrivebordet "Trådløs netværksforbindelse 4" og vælger "Vis trådløst netværk der er tilgængeligt" viser det vinduet: "Windows kan ikke konfigurere denne trådløse forbindelse".

Jeg mangler efter sigende noget Dell-software. Jeg har kontaktet Dell, men de skal have en en masse penge for at hjælpe mig.

Jeg har forsøgt at analysere mit system for at finde ud af hvad det er for software jeg mangler på dette site:

http://accessories.us.dell.com/sna/DellPartsFamily.aspx?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&redirect=1
... men her er meddelelsen at man ikke kan finde mit service tag (selvom jeg har skrevet det korrekt ind).

Er der nogen der ved hvordan jeg finder ud af at downloade de driver-filer jeg mangler?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 12:20

Eller du kan lade Windows administrere netværket, det indstiller du i det program fra Dell som nu har overtaget, der er sikkert en ikon for det program ved siden af den du forsøger med nu

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-11-09 12:24

Du kan dowloade gratis fra del, hvis du har den service kode der fulgte med maskinen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-11-09 12:26

Det kunne se ud som om det er denne her du mangler:
http://support.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=us&l=en&s=gen&releaseid=R140745&SystemID=LAT_PNT_PM_D505&servicetag=&os=WW1&osl=en&deviceid=6482&devlib=0&typecnt=0&vercnt=23&catid=5&impid=-1&formatcnt=1&libid=5&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&fileid=187888
uden garanti - jeg kender ikke Dell men ud for det som står, så tror jeg at den kan hjælpe dig at administrere netværket

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 25-11-09 08:44

Nej det passer sgu' ikke, hvem har sagt dell skal ha' penge for at hjælpe dig???? Du er altid velkommen til og ringe til dell, det koster kun 250 kr. for at få hjælp af Solution Centeret til at fejlsøge ved hardware problemer.

Det du skal gøre er at få windows til at administrere den trådløse forbindelse, lige nu er det sikkert et dell eller intel software som gør. Det kan gøre på følgende måde.
Højre klik på netværksforbindelsen -> Egenskaber -> Her skulle du så gerne ha' 3 faneblade hvor et af dem hedder trådløst netværk (mener jeg ), på det faneblad skal du sætte flueben ved at lade windows styre den trådløse forbindelse. Hvis du ikke har det faneblad så skal du finde et dell wireless eller intel wireless værktøj på computere og derinde fjerne styringen så windows kan overtage.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 13-12-09 18:20

Tak for svaret webnoob.