/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Hypermobilt led
Fra : nicklas_bræmhøj
Vist : 617 gange
48 point
Dato : 06-11-09 00:37

Hej.

Nu skal jeg snart til session, og håber meget på at komme ind. Har fået det meste tjekket his kiropraktor og læger, men jeg har vidst en ringe grad af hypermobile knæ. Jeg har aldrig ondt i dem, og jeg føler aldrig ubehag eller andre problemer.

Er der nogen her, der kan fortælle mig, om det er godt nok til militæret?
- dog kan man sige, at de jo er meget fokuserede på knæene, så ved det ikke.

Mvh

Nicklas Bræmhøj

Kommentar
Fra : Swende

Dato : 06-11-09 11:51

Det er svært at sige. Det kommer vist nok an på hvor voldsomt det er, men du bliver jo testet på sessionen.

At dit led er hypermobilt, betyder jo at ledbåndende er løsere end ved almindelige led. Dog kan det afhjælpes en del, såfremt at du træner muskulaturen omkring knæet. Gå evt. til en fysioterapeut.

I det lange løb, kan det dog skabe problemer, da brusken vil slides hurtigt på grund af de yderstillinger som knæet kommer i. Derfor synes jeg at du skal gå til en fysioterapeut, og når du så kommer til session, kan du forklare det til lægen, som så kan vurdere dine led.

Jeg ønsker dig held og lykke med det.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-09 12:07

Vær du kun glad for dine sarte knæ, så er du måske så heldig at slippe for militær tjeneste?
Når du har været rekrut et par dage, vil du bedre forstå hvad jeg mener...

Accepteret svar
Fra : Swende

Modtaget 48 point
Dato : 06-11-09 12:22

Det er jo en personlig vurdering. Hvad andres oplevelser er, skal du ikke bekymre dig om, hvis det er det som du ønsker.

Jeg har selv været i Livgarden, og jo, i starten kan det være hårdt og trættende, men for mig var det karakterdannende.

Godkendelse af svar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 06-11-09 15:56

Tak Swende:

Helt enig.

Jeg vil rigtig gerne ind, så håber da. Men da jeg ellers er sund og rask, så er jeg ikke rigtig nervøs for det, for tror ikke det giver problemer. Ellers må jeg træne det op og søge igen.