/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Håndsæbe mod krampe
Fra : svendgiversen
Vist : 9793 gange
100 point
Dato : 05-11-09 17:50

Min nye kone sover med et stykke håndsæbe i sengen.

Hun havde før ofte krampe i benene om natten,
men ikke siden hun fik det gode råd med håndsæben...

Hvordan kan et stykke indpakket håndsæbe under dynen hjælpe mod krampe?

Er der andre der kender dette råd, og har erfaringer med det??

Jeg siger det er overtro, måske er det troen der hjælper???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 18:05

Det må være --- troen der kan flytte bjerge ---

Men skidt pyt bare det hjælper

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-11-09 18:13

Hvis hun koncentrerer sig om at knuge sæben, så slapper hun måske af i benene.
Jeg har det selv i den ene lægmuskel, og det gør s......... ondt.
Det er som regel i søvne, at det kommer hos mig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-09 18:20

Ja troen, men det er et kendt råd. Hvorfra?

Og nej, sæben ligger der bare i sin oprindelige emballage...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-11-09 18:25

Citat
men det er et kendt råd. Hvorfra?

Hvorfor tror du det er kendt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 18:39

Jeg har nu aldrig hørt om håndsæben før, men til gengæld meget om at man skal binde en uld-

tråd om en tå

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-09 18:46

Hvorfor kendt?

Min kone har jo fået det råd, vist fra en veninde i Salling eller på Mors?
Der må jo være andre, der har fået og kender samme råd??

Det med uldtråden er jo i samme skuffe, intet videnskabeligt bevis for at det hjælper...

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-11-09 18:58

Eyvind

skal du så også op om natten og vælte væggen i soveværelset ???

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-11-09 19:02

det bedste råd er at købe KININ piller i håndkøb på apoteket, så forsvinder kramperne, selvklart hvis man spiser en pille om dagen, ikke uden, heller ikke hvis den er lagt under dynen.

per

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-11-09 19:27

Det er ikke til at sige hvor det kommer fra. Mon ikke det er en gammel vandrehistorie.

Men hvis de pågældende, der bruger de råd, som de har hørt fra en anden, som igen har hørt det fra en anden som ...... og de selv synes rådet virker, så er det da godt.

Det med uldtråden, så skal den være rød , hvis det skal hjælpe
Citat
Mange har sendt os råd som behandling mod uro i benene om natten. Hvis du har andre tips eller erfaringer, så nøl ikke med at kommentere. Her er de hidtil indkomne husråd:

•Bind en rød uldtråd omkring benene, før du går i seng.
•Læg et stykke sæbe i sengen i en uge, siger en anden læser.
•Sov på siden og læg en pude mellem benene.
•Spis magnesium-tilskud. Dette kan købes i enhver helsekost forretning.
•Brug støttestrømper om dagen, dette er især vigtigt, hvis du ofte rejser med fly.

http://husrad.com/uro-i-benene.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-09 19:41

Så er det jo et kendt husråd...
Der må der være andre der har prøvet det samme? Hjælper det?? Hvorfor???

Og hvorfor bruge penge på Kinin?
(vist godt mod malaria, men vi er jo ikke på rejse i troperne)
når et stykke håndsæbe hjælper, og så længe det ikke er pakket ud holder det jo længe...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-11-09 21:23

For mange år siden ventede jeg mit 2. barn og jeg var plaget af voldsomme kvalmer. Jeg havde en baby på 10 mdr og ham skulle jeg give mad. Jeg kunne ikke, jeg kastede op.

Så søgte jeg læge og jeg fik nogle vidunderlige kvalmepiller. Alt var idyl. Indtil min søster blev gravid og fil voldsom kvalme. Jeg ringede til min læge for at få navnet på kvalmepillerne.

Ja gerne, det var kalkpiller. Så jo tro kan flytte alle verdens bjerge.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 05-11-09 22:28

http://www.kandu.dk/spg72364.aspx

Det med kramper i benene har været diskuteret før her i Kandu. Det er åbenbart et almindeligt problem. Men det er også et problem, som har mange årsager, og derfor er det ikke entydigt at noget der virker for den ene, også virker for den anden.
Hvis sæben virker i det ene tilfælde er det ikke sikkert det virker for alle.
Nogle vil opleve det på grund af for lidt motion, andre vil opleve under graviditet, andre vil opleve det på grund af forkert kost eller for lidt vand. Nogle har sygdomme som de får noget medicin for, som har bivirkninger osv osv
Jeg synes det er interessant, at et simpelt middel virker for et enkelt menneske- det er da bare dejligt-uanset om der ligger en forskning bag. Alternative midler, som ikke giver andre påvirkninger er da herlige..

Så jeg vil da give mine bedste anbefalinger- prøv det

Kommentar
Fra : webm

Dato : 05-11-09 22:31

Citat
Så er det jo et kendt husråd...
Der må der være andre der har prøvet det samme? Hjælper det?? Hvorfor???

Ja,det må du nok spørge om, min gode veninde bruger det samme husråd - men hvor det stammer fra og hvorfor det virker, står hen i det uvisse...

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-11-09 22:40

Kininpiller har hjulpet mig i en del år. Glemte jeg dem var der stensikkert kramper om natten, og det er MEGET ubehageligt, vil jeg gerne sige.
Kininpiller købes som nævnt i håndkøb, men får man en recept fra lægen er det jo noget billigere. Generelt anbefales 1 pille før sovetid, men i rigtig slemme tilfælde skal der 2 til (mit tilfælde). Sut ikke på dem, de smager ad h...... til.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-11-09 22:43

Jeg tror nu de fleste muskel kramper i benene kommer på grund af overanstrengelse.

Jeg husker dem fra min militær tid og da jeg spillede fodbold.
Nu sørger jeg omhyggeligt for ikke at få den slags krampe...

Og den med håndsæben køber jeg stadig ikke. Hvem gør?

Accepteret svar
Fra : muldvarp1

Modtaget 100 point
Dato : 05-11-09 23:00
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-11-09 23:02

Svend det er ikke dig der skal tro på dem, bare din kone gør for det er hende det hjælper på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-11-09 23:54

Citat
Og den med håndsæben køber jeg stadig ikke. Hvem gør?

Ikke jeg, og heller ikke på uldtråden

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-09 00:09

Hvorfor er det så svært at tro på at i al sygsom er det fysiske 50% og det psykiske 50%.

Kineserne er ikke helt tossede når de siger at nåle kan gøre folk så bedøvede at man kan operere på dem. Der er tro også involveret.

Hjernen styrer vores krop, så selvfølgelig kan en stærk overbevisning helbrede.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 07-11-09 21:33

Sjovt nok er der mange der mener, at det er troen der gør det, når et alternativt middel virker, men hvad er forklaringen mon så, når et alternativt middel virker på et dyr, som ikke ved at det får det.

Den med håndsæben bliver jævnligt nævnt i div. ugeblade.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 10-11-09 13:00

Tak for svaret muldvarp1.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 10-11-09 15:46

Tak for poingerne .

Det rinder mig i hu at jeg har hørt om at et par store Kartofler i fodenden også skulle kunne fjerne uro i benene om natten

Jeg følger tit dine råd og oplysninger vedr.Slægtsforskning,og har tænkt på at prøve at finde ud af noget i den retning.
Min Far har trådt sine Barnesko omkring Aars og opland,jeg mener at du muligvis også har forbindelse til dette område.

Jeg spekulerede også engang på at lade en Proffessional om at lave et Stamtræ,men slog det ud af hovedet igen,da jeg kom til at tænke på hvor meget jeg måske kunne komme til at betale for at få ham til at "holde kæft".

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 03-11-10 22:53

Kobbertråd lige som dem der er i stikkontakter uden isolering viklet en gang om anklerne tager også uto.