/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hastighed ?
Fra : refi
Vist : 774 gange
100 point
Dato : 04-10-09 19:50

Er lidt i vildrede

Kan hastigheden på ens net have noget med egen maskine at gøre ?

Problem:

I onsdags syntes jeg mit net var langsomt, men tænkte ikke videre over det.
Fredag blev jeg så opmærksom på det igen og prøvede en test via speedtest (den plejer at vise rigtig)

Resultat

3 / 1 (jeg betaler for 25 / 1)

Jeg har så i løbet af veekenden renset, rodet og regeret uden resultat...
Forbindelsen er som sådan OK, men ALT FOR LAV....

Maskinen er REN.

Kører Stofa kabel - og der har aldrig tidligere været problemer - men inden de får en røffel vil jeg godt lige vide om fejlen KAN ligge hos mig.

Som sagt er upload OK - men download kun 1/10 del af det normale.
Der er IKKE noget trådløst i denneher forbindelse...

Gode ideer modtages

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-10-09 20:08

Det kan stort set ikke ha' noget med din computer og gøre, men snare de servere som hoster de sider du kigger på.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-10-09 20:12

Nu da der ikke er noget trådløs forbindelser, så er det jo udelukket; ellers kunne det være her problemet lå, da det er den af de trådløse maskiner, som har den dårligste forbindelse lokalt, der trækker de andre med ned.

Nu skriver du at du bruger STOFA kabel, så det er noget med den trafik der er på kablet, som slæber resourcefordelingen ned i et roulator tempo. Der er jo mange internet kunder som bruger det samme kabel, frem til det koblingspunkt hos stofa, hvor teknikken skal behandle alle de forbindelser, som der er på dette kabel, og det kan i travle perioder, godt give væsentligt mindre båndbredde til hver enkelt kunde.
Har du prøvet at spørge de andre naboer med stofa-net, hvordan de har opfattet det???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 20:19

webnoob:

Det har jo ikke noget at gøre med diverse sider...
Det er når jeg måler forbindelsen, den er for lav.

Severino:
Citat
Der er jo mange internet kunder som bruger det samme kabel, frem til det koblingspunkt hos stofa, hvor teknikken skal behandle alle de forbindelser, som der er på dette kabel, og det kan i travle perioder,

Jo jo - men som sagt har det fungeret upåklageligt de sidste 2 år
Mon ikke jeg ville have bemærket det på andre tidspunkter hvis det var noget der sådan skete af og til.
I øjeblikket er det jo døgnet rundt der er den samme lave hastighed Og KUN den ene vej...

Citat
og det kan i travle perioder, godt give væsentligt mindre båndbredde

Det kan jeg IKKE forestille mig - så ville de jo ikke kunne sælge den hastighed - i realiteten kan jeg få 50 Mbps - så det må det kunne bære.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 20:22

Det der KUNNE være en årsag ville være at det i øjeblikket har så mange NYE kunder (grundet det nye TV-signal) at de måske er bagefter med "opgraderinger" i visse områder - men det er jo kun gætterier....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 20:25

Men som sagt er det mest et spørgsmål om fejlen KUNNE ligge hos mig (mit udstyr - som er Stofas )

Ellers hedder det nemlig en teknikker i morgen tidlig....

PS - kan de måle den "hjemmefra" (hos Stofa)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 20:30

Yderligere kan tilføjes at i vores firmabygninger kører det samme - dog 50Mbit til ALLE maskiner - og der er ingen problemer.

Jeg VED at kablerne til privaten og firmabygninger kommer fra 2 forskellige "stationer" - eller hvad der bokse kaldes.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-09 20:38

Her hvor jeg bor er vi også garanteret en hastighed, og den kan holdes fordi folk der henter mange og lange film er henvist til at gøre det om natten. Der er blokeret for det om dagen. Men jeg kan da mærke når folk kommer hjem fra arbejde.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-09 21:40

Så kan jeg lige forstille mig, at stofa har vedligeholdt sit kabelnet på samme måde som her i byen.
Halvdelen af de bokse der står uden for de enkelte husstande, er i en så sørgelig forfatning, at fugtighed har nem adgang til de signalførende kabler, og kan derfor, så godt være fugtighed, som giver dig problemer.

Hvis du så den kasse, som står uden for min havelåge, ville du kunne forstå hvad problemet er. Det halve af lågen ind til kassen, har nabolagets hunde, gennem årene pisset væk, så de nu kan strinte helt ind i kabelskabet. Stofa er gjort bekendt med det, men der sker ikke en rygende hundepru ved det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-09 22:00

Det lyder til jeg skal have "advokat" med til Stofa fra morgenstunden

Men - der har nu aldrig været problemer før - så de får lige en chance...

Når jeg tænker mig om har der også af og til været "stilbilleder" på TV sådan 1 sekund af gangen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-10-09 08:58

refi

Du kunne jo ringe til Stofa, mon ikke de har svar på dit spørgsmål

http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=350

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 05-10-09 11:35

Tak for svaret severino.

Citat
Så kan jeg lige forstille mig, at stofa har vedligeholdt sit kabelnet på samme måde som her i byen.

Du var ikke helt forkert i byen

Forklaringen fra den babu udsendte teknikker var noget med en forstærker der var stået af

Bedre forklaring fra en "lægmand" kan man vel ikke forvente....