/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Den forsvundne unge mand !
Fra : mangorossa
Vist : 814 gange
300 point
Dato : 28-09-09 09:53

Jeg har været væk fra medierne de sidste dage, men kom i tanke om, at jeg ikke havde hørt om den forsvundne unge mand fra nordjylland, (Ålborg?) er blevet fundet?

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-09-09 09:58

Hvad jeg har hørt er han desværre endnu ikke fundet

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-09 09:58

Der har ikke været skrevet noget om, at han skulle være fundet.

Så det tror jeg ikke, han er.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-09-09 10:01

Øv, det må være helt vanvittigt forfærdeligt for hans nærmeste..kan næsten ikke bære at mærke følelsen.
Synes der er frygtlig mange som forsvinder lige nu...nu også denne dame fra Haderslev!

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-09-09 10:02

Ja det er meget sørgeligt, du kan se her (fra i går) at han ikke er fundet endnu: http://news.dk/Indland/Indland/1520163/Casper_har_vaeret_savnet_i_en_uge.htm

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 10:06

Jeg kan sige med sikkerhed at han ikke er fundet endnu

Jeg har fulgt en del med, netop fordi jeg selv har unge,som jeg forlanger at de aldrig må gå
alene, ungerne har hidtil syntes at jeg var duuum, men nu er det efterhånden sket flere gange
at unge mennekesker forsvinder på vej hjem fra fest, så nu kan mine bedre forstå mine holdninger

Meget meget tragisk

Jeg syntes også det er forfærdeligt for alle, at politiet ikke eftersøger før der tidligt er gået 48 timer for personernes forsvinden, om ikke andet kunne de bede hjemmeværnet om hjælp, de rykker talstærkt ud på ingen tid - ganske gratis

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-09-09 10:28

Citat
Jeg kan sige med sikkerhed at han ikke er fundet endnu
ja, det kan jeg også jvf ovenfor

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 10:32

pve.. ja det så jeg - bagefter -

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-09 10:42

Citat
Jeg syntes også det er forfærdeligt for alle, at politiet ikke eftersøger før der tidligt er gået 48 timer for personernes forsvinden

Det hjælper jo sjældent at begynde at eftersøge før, i de fleste tilfælde er en time efter, for sent.

Især hvor det, som set for ofte gennem de seneste par år, drejer sig om berusede unge mænd, der på vej hjem skvatter i havnen, åen, eller hvad der nu er i nærheden af vandområder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 10:59

Citat
Det hjælper jo sjældent at begynde at eftersøge før, i de fleste tilfælde er en time efter, for sent.

Ja, det er rigtigt nok, men som pårørende må det være noget af det mest rædselsfulde, bare at vente - eller selv gå rundt og lede -

Der må det da være en enorm hjælp (om ikke andet så psykisk) at vide at der er mange der leder, så man ikke står helt alene

I Kirstens tilfælde (Haderslev) var der ikke vand i nærheden, hun kunne måske være reddet, hvis der var 100 personer om at eftersøge med det samme (jeg håber stadig på et mirakel)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-09 11:12

Citat
Selv om politiet har skruet ned for eftersøgningen af Casper, leder familien videre. - Vi er optimister og leder videre til han er fundet, siger fætteren

http://ekstrabladet.dk/112/article1229804.ece

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-09 11:15

Det sidste i eftersøgningen

http://ekstrabladet.dk/112/article1229857.ece

Citat
Et lig er ved at blive hevet op af havnen i Aalborg foran KMD Kommunedatas bygning på Lauritzens Plads.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 28-09-09 11:39

det er netop sagt i radioen, at politiet i aalborg har fundet liget af en dreng i havnen. så mon ikke det er casper sørensen der er blevet fundet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 11:47

Citat
så mon ikke det er casper sørensen der er blevet fundet.

Det må vi da håbe, så den hårdt ramte familie kan få fred... stakkels pårørende

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-09-09 11:51

Hos TV2 er de ret sikre: http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-25368570.html
sørgeligt men det giver da ro hos familien at have vished

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 28-09-09 12:07

Kan vi ikke få lært folk, at de aldrig må gå alene fra fester??

Så havde disse måske været i live endnu

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-25236907.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-09 13:06

Citat
Hun tilføjer, at Caspers familie er blevet underrettet.

- Vi har fundet en dreng, der i forhold til alder, bygning og tøj stemmer overens med Casper, som vi har savnet.

- Liget skal selvfølgelig endeligt identificeres, men det er overvejende sandsynligt, at det er ham, siger vicepolitiinspektøren.

http://ekstrabladet.dk/112/article1229857.ece

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-09-09 13:15

Citat
Det passer aldersmæssigt, tøjmæssigt og bygningsmæssigt. Og drengen havde en mobiltelefon og en nøgle på sig, hvilket svarer til, hvad forældrene mener, at han burde have på sig. Så det er næsten helt stensikkert, at det drejer sig om Casper, siger vicepolitiinspektør Marianne Vestergaard-Lau fra Nordjyllands Politi til bt.dk.

Det endelige svar kan du først få i morgen

Citat
Caspers nærmeste er blevet underrettet. Deres søns lig er blevet ført til Aalborg Sygehus, hvor der vil blive afholdt ligsyn i morgen, så man med 100 pct.s sikkerhed kan identificere ham.

http://www.bt.dk/krimi/casper-fundet-doed

Det var jo ikke det familien havde håbet, men nu har de fået vished om, hvad der er sket med deres søn på deres vegne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-09-09 13:40

Alle disse forbehold...

Selvfølgelig er det ham.
Så mange unge mennesker flyder der jo ikke rundt, druknede, i vore havne...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 13:43

Citat
Så mange unge mennesker flyder der jo ikke rundt, druknede, i vore havne...

Nej gud ske tak og lov

Citat
Selvfølgelig er det ham.

Ja, vel er det så, men han skal vel identificeres af sine forældre, før de kan sige det åbenlyst

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-09-09 15:35

Ja, det er sørgeligt at han er druknet, men så kan familen da komme igang med at bearbejde deres sorg...uvisheden kan man ikke rigtig arbejde med.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 15:41

Hvor har du ret Mango

Nu er der også kommet lidt mere frem vedr. Kirsten, det tegner bestemt heller ikke godt (men det havde vi vel på fornemmelsen)

http://ekstrabladet.dk/112/article1230074.ece

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-09-09 16:06

Det er åbenbart dagen idag, at de skal findes...lidt underligt at jeg skulle stille spørgsmålet, ganske kort før de blev fundet..eller det er selvfølgelig kun hendes jakke..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 16:14

Ja det var underligt, men jeg har nu stillet spørgsmålet til min mand hver morgen, får han får læst net-aviserne før mig

For Kirstens families skyld, vil det være godt hvis hun også kunne blive fundet idag - aller helst i live - selv om jeg nu har mine tvivl

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-09 16:38

Desværre tror jeg, at det oftest er på grund af de stoffer mv., det er blevet almindeligt til de unges fester, når de tåger rundt og ikke kan finde hjem eller op eller ned på noget.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-09-09 16:44

Ja, og der drikkes ikke bare lidt, men helt igennem...
Ja vi håber hun bliver fundet i live, men min fornemmelse siger også noget andet Nordsted

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 17:08

Camillasmoster... jeg tror du har ret langt hen ad vejen, men jeg kan alligevel ikke forstå at forældrene så ikke i det mindste henter de unge når de skal hjem fra en fest, ikke "kun" pga fuldskab, men der er også en del overfald, som de unge da ikke kan stikke af fra, hvis de først
er berusede

Eller evt. siger til de unge at de skal have penge til en taxa/sove sammen med nogle andre, så de
ikke går alene rundt i en brandert

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-09 17:40

Så har de fundet ham i havnen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-09-09 17:43

Nå det har de så sagt i radioen i formidags, hørte det lige i 18 nyhederne

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 28-09-09 19:04

Ja, jeg laver altid en aftale med mine..eller nu har jeg jo kun den sidste datter hjemme, at hun enten sover hos en, eller aftaler på anden måde hvordan hun kommer hjem.

Men vi kan altid være bagkloge og vi kan gøre en masse ting rigtigt..men det er desværre ikke altid nok. Vi kan ikke holde for alting´!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-09-09 19:31

Citat
Ja vi håber hun bliver fundet i live, men min fornemmelse siger også noget andet

Ja noget tyder på, der heller ikke der er en Happy ending

http://www.bt.dk/krimi/kvindes-toej-fundet-i-container-paa-havn

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 28-09-09 20:46

Tak for svaret Nordsted1.
Synes din kommentar om at man aldrig skal gå alene, hører fint hjemme her.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 20:52

Det syntes jeg også, men der er vist ikke mange i tråden, der kan gøre brug af det råd.. pve husk det nu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 20:53

Selvfølgelig er det ikke kun pve, men han er vist den eneste der har børn, men vi andre skal nu også passe på hinanden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-09-09 23:01

Da jeg vrimlede på diskotek for mange år siden, sørgede jeg altid for at aftale med veninderne, at vi skulle vente på, alle var blevet afhentet/fået en taxa. Stod aldrig alene og ventede på en taxa. Som regel fulgtes et par af dem, De ventede så til, vi andre var kommet godt afsted.

Jeg slipper heldigvis for de spekulationer med store børn - når det nu skal være, kan jeg ånde lettet op.

Men hvis nogen skulle have brug for en til at hente deres unger ude i byen, stod jeg gerne til rådighed - vi skal passe godt på dem.