/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Vakuum løft.
Fra : vedikkealt
Vist : 1111 gange
100 point
Dato : 24-09-09 18:37

Jeg har en opgave der lyder på, at ompalleterer ca. 50 ton batterier, hvor hver batteri vejer ca. 30 kg. Og så tænkte jeg om nogle her havde kendskab til, om man kan leje et transportabelt vakumm løfte anlæg..??

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 24-09-09 19:29

hvordan ville du løfte et batteri med en vaccumløfter, den skal jo have fat i en plan flade for at virke.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 24-09-09 19:35

det er ligegodt 1666 løft og hvis hvert vaccumløft tager for eks. 3 minutter vil det tage omkring 83 timer at flytte dem, du siger at de vejer 30 kg pr stk er der løftestropper i enderne på batterierne ?? så vil det være hurtigere at fremstille et løfteaggregat til det.

per

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-09 19:37

Er det til samme opgave du skal bruge paller til

Som nævnt skal der jo en plan flade til at vakuum kan holde tæt, men der batterier i emballage (med plan flade ) vil det da være muligt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-09-09 19:39

http://www.al-vac.dk/?id=11140 spørg dem, de ved det sikkert

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-09 19:43
Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-09-09 20:55

Det var faktisk et godt tips Fijala,når lillemor skal vendes i høet, håber bare ikke hun får sugemærker af det!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 24-09-09 20:58

severino

hun er vel selv udstyret med en sugekop, det er min kone.

per

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 24-09-09 21:36

Selve overfladen på batteriet er plan, da polerne er placeret ude i enderne / hjørnerne.

Så der er en plann overflade på ca. 28 x 20 cm, og jeg har mailet nordjysk lift for at høre OM der findes ET mundstykke der kan vakuum holde ca. 30 kg.

Selve vakuum motoren kan hænge i vores loftkran, så batterierne bare skal svinges fra palle til palle.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 24-09-09 22:31

Severino dog. Der skal ompalleteres og ikke omBALLEteres. Og køb en ordentlig madras til fruen. Det er sgu da synd for hende, at hun skal ligge i høet med sugemærker over det hele . Og bibsamie, du kan da låne din kone til vedikkealt til det batteriarbejde. Måske hun så kommer rigtig i stødet .

Vh C

Undskyld til vedikkealt - dette var dybt useriøst

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 25-09-09 03:36

Cm2 = kvadrat cm.
30 kg. kræver jo kun 3x10 Cm2 for et løft ved en atmosfære.
Så så.
Højris.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-09-09 06:58

Undskyldning modtaget Cathcart...

Og dælme et godt indlæg...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-09-09 09:29

Vedikkealt:

Gennem Dine mange praktiske spørgsmål har jeg indtrykket af at Du er firmaets problemknuser med nogle chefer der ikke aner en skid om hvad de har med at gøre

Den post havde jeg også i mange år

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 25-09-09 10:56

Daws vedikkealt.

Det er ski godt, at du er til lidt tant & fjas .

Vh C og god weekend

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 25-09-09 21:06

Er da lige ved at påstå en gammel nilfisk og et mundstykke der passer på batteriet er nok til at løfte dem... Ellers ka du da leje en vacumløfter som andre har forslået, der er forskellige mundstykker til em og de ka tage kantsten i granit...

Hvis det nu er de batterier du skal bruge paller til så vil jeg da forslå at tage en spånplade/krydsfiner og lægge to stykker 2x4 i hver side (Evt. en i midten) så palle løfteren ka være mellem dem... En rundsav og en sømpistol, så er de hurtigt lavet...

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 04-10-09 19:11

Tak for svaret Fijala.

Nordjysk lift er parat til at løse opgaven, men de skal så skaffe et noget mindre suge / mundstykke og så har de en benzin dreven Handa fætter der skal / kan hejses op i en truck arm

Ikke det bedste....men det nærmeste jeg / vi kan komme det, for så skal pallen hvorpå de tages bare stå lidt højere end den palle de skal over på, det vil ikke spare hele slæbet, men være en god hjælp.

Hilsen fra vedikkealt