/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Diktafon til korsang
Fra : amandaKanDu
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 08-09-09 09:18

Hej
Jeg synger i kor og har brug for en diktafon så jeg kan optage min stemme og øve mig hjemme.

Jeg efterlyser et godt tip til hvad der er bedst, hvor det kan købes og pris.

På forhånd tak!
Amanda

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 08-09-09 10:11

Hej Amanda! Hvis du har en bærbar PC kan du bruge den med en god microfon. En mobiltelefon er nok ikke god nok i lyden.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 08-09-09 10:14

Hej Ole,
det var en god idé. jeg har faktisk en lille 10" bærbar med indbygget mikrofon. Tror du mikrofonen er god nok, eller skal man sætte en ekstern på?
Amanda

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 08-09-09 10:30

Hej Amanda
Ja prøv den indbyggede først, så kan du altid investere i en stereo microfon, hvis det ikke er godt nok. På nettet kan du nemt finde en god til fornuftig pris.
Ole

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 100 point
Dato : 08-09-09 13:27

Hvis du går ind på Pixmania

[U]http://www.pixmania.com/dk/dk/lyd/diktafon/[/U]
finder du ca. 50 forskellige dikteremaskiner. Jeg arbejdede i mange år med dikteremaskine hver dag. De bedste mærker var dengang Olympus og Dictaphone. Desuden er vel Sony og Panasonic næsten altid helt fremme i kvalitet, når det drejer sig om lyd.

Så vidt jeg kan se, kan du finde en virkelig god dikteremaskine for 5-600 kr og opefter, men netop med korsang for øje skal du nok ind og se på de tekniske specifikationer, så du kan komme ordentlig rundt i hele lydregistret.

Jeg aner ikke, om Tænk eller andre har lavet forbrugerundersøgelser og tests? Måske kan nogen hos Musikerforbundet fortælle dig, at de fleste musikere sværger til det ene eller det andet mærke.

Venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 08-09-09 14:05

Hej Oldboston
jeg har været inde på pixmania. Ved du om man kan overføre lyden fra en diktafon til pc?

f.eks. denne: OLYMPUS Diktafon VN-7800PC på http://www.pixmania.com/dk/dk/3299964/art/olympus/diktafon-vn-7800pc.html

Det fremgår ikke af beskrivelsen af den.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 09-09-09 02:46

Fra denne diktafon kan lyden / data,.. overføres til PC.
http://www.mobiludsalg.dk/pi/Sony_ICD_P620_diktafon_512MB_16435_.aspx

Citat
Sony ICD-P620 diktafon - 512MB

USB-tilslutning til PC og dataoverførsel ved høj hastighed
Software til PC-synkronisering medfølger
Multi VOR-funktion (Voice Operation Recording), filopdeling, alarm
Mere end 261 timers optagelse.
Stort LCD-display

http://www.mobiludsalg.dk/products/productlist.aspx?searchtext=diktafon

http://www.wr.dk/shop/transportabelt_lyd/diktafoner_nyt/digitale/kounig_digital_diktafon_1gb_m_optagerboks_6129_da.html

Godkendelse af svar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-09-09 09:05

Tak for svaret Oldboston.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 12-09-09 22:30

Min datter fortæller mig, at det kun er nogle dikteremaskiner, hvis lyd kan overføres til PC. Det vil jeg nok sige er et meget vigtigt punkt for dig, både med henblik på øvelse og kopiering til cd m.v.

Det er mit indtryk fra, hvad hun har fortalt mig, at de dikteremaskiner, der har en lille båndkasette som medie, ikke kan bruges til at overføre lyd fra, men at der er en række produkter med digital lyd, som let kan overføres. Jeg kan se, at et af svarene er inde på det.

Beting dig hos sælgeren, at den skal kunne overføre lyden. Hvis du køber en dyrere model, kan du måske aftale returret, hvis du ikke er tilfreds.

Tak for points.
Venlig hilsen
Oldboston