/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Clean up win XP
Fra : abra
Vist : 2018 gange
100 point
Dato : 25-06-09 11:37

Er der en der kender et gratis "Rens & Reparer Program" til Win XP, et par gange har der været reklame for bl. a. "Error Fix" f. eks. - når det så kommer til stykket så er det kun en diagnosticering der er "free", jeg kører AVG Anti-Virus så der ser ikke ud til at det er en virus der gør at jeg føler min Dell 3000 er begyndt at køre langsommere, derfor kunne jeg tænke mig at få et sådant oprydnings og reparationsprogram.
Findes der ikke et "free" vil jeg gerne om der er et betalingsprogram I kan anbefale, Error Fix koster ca 35 dollars men jeg har ikke før købt noget på nettet, det er jeg lidt "vernøs" for, er årgang 35

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-06-09 11:53

Der findes masser af gratis muligheder, spørg inden du henter og bruger noget, Error Fix er ikke noget ar samle på, her er en virkelig god renser, som fjerner næsten alt unødvendig:
http://download.cnet.com/ATF-Cleaner/3000-18512_4-89432.html
Spy - add ware kan fjernes med Malwarebytes Antimalware, den er også gratis, husk at opdatere før du scanner computeren og du kan rolig lade den fjerne det den finder:
http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?tag=mncol
og så kunne det være en god ide, at spørge i dette gratis sikkerheds forum:
http://www.malwarecheck.dk/forum/ de er eksperter i at fjerne skidt og møj fra computere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-06-09 15:54

CCleaner er os god, den bruger jeg, den koster"gratis"
http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 25-06-09 19:55

Her kan du læse lidt om nogle gode gratis-alternativer:

http://www.techsupportalert.com/best-free-pc-tune-up-utility.htm

CCleaner er fin, men også Glary utilities, for der kan du lave flere ting på en gang (hent den gratis version, ikke pro-versionen):

http://glaryutilities.com/gu.html

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 25-06-09 20:37

jeg vil også anbefale CCleaner

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-06-09 21:10

Der findes mange gode renseprogrammer på nettet.
Men når du så prøver et program der kun giver dig en dianostik, så tvivl lidt.
Jeg havde en program inde, som fandt over 1000 enheder, som burde slettes; enheder som ikke blev fundet af de programmer jeg har i forvejen. Det er SGU da mistænkelig salgsmetoder!
Hvorfor har de andre gode programmer ikke fundet en eneste af de mange som dette program har fundet????
Det er utroværdigt, at det kan finde så mange; så jeg har skippet det igen.

Kommentar
Fra : abra

Dato : 26-06-09 06:28

Det er nøjagtig det jeg flere gange med fordkellige har oplevet, der popper en reklame op: "Absolut Free!" med en masse om at "Tune up" og slet dobbelt filer o. lign. og så sidder man når tilbudet er kørt som et stort spørgsmålstegn fordi der er fejl i næsten overalt - så trykker man på "Reparer", så popper en side op med "Registrer i dag" og send lige lidt "money"
- har som skrevet AVG free virusscan opdateret og har ikke fået varsler om hverken virus eller fejl, men jeg er ikke klar over om dette program også søger efter andet end vira??

Kommentar
Fra : abra

Dato : 26-06-09 06:33

P.S.
Glemte at sige foreløbigt tak for svarene, vender tilbage når jeg finder ud af om der er noget jeg kan bruge.
Det ærgrer mig lidt at de alle er på Emgelsk, findes der ingen på Dansk????

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-09 11:02

Så vidt jeg husker, så er CrapCleaner på dansk, jeg bruger den ikke så lader dem der kender den fortsætte.
Malwarebytes Antimalware er på dansk
ATF cleaner er godt nok på engelsk, men meget enkelt at bruge, den rydder ikke op på andet end overflødelige filer CrapCleaner som de andre anbefaler, rydder også lidt op i Windows registreringer.
Prøv Malwarebytes Antimalware, den er på dansk allerede når du åbner den, den burde kunne finde og fjene årsagen til de pop op du får på skærmen, hvis du får nogen det kan jeg ikke helt gennemskue:
http://malwarebytes.org/ når du klikker den blå knap Download Free version, så kommer du til den side som jeg viste igår.
Windows har indbygget nogen oprydnings værktøjer, Diskoprydning og Diskdefragmentering bruger du dem ? Klik på Start og på Alle programmer, op og klik på Tilbehør videre til Systemværktøjer, der er både Diskoprydning og Diskdefragmentering, kør dem begge 1 gang om måneden (mindst)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-09 11:36

Tjek lige : http://www.iobit.com/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-06-09 13:00

CCleaner er på Dansk

Her er lige lidt mere at studerer
http://www.itsvar.dk/jcs/news/26/3.aspx?id=9686&src=nyhed

Godkendelse af svar
Fra : abra

Dato : 05-07-09 14:09

Tak for svaret o.v.n..

Hej o.v.n.
Jeg har nu fået installeret og kørt det af dig anbefalede program, det var virkelig rart for en gangs skyld at få et program på Dansk, Tak for det!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-09 00:41

Selv tak - Malwarebytes er god, helt sikker